Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sellanen jouluvääntö taas, mies ei halua käydä vanhemmillani

Vierailija
15.12.2014 |

jouluna, vaan pitäisi joulun aika viettää hänen vanhemmillaan. viime joulu oltiin kokonaan hänen vanhemmillaan (aatto ja joulupäivä) ja tapaninpäivänä tuli hänen vanhempansa ja sisarukset meille.

Nyt pitäisi tehdä taas samoin. ja kieltäytyy lähtemästä minun puolen pikkujouluun. missä siis vanhempani ja sisarukseni puolisoineen sekä lapset.

ja ei kiinnosta viettää joulua erillään miehestä, eikä viitsisi kotona vaan kököttää lasten kanssa, sillä mielestäni joulu on se ainoa juhla milloin haluan että on läheiset ympärillä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 11:31"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 11:29"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 11:24"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 11:22"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 11:18"]

Häpeä 12! Parisuhteeseen kuuluu juurikin se, että tehdään asioita toisen onnen vuoksi. Miksi vaimon tulisi tässä koko ajan laittaa oma onnensa miehe edelle? Mulkero miettii vain itseään, näköjään jäänyt lapsen tasolle. 

[/quote]

Kukin tavallaan. Minusta parisuhteeseen kuuluu se, ettei vaadita toista tekemään asioita, joita tämä ei halua tehdä. En koskaan vaatimalla vaatisi puolisoani anoppilaan, ja samaa odotan myös häneltä. -12

[/quote]

Mit vit! Samalla syyllistät Ap:ta vaikka MIES vaatii omaan lapsuudenkotiinsa jouluksi? Ovat SOPINEET, että joka toinen joulu toisessa paikakassa ja nyt mies alkaa hannaamaan sopimuksesta kun "omat munat ovat tulessa". Ja sinun ratkaisusi on? 

[/quote]

En syyllistä ketään. Jokainen saa Suomessa vapaasti valita, minkälaisessa parisuhteessa haluaa elää. Itse en vain usko tuollaiseen, että kumpikin luopuu vuorotellen omasta onnellisuudestaan toisen hyväksi. Silloin kumpikin on vuorotellen onneton. On paljon parempi keksiä ratkaisu, joka tyydyttää kumpaakin. Jos se ei ole vuorottelu, se voi olla esimerkiksi joulun viettäminen kotona omalla porukalla tai aattoillan viettäminen erillään. -12

[/quote]

miksi pitää olla onneton, eikö voi kääntää sen oman mulkkuutensa suuntaa ja olla tyytyväinen siihen, että kummallakin on terveet vanhemmat ja lapsilla kaksi mummolaa ja nauttia yhdessä kummassakin paikassa joulusta.? minä olisin onneton jos joudun lapset pitämään erossa isästään joulun tai jos hän haluaisi kökkiä vaan kotona. mutta omapa on sitten mieheni valinta mitä aattona tekee sitten.

ap

[/quote]

Se, että sinusta on "mulkkuutta" haluta viettää joulu jossakin muualla kuin äitisi luona, kertoo minulle, ettet todellisuudessa kunnioita miehesi tahtoa ja vapautta. Minusta parisuhde on lähtökohtaisesti heikoilla kantimilla, jos oma onnellisuus on kiinni siitä, että kumppani tekee jotakin, mitä hän ei todellakaan halua tehdä. -12

Vierailija
22/35 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi, ap: Etkö sinä voisi kääntää oman "mulkkuutesi" suuntaa ja nauttia joulusta oman perheen kesken kotona? Jos et, miksi luulet miehen hallitsevan tunteitaan sen paremmin? -12

Vierailija
24/35 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan mieheni vaatisi minua veittämään joulun hänen vanhemmillaan kuten koko viime joulun eikä käytäisi ollenkaan vanhemmillani. se on mulkkuutta ettei voi tehdä mittään kompromissia. mieheni itsekkään ei halua, että oltaisiin koko joulu vain oman perheen kesken, koska hän on myös sitä mieltä että joulu kuuluu viettää läheisten kanssa, mutta siihen ei kuulu minun sukuni ilmeisesti ollenkaan. eikä suostu siihen, että oltaisiin eri paikassa.

Vierailija
25/35 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 11:22"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 11:18"]

Häpeä 12! Parisuhteeseen kuuluu juurikin se, että tehdään asioita toisen onnen vuoksi. Miksi vaimon tulisi tässä koko ajan laittaa oma onnensa miehe edelle? Mulkero miettii vain itseään, näköjään jäänyt lapsen tasolle. 

[/quote]

Kukin tavallaan. Minusta parisuhteeseen kuuluu se, ettei vaadita toista tekemään asioita, joita tämä ei halua tehdä. En koskaan vaatimalla vaatisi puolisoani anoppilaan, ja samaa odotan myös häneltä. -12

[/quote]

Ja teillä ei vissiin sitte ole lapsia? Kuulostaa taas niin omanapakeskeisen velan ähinöiltä tällaiset aivopierut.

Vierailija
26/35 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 11:44"]

Minulle parisuhde on kahden itsenäisen ihmisen vapaaehtoinen liitto, jossa toista ei painosteta, syyllistetä tai vaadita tekemään asioita vastoin tahtoaan. Jos se, etten halua tehdä näitä asioita kumppanilleni, on itsekästä, olen ihan mielelläni itsekäs. -12

[/quote]

Tuo ei kuulosta sitoutuneella parisuhteelta vaan jonkinlaiselta löyhältä tapailulta, jossa kumpikin elää omaa elämäänsä. Siloin kun ollaan kunnolla sitoutuneita, ja etenkin jos on yhteisiä lapsia, eletään yhteistä elämää. Siinä joutuu tekemään kompromisseja ja joutuu joustamaan. Ei voi yksin päättää kaikesta, kuten esim joulunvietosta.

Vierailija
27/35 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 12:54"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 11:44"]

Minulle parisuhde on kahden itsenäisen ihmisen vapaaehtoinen liitto, jossa toista ei painosteta, syyllistetä tai vaadita tekemään asioita vastoin tahtoaan. Jos se, etten halua tehdä näitä asioita kumppanilleni, on itsekästä, olen ihan mielelläni itsekäs. -12

[/quote]

Tuo ei kuulosta sitoutuneella parisuhteelta vaan jonkinlaiselta löyhältä tapailulta, jossa kumpikin elää omaa elämäänsä. Siloin kun ollaan kunnolla sitoutuneita, ja etenkin jos on yhteisiä lapsia, eletään yhteistä elämää. Siinä joutuu tekemään kompromisseja ja joutuu joustamaan. Ei voi yksin päättää kaikesta, kuten esim joulunvietosta.

[/quote]

Epäilemättä luulet näin, mikäli et kykene kuvittelemaan minkäänlaista muuta suhdetta kuin sellaisen, jossa itse olet. Todellisuudessa olen onnellisssa ja pitkässä parisuhteessa. Meillä vain kumpikin kunnioittaa toisen tahtoa eikä vaadi toiselta mitään sellaista, mikä tuntuu toisesta pahalta. Juuri tämä keskinäinen kunnioitus on hyvän parisuhteen edellytys. Jokainen saa tosiaan vaalia sellaista suhdetta kuin haluaa, mutta meitä ei tuollainen painostaminen ja vuorotellen kärsiminen kiinnosta. Se kun ei ole mitenkään välttämätöntä. -12

Vierailija
28/35 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on appiukko, joka koko ajan vittuilee minulle, sellasta piilovittuilua ensin ja jos siihen ei reagoi niin muuttuu aina vaan ikävämmäksi, En käy sen vuoksi vaimoni vanhempien luona enää ollenkaan. Ollaan kuitenkin jo oltu naimisissa yli 20 vuotta ja olen aina ollut hyvässä työpaikassa ja aikoinani hankkinut ihan kelpo koulutuksenkin.

Olen tullut siihen tulokseen että appiukko on mitä on, mutta minun ei tarvitse pilata päivääni kuuntelemalla sellaista juttua.

En riitele, mutta ei tarvitse riidan haastamistakaan kuunnella.

Vierailija
29/35 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 11:14"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 11:10"]

Käske kasvaa aikuiseksi ja katkaista napanuora. Perheessä nyt on kahdet isovanhemmat, joten asiaan on nyt sopeuduttava.

Joka toinen joulu toisilla ja joka toinen toisilla. Meillä niin lyhyet välimatkat että voidaan olla aatto toisilla ja joulupäivä toisilla. Ja vuorovuosin päivät vaihtuu. Toimii ja kaikki ovat tyytyväisiä.

[/quote]

Katkaiskaa kumpikin napanuora. Teillä on nyt omat lapset ja oma perhe, viettääkää joulua sen oman perheenne kanssa älkääkä ravatko muiden kotona.
[/quote]Omaa lapsuutta pitkitetään syömällä sukulaisten pöydissä. Olen samaa mieltä että joulu vietetään oman perheen kesken omia perinteitä luoden. Hirttäytyminen sukulaiskuvioihin on lapsellista.

Vierailija
30/35 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä mies!!! Toivottavasti pyyy päättöksessään!

Vierailija
31/35 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun vanhemmissa ja tai sisaruksissa on miehen mielestä vikana?

Vierailija
32/35 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on miehen perustelu asialle? Ei kai hän voi olettaa, että aina ollaan hänen vanhempien kanssa eikä koskaan sun vanhempien kanssa? Sun vanhemmat on lapsillekin toiset isovanhemmat, onhan lastenkin kannalta tärkeää nähdä myös heitä.

Jos aatto ollaan toisen vanhemmilla, niin tapanina luulisi voivan sitten syödä toisten isovanhempien kanssa.

Voisitteko kutsua molempien vanhemmat teille?

Jos miehellä ei ole järkevää perustelua asialle, menisin sinuna sinun suvun juhlaan lasten kanssa ja sanoisin suoraan, että mies ei halua tulla. En alokaisi peittelemään hänen huonoa käytöstään.

Vierailija
33/35 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä mies sulla. Mutta mitä tarkoittaa "teidän puolen pikkujoulu"? Jotain ennen joulua tapahtuvaa kokoontumista? Puhu vielä miehelle ja selitä mitä tapahtuu ja milloin, ja että te kuulutte kahteen sukuun. Kyllä miehenkin on joustettava.

Vierailija
34/35 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettava ukko. Mitä jos mies menisi vanhemmilleen ja sinä omillesi?

Vierailija
35/35 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehellä jotain oikeaa syytä vältellä sinun puolen sukuasi, tyyliin että ovat alkoholisoituneita ja koko joulu menisi kännissä rähisemiseksi? Jos ei, niin onpa naurettava mies. Parisuhteessa eläminen vaatii kompromisseja ja mm. sitä, että toisen sukua ei voi viimeiseen asti vältellä. En minäkään voi väittää, että mitenkään innolla odottaisin jouluaattoa anoppilassa, mutta reilu pelihän tämä on, kun viime joulu oltiin minun äitini luona. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme