Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen huolestunut veljestäni

Vierailija
16.10.2021 |

Veljeni on aina ollut temperamenttinen. Kun tähän yhdistelmään lisättiin kovapäinen tyttöystävä, seurauksena oli hyvin vuoristoratainen suhde.

Juhannuksena veljeni kilahti ja mätkäisi tyttöystäväänsä niin, että tämä kaatui ja nilkka venähti ja tuli ruhjeita. He erosivat.

Nyt syyskuussa veli sai yllättäen kutsun kuulusteluihin, entinen oli tehnyt asiasta ilmoituksen poliisille todistajineen. Veljeni asenne on välinpitämätön, ei ole yrittänyt sopia asiaa eikä edes pyytää anteeksi. Lähinnä toistelee "tulkoon mikä seuraus tulee" ei myöskään ole hakenut mitään hoitoa tähän äkkipikaisuuteensa vaikka olemme yrittäneet kaikki sitä hänelle hienovaraisesti ehdottaa. Ei kuulemma jaksa. Masennusta?

Minua huolettaa, miten teko ei ainakaan näytä vaikuttavan veljeeni mitenkään, hän ei näe asiassa ongelmaa tai kadu tai yritä muuttaa itseään tai korjata tilannetta. Onko veljessäni joku vialla vai mistä tässä on kyse?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veli on nyt 82. Ap

Tuossa iässä veljen on jo korkea aika paneutua tuonpuoleisten seikkailujen suunnitteluun ja jättää rauhaan sekä kova- että pehmeäpäiset tyttöystävät.

Vierailija
22/24 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ämmä kompuroi kännissä ja venäyttää nilkkansa, missä kohtaa rikos on tapahtunut?

Valitettavasti ei kompuroinut vaan veljeni tönäisi häntä todella voimakkaasti. Tästä on luotettavia silminnäkijöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltaisuus on ihmisten luonnollista, synnynnäistä toimintaa. Ilmeisesti vanhempanne eivät ole osanneet tai jaksaneet aivopestä veljeäsi väkivallattomaksi. Sinun huolestumisesi ei kuitenkaan muuta asiaa mihinkään, joten anna olla. Veli elää semmoisen elämän kuin resursseillaan pystyy. Itse ainakin olisin osa sitä elämää, ainakin niin kauan kuin väkivalta ei kohdistu suuremmin minuunl Pieni väkivaltaisuus on ihan ok, olen sitä itsekin.

t. väkivallattoman veljen väkivaltainen sisko.

Vierailija
24/24 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljeni on 28v. En tiedä miten voisin auttaa häntä kun hän joko hermostuu asiasta puhuttaessa tai ei reagoi.

Keskustelin asiasta hänen entisen kanssa muutama viikko sitten, hän olisi valmis sopimaan asian veljeni kanssa jos edes aloite tulisi veljeni puolelta. Mutta ei, ihan kun veli haluaisi mahdollisimman paljon seurauksia itselleen. Jokin itserangaistus?

Parisuhdeväkivalta ei ole asianomistajarikos, joten syyte voidaan nostaa vaikka asia sovittaisiinkin. Ja parempi niin jo senkin takia että asiasta on hyvä olla oikeuden tiedossa jos veljesi jatkaa väkivallantekojaan. Tuosta ei mitään isoa rangaistusta kuitenkaan tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän