Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronapassi 16 vuotiaalle, miten pääsee lataamaan sen?

Vierailija
16.10.2021 |

En pääsekään näkemään 16v poikani todistusta Omakannassa, vaikka hän on terveyskeskuksessa antanut minulle asiointioikeudet. Onko nyt ainoa keino saada todistus ensi viikon syyslomamatkaa varten, että yritetään saada hänelle kiireellä omat nettipankkitunnukset??? En tajunnut ennen kuin nyt aamulla iltalehteä lukiessa, että häneltähän voidaan kotimaan matkalla kysyä passia. Jotenkin luulin, ettei sitä passia tarvita kun ei olla menossa ulkomaille.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voi saada printattuna terveydenhuollon yksiköstä.

Vierailija
2/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen töissä terveydenhuollon yksikössä (HUS:issa) ja huh jos joku potilas alkaisi käynnillään kysellä koronatodistusta!Ei mitään aavistusta, löytyisikö sellainen ehkä jostain Apotin uumenista. Ei meille ole annettu tästä mitään ohjeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen töissä terveydenhuollon yksikössä (HUS:issa) ja huh jos joku potilas alkaisi käynnillään kysellä koronatodistusta!Ei mitään aavistusta, löytyisikö sellainen ehkä jostain Apotin uumenista. Ei meille ole annettu tästä mitään ohjeita.

Kumma kun ei ole annettu ohjeita, ongan koronapassi ollut käytössä hädintuskin yhtä vuorokautta

Vierailija
4/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 16-vuotias tarvitse tällä hetkellä kotimaassa koronapassia minnekään. Ellei sitten joku limudisko ole auki 04:ään.

Vierailija
5/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma kun ei ole annettu ohjeita, ongan koronapassi ollut käytössä hädintuskin yhtä vuorokautta

No koulujen syyslomien takia voi kyllä tulla äkkiä paljon kyselijöitä!

Vierailija
6/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 16-vuotiaalla ei ole nettipankkitunnuksia tai mobiilitunnistetta? Huolimatonta toimintaa.

Vierailija
8/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei 16-vuotias tarvitse tällä hetkellä kotimaassa koronapassia minnekään. Ellei sitten joku limudisko ole auki 04:ään.

Eikö? Jotenkin käsitin uutisista (ja kävin STM:n sivuillakin) että kuka tahansa tapahtuman järjestäjä, tai museo tai ravintolat, voi nyt edellyttää passia. Me matkustamme Varsinais-Suomen alueelle. Ap

Vierailija
9/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö? Jotenkin käsitin uutisista (ja kävin STM:n sivuillakin) että kuka tahansa tapahtuman järjestäjä, tai museo tai ravintolat, voi nyt edellyttää passia. Me matkustamme Varsinais-Suomen alueelle. Ap

Koronapassia voi vaatia vain toiminnassa, johon kohdistuu rajoituksia. Ja tällä hetkellä rajoituksia kohdistuu vain ravintolatoimintaan leviämisvaiheen alueilla.

Vierailija
10/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi 16-vuotiaalla ei ole nettipankkitunnuksia tai mobiilitunnistetta? Huolimatonta toimintaa.

Äh, ei ole ollut tarvetta ennen tätä. Hänellä on maksukortti ja olemme siirtäneet hänelle rahaa pankin taskurahasovelluksella. AP

Vierailija
11/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mobiilivarmenteen saa ehkä nopeammin?

Vierailija
12/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mobiilivarmenteen saa ehkä nopeammin?

Kiitos, hyvä idea, en ollut kuullut sellaisen olemassaolosta mutta googlattuani, vaikuttaa hyvältä! Vaikka passia ei tarvitsisikaan, niin hyvä hankkia tuo varmenne varalle. Ap

Vierailija
13/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sun teini on pärjännyt ilman pankkitunnuksia tähän asti? Meillä on 16-vuotiaalla ollut ne jo kauan. Niillä saa tilattua netistä pelejä ja tavaraa, ostettua lukiokirjat, ladattua bussikortin, varattua koronarokotusajan, jne.

Vierailija
14/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Thl:n sivuilla on jonkinlaisia koronatodistuksen tulostamisesta potilaalle terveydenhuollon yksikössä. Pitäisi löytyä sairauskertomuksesta jos linkit ovat toimivat. Jos ei toimi, niin sitten on rakennettu tilapäinen tulostuspalvelu, jota kautta todistuksen pitäisi pystyä tulostamaan. Menepä katsomaan. Laitos vastaa itse järjestelmien toimivuudesta.

ja jos tulee eteen tilanne ettet tiedä, niin sitten pitää atk-tuesta vaikka kysellä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän