Mitä mieltä ihmisistä, jotka tuhlaavat rahansa heti jos sellaista saavat?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Te säästäjät, MUISTAKAA MASKI TAI KUOLETTE!
Katkeraa puhetta. Ei ole näköjään rahaa säästöön asti eikä vara maskeihin. 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te säästäjät, MUISTAKAA MASKI TAI KUOLETTE!
Katkeraa puhetta. Ei ole näköjään rahaa säästöön asti eikä vara maskeihin. 😀
Muista myös hamstrata vessapaperia!
Tiedän erään miehen, edesmennyt, joka säästi ja säästi, joka asiassa. Sähkölaitokseltakin
oli tultu asuntoon tarkastamaan mittaria, että onko mittari rikki, kun ei ole kulutusta.
En tiedä, nauttiko hän elämästään koskaan, voi olla että nautti, olihan pankkitili hienoa
katselteltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Neljän vuoden työttömyyden jälkeen ekasta palkasta kävin ostamassa verhot, päiväpeitteen, maton, pari viherkasvia ja alusvaatteita :) Vielä on paljon, mitä tarvitsen itselleni sekä kotiini.
Minä ostin vitosella verhot kierrätyskeskuksesta vaikka olen ollut jo yli 20 vuotta työelämässä. Ja todellakin ovat hyvännäköiset!
Säästäisin jos jäis jotain, mutta ei jää mitään surkeasta lähihoitajan palkasta
Ihan ok kunhan ei ole muiden kukkarolla kun rahat loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljän vuoden työttömyyden jälkeen ekasta palkasta kävin ostamassa verhot, päiväpeitteen, maton, pari viherkasvia ja alusvaatteita :) Vielä on paljon, mitä tarvitsen itselleni sekä kotiini.
Minä ostin vitosella verhot kierrätyskeskuksesta vaikka olen ollut jo yli 20 vuotta työelämässä. Ja todellakin ovat hyvännäköiset!
Ohis ja eri, mutta onko tässä nyt kysymys jostakin kilpailusta tai paremmuudesta, kumpi teistä osti halvimmat/kalliimmat verhot tai kummalla pitempi työura. Vai sovitellaanko päähän sädekehää?
Kommentoijahan kertoi ostaneensa verhot eka palkallaan ja niiden hinta on voinut 1€ tai 300€, mutta sitä hän ei kertonut.
Mikäs siinä, jos saavat yönsä nukuttua. Itse en saisi, jos tilillä ei olisi vähintään parin vuoden palkkaa vastaava määrä rahaa. Mielelläni elän vaatimattomasti, jos ei tarvitse ikinä ottaa stressiä rahasta.
Luin ensimmäisen sivun tästä ketjusta ja hämmästyin kuinka säästäväisyyttä halveksitaan, väheksytään ja pilkataan. Jostain syystä joillakin negatiivisesti kommentoivilla on virheellinen näkemys siitä, että taloudellinen ihminen jättäisi elämänsä elämättä.
Voin sanoa itseni ja muiden tuntemieni säästäväisten ihmisten puolesta, että elämämme ei ole vain neljän seinän sisällä istumista tilin saldoa tuijottaen.
Raja menee esimerkiksi siinä, että mielestämme ei ole järkevää istua joka viikonloppu baarissa tuhlaamassa juomiin. Tai ostaa vaatteita tai muuta tavaraa jota ei oikeasti tarvitse saati vaihtaa puhelinta aina uudempaan malliin.
Itselläni säästäminen on järjestelmällistä. Pakollisten kuukausittaisten kulujen jälkeen "maksan" itselleni tietyn saman summan joka kuukausi. Ja tuohon säästettyyn rahaan ei kosketa. Matalista tuloista säästäminen vaatii pitkäjänteisyyttä ja järjestelmällisyyttä. Mutta pienistä summista kasvaa lopulta kiva potti tulevaisuuden varalle.
Asenteeni säästämiseen on kuin minulla olisi mukava harrastus josta nautin.
En ymmärrä näitä mitä mieltä joistain ihmisistä. En ole mitään mieltä kenestäkään hänen rahojensa käytön perusteella.