kadonnut joulufiilis.
Minulta, täysin henkeen ja vereen joulumieltä, joka normaalisti aloittaa joulu tonttuilut jo elokuussa, on täysin kadonnut koko joulufiilis.
En ole tehnyt mitään.
Yleensä tässä vaiheessa olen jo koristellut kodin jouluiseksi, tehnyt laatikot valmiiksi pakkaseen, kirjoittanut kauppalistan, paketoinut lahjat.. kaikki on ollut jo valmiina ja olen vain fiilistellyt loppu ajan.
Nyt ei vain tunnu yhtään joulusta. Eilen tilasin nettikaupasta kaikki lahjat, koska en jaksanut lähteä kauppoihin kiertämään. Toivottavasti ehtii ajoissa perille.
Mistä löydän kadonneen joulufiiliksen?
Kommentit (13)
Tee niitä (mukavia) asioita mitkä kuuluvat tunnemuistissasi jouluun. Itselläni näitä ovat tietyt elokuvat (ei tarvi olla jouluelokuva, vaan sellainen mitä vaikka olet monesti jouluna katsonut, ehkä lapsuudesta joku elokuva), yhden tietyn joululevyn kuuntelu jota olen kuunnellut nuoresta saakka, jouluinen käsityö (ja samalla sen leffan katselu)...Nimenomaan siis sellaisia asioita jotka liität vahvasti entisiin jouluihin, jokaisella eri asiat.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 11:16"]Tee niitä (mukavia) asioita mitkä kuuluvat tunnemuistissasi jouluun. Itselläni näitä ovat tietyt elokuvat (ei tarvi olla jouluelokuva, vaan sellainen mitä vaikka olet monesti jouluna katsonut, ehkä lapsuudesta joku elokuva), yhden tietyn joululevyn kuuntelu jota olen kuunnellut nuoresta saakka, jouluinen käsityö (ja samalla sen leffan katselu)...Nimenomaan siis sellaisia asioita jotka liität vahvasti entisiin jouluihin, jokaisella eri asiat.
[/quote]
Olen yrittänyt. Nytkin istun takan edessä, juon glögiä ja kuuntelen joululauluja.
Kohta kaivan joulukoristeet esille ja aletaan niitä laittaa pojan kanssa.
Pitää lasten takia koittaa saada kotiin vähän jouluista ilmettä.
Ap
Itseäni ahdistaa koko joulu, odotan vaan että se on ohi. Tai hyvä ruoka ja seura on mukavaa ja tervetullutta mutta stressaa lahjojen hankkiminen ja niiden saaminen. Todella usein saan perheeltä kaikkea turhaa krääsää ja niitä iänikuisia Juhlapöydän konvehteja vaikka joka joulu olen erikseen pyytänyt että eivät hankkisi mitään ylimääräistä ja sanonut että konvehdeista en tykkää. Roskiin/kiertoon menevät suoraan. Yritä siinä sitten näyttää iloisen yllättyneeltä, naamastani kyllä näkee kauas onko lahja mieluisa vai ei vaikka miten yritän väkisin vääntää tekohymyä. Tunnelma on siinä vaiheessa tosi kiusaantunut.
Kielloista huolimatta isovanhemmat syöttävät koiralleni kinkkua ja muita jouluruokia aina kun silmä välttää niin että sillä on vatsa sekaisin seuraavat 2 päivää ja saan juosta sen kanssa pihalla yötä päivää.
Täällä samoin. Pienen osan koristeita laittelin, pakosta lähinnä. Edes ikkunatähteä en virittänyt ja normaalisti odotan, koskas saisi jo valoja laittaa.. ei sitten yhtään huvita. Mitään en ole leiponut, enkä muutenkaan tehnyt. Muuten ei tietystikään väliäkään, mutta yksi lapsista vielä sen ikäinen, että nuo muutamat koristeet oli kaivettava.
Yksi mikä minulla ainakin vaikuttaa, on se että kukaan muukaan ei oikein innostu meillä joulusta, paitsi tietenkin lapset pienempinä. Jos minä en "laita" (ymmärrätte varmaan) joulua, sitä ei laita kukaan. Tänä vuonna jotenkin nyt sellainen fiilis, että olkoon.
Surullista, ettei sitä fiilistä löydy. Rakastan joululauluja, kuusta, tunnelmavaloja, kynttilöitä, jouluisia kirjoja ja -ohjelmia..
Sitä odotellessa.
Tämä sää sen joulufiiliksen on vienyt. Täällä itä-suomessa on nyt vähän lunta, mutta lämpötila on jossain +1 ja vähän vettä sataa. Blaah. Viikonloppuna oli talvisempi keli ja alkoi se kadoksissa ollut joulumielikin palata. Minä kaipaan lunta ja pakkasta ja talvisia maisemia tähän joulun tienoille, tämmöisellä vesisadekelillä ei tunnu yhtään joululta. Taitaa olla jo toinen vuosi täälläpäin, kun ei joulukuussa oikein ole lunta eikä pakkasta.
Henkeen ja vereen jouluihmiseltä. .
Ap.
En tiedä. Sama täällä. Oon laittanut kyllä jouluvalot, verhot ja tontut lasten iloksi mutta ne ei tunnu miltään. Lähinnä ärsyttää. En oo tehnyt mitään muuta. En siivonnut enkä leiponut. Lahjatkin on ostamatta.
En ole moneen vuoteen tuntenut joulumieltä, kun se on pelkkää kaupallista paskaa. Minusta aivan turha juhla.
Tää on tosi outoo... Meinasin just 20min sit tehdä aloituksen, että miten saisin joulufiiliksen :D
Vaatteita ja tuoksuja. Stylepit.fi
Ap
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 10:56"]En ole moneen vuoteen tuntenut joulumieltä, kun se on pelkkää kaupallista paskaa. Minusta aivan turha juhla.
[/quote]
Se on kaupallista paskaa, jos sitä pitää sellaisena. Jos viettää kaupallis paskattoman joulun niin ei se silloin ole kaupallis paskallinen.
Ehkä se vielä ehtii tulla ennen aattoa.