Mistä tunnistaa onnellisen parisuhteen?
Olen kovasti miettinyt että voiko ulkopuolinen mitenkään pariskuntia tarkkailemalla päätellä mitään heidän keskinäisestä suhteestaan: itse olen useasti tulkinnut pariskunnan keskinäisistä hellyydenosoituksista, että hyvin menee, mutta hämmästynyt kuullessani erouutisen parin viikon päästä. Sama facebookissa: statuspäivitykset ovat täynnä kultaa ja rakasta, mutta sitten hiljenee ja pian parisuhdestatus päivittyy sinkuksi tai vielä kummallisempaa; ollaankin seurustelusuhteessa ihan uuden kanssa.
Te, joilla oikeasti on onnellinen parisuhde: Miten te käyttäydytte ollessanne julkisissa tilanteissa? Pystyisikö joku tekemään päätelmiä suhteestanne käyttäytymisenne perusteella? Ja te, joilla menee huonommin: käyttäydyttekö "rakastuneesti", vaikka ero on mielessä?
Ja joo, tiedän että pitäisi vaan pitää huolta omista asioistaan, eikä stalkata muita :)
Kommentit (23)
Me ei myöskään paljon harrasteta julkisia hellyydenosoituksia, joskus kävellään käsi kädessä tai toinen saattaa antaa pusun poskelle. Hymyillään ja nauretaan paljon.
Ollaan hyvin onnellisia. Kohta neljä vuotta naimisissa.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 11:38"]Onnellisessa parisuhteessa kommunikointi ja yhdessä toimiminen on avointa ja sujuvaa ja toista arvostetaan. Ei se vaadi julkisia pusuja ja haleja ja hellyyttä, mutta sellaista yleistä toisen kunnioittamista ja luottamusta. Se näkyy myös ulos päin :). Toki nuo ei sulje pois niitä hellyydenosoituksia, mutta pelkät hellyydenosoitukset ei ole merkki siitä, että suhde on oikeasti hyvä ja sujuva.
Minua ja miestäni on joskus tulleet ihan tuntemattomat ihmiset kadulla kehumaan pariin otteeseen! Siis sanomaan, että näytetään tosi hyvältä yhdessä ja siltä, että kuulutaan yhteen, toimitaan yhdessä tosi hyvin. Ja että meille tulee kauniita lapsia :D. Ja usein meidän tutuilta saadaan kehuja ja sellaista kunnioittavaa arvostusta siitä, miten me käyttäydytään toistemme kanssa, toisiamme kohtaan ja kommunikoidaan. Tuo tukee tuota minun ajatustani siitä, että se onnellisuus on ennenkaikkea sitä toisen kunnioittamista ja rehellisyyttä ja se näkyy ulos :).
[/quote]
Me ollaan miehen kanssa varsin onnellisia yhdessä, mutta ulkopuolisista meidän kommunikointi kuulostaa luultavasti vittuilulta ja riitelyltä.
Kuittaillaan ja väitellään, ja hellyydenosoitukset säästetään sisätiloihin. Meidän eroa on odotettu varmasti vuosia, mutta eivät tiedä miten kiihkee meno on kotona.
Ei tosiaan voi päätellä. Meillä oli (riidaton) ero vireillä mutta menimme silti vielä yhdessä ulkomaanmatkalle, joka oli varattu ja maksettu etukäteen. Me on aina toimittu hyvin yhteen matkoilla ja niin nytkin. Meillä oli mukavaa ja oman sävynsä toi se, että tiedettiin sen olevan viimeinen kerta. Tunteet olivat pinnassa, sekä myönteiset että kielteiset. Ulkopuoliset, joille kerroimme, että olemme itse asiassa eroamassa, pitivät meitä hulluina. Näytimme kuulemma vastarakastuneilta, emme eroamassa olevilta.