Ihmiset eivät osaa tunnistaa ja nimetä Jyväskylän asuinalueita oikein
Jyväskylän rannassa oleva satama-lue alue on ihan osa Jyväskylän keskustaa eikä mikään Lutakko vaikka siinä kulkee rata ja moottoritie keskeltä kaupunkia. Lutakko on se tanssisali jossa on rock keikkoja. Mutta samanlailla on sekavaa se että jotkut myös puhuu Seppälän, Pupuhuhdan ja Seppälän kankaan kaupunginosista vaikka se perhanan alue on oikealta nimeltään m ihan vaan pelkkä Seppä ilman mitään kankaita ja pupujusseja. Opetelkaa ihmiset puhumaan Jyväskylän alueista niiden omilla nimillä.
Kommentit (86)
En ole ikinä käynyt Jyväskylässä joten miten tämä vaikuttaa minun elämääni?
Tuo on kyllä todellinen ongelma meille oululaisille.
Tuu tänne sanoo! Paikallinen seppä työntää pupun sun keskustaan, senkin lutakko!
Törkeetä, ettei Lutakkoa tunneta! Jyväskylä on sentään Keski-Suomen pääkaupunki!
Lutakko on hieno asuinalue joka löytyy myös Wikipediasta ja Googlen kartasta, kyllä jokaisen palstalaisen sietäisi sen verran tietää! Niih!
Pupuhuhta on paras! Muista ei tarvitsekaan tietää.
koko tuppu kylästä ei kukaan tietäisi ilman rallin tuomaa mainosta. ikinä en ole käynyt tuskin tulen käymäänkään .vai oikein pääkaupunki ompa se lutakko sitten upea onanoi sillä
Tuo on ihan totta. Olen kyllä käynyt Jyväskylässä, mutta en tiedä kaupunginosia. Tiedän vain keskustan, Lutakon, Jyskän, Vaajakosken ja Palokan ja näistäkään kaikki ei taida olla edes Jyväskylän kaupungin alueella.
Lol mä en ees tiedä missä jyväskylä on..
Vierailija kirjoitti:
Pupuhuhta on paras! Muista ei tarvitsekaan tietää.
Jep. Siellä korkeimmat murhatilastot.
Katastrofin ainekset on koossa. Mutta missä on eväät menestykseen? Ja entäs jos ne sekoittaa, tuleeko katastrofista menestys vai menestyksestä katastrofi?
Hesa kirjoitti:
Etkä sitä, mistä löytyy Isot Alkukirjaimet, lol.
Jyväskylä on mökkimatkalla Turusta Ouluun, odotan vain että saatte ohitustien aikaiseksi niikuin muutkin kaupungit teki jo 80-90 -luvuilla, Seinäjokin sai sen aikaseksi jokunen vuosi sitten, mutta Jyvöskylässä körötellään valtakunnan pääväylää viittäkymppiä ja kökötetään liikennevaloissa.
Kaupungiosat ei kiinnosta, koko kaupunki on niin ankea ettei siellä toiste viitsi pysähtyä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan totta. Olen kyllä käynyt Jyväskylässä, mutta en tiedä kaupunginosia. Tiedän vain keskustan, Lutakon, Jyskän, Vaajakosken ja Palokan ja näistäkään kaikki ei taida olla edes Jyväskylän kaupungin alueella.
on ne.
Hesa kirjoitti:
Aika moni suomalainen osaa aika huonosti sijoittaa paikkakuntia kartalle .
Tunnustan, etten osaisi edes paikantaa kysestä kylää Suomen kartalle.
- ulkosuomalainen
Miksi mä stadilainen olisin kiinnostunut Jyväskylän asuinalueista? En mäkään lähde olettamuksesta että Jyväskyläläisellä tulisi olla hyvä tuntemus Helsingin asuinalueista.
Vierailija kirjoitti:
Ovat, eihän maalaiskuntaa ole ollut enää aikoihin.
Mä en osaa tunnistaa ja nimetä edes kotikaupungistani kuin oman asuinalueeni ja pari muuta 😅
Joo on ihan totta, että ei ole mitään hajua jonkun ryynikylän asuinalueista. En ole koskaan käynyt, enkä nyt heti keksi miksi sinne menisin
T. Rannikon asukas
En ole Jyväskylästä kotoisin.