LAIHDUTTAJAT! Syöttekö jouluna vapaasti mitä haluatte..
Kommentit (23)
Syön jouluna kuten muinakin päivinä. Kokoan aterian lautasmallin mukaisesti. En syö ollenkaan makeita. Kinkusta otan rasvan pois. Laatikoita otan hyvin vähän, koska ovat kovin makeita. Syön viisi kertaa päivässä enkä yhtään enempää. En santsaa ruokapöydässä. Noudatin tätä jo viime jouluna, eikä tuota ongelmia tänäkään jouluna.
-miinus 35 kiloa
Jouluaattona ja päivänä mitä haluttaa, tapanina ruotuun kuten edellinenkin :)
Tarkoitan tosiaan ihan 23-25.12 aikaa, en joulun ja uudenvuoden välistä aikaa.. -AP
En herkuttele jouluna, koska on miljoona muutakin tekosyytä, joiden varjolla voisi antaa itsensä läskistyä takaisin. Pakko olla tiukka, jos aikoo ylläpitää saavutetut linjat.
Ruokaa joo, mutta herkkuja hyvin vähän ja alkoholia ehkä lasillisen tai kaksi.
Pakko olla tiukka jos aikoo pitää saavutetut läskit.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:07"]
En herkuttele jouluna, koska on miljoona muutakin tekosyytä, joiden varjolla voisi antaa itsensä läskistyä takaisin. Pakko olla tiukka, jos aikoo ylläpitää saavutetut linjat.
[/quote]
Miksi alapeukut tälle? Onko kateellisia liikkeellä vai?
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:14"]
[/quote]
[/quote]
Vai olisiko kuitenkin huono-itsetuntoisia liikkeellä, kun ei muutamaa alapeukkua kestä..
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:16"]
[/quote]
[/quote]
Vai olisiko kuitenkin huono-itsetuntoisia liikkeellä, kun ei muutamaa alapeukkua kestä..
[/quote]
Voipi olla, mutta kiinnostaa ihan uteliaisuuttani, että miksi on pahaa, jos ei mässäile jouluna, vaan haluaa pitää kiinni linjoistaan?
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:18"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Voipi olla, mutta kiinnostaa ihan uteliaisuuttani, että miksi on pahaa, jos ei mässäile jouluna, vaan haluaa pitää kiinni linjoistaan?
[/quote]
Ehkäpä voisit ajatella, että se alapeukku ei ole aina henkilökohtainen hyökkäys viestin kirjoittajaa kohtaan. Ehkä se oli vain alapeukuttajan mielipide, esim. että "kyllähän jouluna kuuluu nyt syödä" ja alapeukku.
Syön jouluna aivan mitä haluan, ainakin kahden viikon ajan. Olen tehnyt niin jo vuosia ja yleensä silloin kertyvät kilot on pelkkää turvotusta ja lähtee heti, kun taas palaan ruotuun.
Täälläkään en syömisiä tarkkaile aattona, enkä joulupäivänä. Välipäivinäkin saa nauttia ja mässytellä, mutta ehkä vähän jo järjen mukana pitäen. Uudenvuodenpäivänä sitten takaisin ruotuun.
-15kg
Lasken kaloreita niin kuin aina muulloinkin. Enkä edes varsinaisesti laihduta, tapa vaan jäi päälle 7 vuotta sitten.
T. Ex-syömishäiriöinen, vähän nykyinenkin
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:20"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:18"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ehkäpä voisit ajatella, että se alapeukku ei ole aina henkilökohtainen hyökkäys viestin kirjoittajaa kohtaan. Ehkä se oli vain alapeukuttajan mielipide, esim. että "kyllähän jouluna kuuluu nyt syödä" ja alapeukku.
[/quote]
Ehkä. Siksi olinkin utelias, kun palstalla ei näe kasvojen ilmeitä... on vaikea tulkita, mitä kukakin peukuillaan tarkoittaa.
Itse joulupäivänä syön mitä haluan, koska yksi päivä ei lihota. Ja toisaalta minä olen jo siinä vaiheessa elämäntapa remonttia että tiedän että poikkeavuudet eivät enää aja minua mässäilyyn, kun sellainen ei enää yksinkertaisesti kiinnosta. Eli osaan jo suhtautua syömiseen normaalisti, vaikka laihdutankin.
Joku varmaan nyt taas parahtaa, et "voi miten säälittävää!", mutta kyllä vaan katson JONKIN VERRAN syömisieni päälle jopa jouluna, vaikken varsinaisesti enää laihdutakaan, vaan pyrin vakiinnuttamaan painoni. Tarkoittaa käytännössä kalkkunanlihaa kinkun sijaan, ei juustolautasta, ei alkoholia, enemmän rosollia ja kasvispainottesta jouluruokaa eikä mitään mamman kermassa uivia laatikoita. Silti meinaan syödä reippaasti, mut vähän paremmalla omallatunnolla.
Syön ihan jokainen päivä sitä mitä haluan ja myös tarpeellisen määrän. Laihdutan.
Aion syödä mitä haluan ja miten haluan. Toki tässä 1,5 vuoden "laihdutuksen" aikana päässä on ihan fiksuja ajatuksia. Jouluruuista en oikeastaan himoa muuta kuin kinkkua ja savukalaa, joten syön päivällisellä niitä salaatin kanssa. Makeat herkut sitten uppoaa minuun liiankin hyvin. Sen sijaan, että tsekkaisin kaloreita yritän panostaa liikuntaan joulunakin. Yritän lenkkeillä mm. hautausmaalle ja aamupäivisin ehtii hyvin kävelylle. :)
Mun elämäntaparemontti alunperinkin sellainen, että otan tavaksi noudattaa ruokavaliota, jota pystyn syömään koko elämän. Mikä tarkoittaa sitä, että herkuttelukin on sallittu. Tänään maanantainakin olen syönyt muutaman irtokarkin ja piparin. HYI MINUA.
-25kg
No mä olen jo saavuttanut tavoitepainoni keväällä. Mutta vastataan kuitenkin.
Olen tehnyt aivan oikeasti _elämäntapamuutoksen_. Mun herkkuruoat ei enää nykyään ole samoja mitä ennen, makumieltymykset ovat muuttuneet pysyvästi kevyempään suuntaan. Olen kasviksien ja hedelmien suurkuluttaja nykyään ja mm. leipää ja pastoja ei kaipaa yhtään. Joskus syön molempia, mutta aina tykkään, että kasvikset yhdessä lihan kanssa ovat kuitenkin parempia. Samalla linjalla mennään siis jouluna. Syön kuten arkenakin, eli kevyesti ja tavallaan hiilihydraattipitoisesti. Pähkinät on mun suurin suolainen herkku, mutta niitä en ainakaan minä pysty määrättömästi syömään.
Herkuista ehkä ainoastaan suklaa on sellainen, jota tulee enemmä näin jouluna syötyä kuin muuten. Mutta ei sitäkään määrättömästi. Jos lahjaksi saan, niin kiitti. Itse en osta. Joulutortuista ei välitä ja piparit on vähän niin ja näin. En oo aiemminkin niitä ahmimalla ahminut. Yksi tai kaksi riittää kahvin kanssa.
Tarkoitatko aattoa vai joulunpyhiä vai kenties koko joulun ja uudenvuoden välistä aikaa? Itse syön aattona ja joulupäivänä mitä haluan, määriä vähän tarkkaillen, Tapanina sitten paluu ruotuun.