"Jyväskylän Lutakossa aiotaan ottaa koronapassi käyttöön" on hyvä esimerkki epäonnistuneesta uutisotsikosta
Otsikko antaa nimittäin ymmärtää että Jyväskylä on ottamassa käyttöön asuinaluetta koskevan koronapassin vaikka Uutisen tarkempi lukeminen osoittaa että kyse onkin Lutakon Tanssisali -nimisestä konserttipaikasta eikä Lutakon asuinalueesta kuten pelkän otsikon lukemalla voisi helposti käsittää.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Milloin Von Hertzen Brothers on siellä? Toivottavasti amma-mammoilla on passit; muoin ei pääse tädit seksinnälkäisinä fanittamaan veljeksiä!
Pyyteetön Rakkaus❣️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti ymmärsit sen tarkoittavan kaupunginosaa etkä keikkapaikkaa?
Lutakon on asuinalueen nimi ja Lutakon Tanssisali on kyseisen paikan nimi. Kun kirjoitetaan "Jyväskylän Lutakossa aiotaan ottaa koronapassi käyttöön, jos koronarajoitukset iskevät taas Keski-Suomeen – näin passi toimii" niin pelkän otsikon perusteella ei pysty tietämään että kyse on tästä konserttipaikasta vaan pitää lukea teksti. Toisin sanoen otsikko on harhaanjohtava.
Lutakko ei ole asuinaluetta nähnytkään vaan on se tiilirakennus jossa joskus toimi leipomo.
Hei nyt vähän rauhoitutaan. Lutakon tanssisali sijaitsee alueella, joka on entistä järvenpohjaa, kuten kaikki rautateiden eteläpuolella siinä Jyväsjärven rannassa. Ne uudenpuoleiset kerrostalot siinä samalla rannalla ovat Lutakon asuinaluetta. Lutakko sanana tarkoittaa kosteikkoa, rantapöheikköä, jota alue on aikoinaan ollut.
Itse olen mieltänyt että Järvenpäälle rakennettu asuinalue kuuluu Keskustan kaupunginosaan ja olen aina puhunut vain Jyväskylän Keskustasta. En ole koskaan kuulut kenenkään kutsuvan aluetta Lutakoksi ennen AP:tä.
Jaahas, meneekin Lutakko sitten tästä hetkestä eteenpäin ikuiseen boikottiin. Harmi, hyvä keikkapaikka ja monia hienoja keikkoja tullut tuolla nähtyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lutakon on asuinalueen nimi ja Lutakon Tanssisali on kyseisen paikan nimi. Kun kirjoitetaan "Jyväskylän Lutakossa aiotaan ottaa koronapassi käyttöön, jos koronarajoitukset iskevät taas Keski-Suomeen – näin passi toimii" niin pelkän otsikon perusteella ei pysty tietämään että kyse on tästä konserttipaikasta vaan pitää lukea teksti. Toisin sanoen otsikko on harhaanjohtava.
Lutakko ei ole asuinaluetta nähnytkään vaan on se tiilirakennus jossa joskus toimi leipomo.
Hei nyt vähän rauhoitutaan. Lutakon tanssisali sijaitsee alueella, joka on entistä järvenpohjaa, kuten kaikki rautateiden eteläpuolella siinä Jyväsjärven rannassa. Ne uudenpuoleiset kerrostalot siinä samalla rannalla ovat Lutakon asuinaluetta. Lutakko sanana tarkoittaa kosteikkoa, rantapöheikköä, jota alue on aikoinaan ollut.
Itse olen mieltänyt että Järvenpäälle rakennettu asuinalue kuuluu Keskustan kaupunginosaan ja olen aina puhunut vain Jyväskylän Keskustasta. En ole koskaan kuulut kenenkään kutsuvan aluetta Lutakoksi ennen AP:tä.
Näin kumminkin on.
Oho, oletko ap kasvanut tynnyrissä kun olet noin tyhmä ettet tiennyt sitä että kun puhutaan Lutakosta niin sillä tarkoitetaan vain sitä vanhaa tiilirakennusta missä järjestetään konsertteja ja muita tapahtumia. Itsekin tajusin tuon heti kun luin otsikon ja yhdistin nimen siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun Lutakonrantaa alettiin rakentaa Jyväskylässä käytiin kiivasta keskustelua pitäisikö sille keksiä joku muu nimi kuin Lutakko, josta joku poliitikko ei pitänyt. Kansalaiset ja järki voitti, koska Lutakko on aina ollut Lutakko ja tulee pysymään Lutakkona.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, meneekin Lutakko sitten tästä hetkestä eteenpäin ikuiseen boikottiin. Harmi, hyvä keikkapaikka ja monia hienoja keikkoja tullut tuolla nähtyä
Kuinka monta keikkaa olet korona-aikana nähnyt? Ymmärrätkö, että ravintoloille koronapassi on elinehto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun Lutakonrantaa alettiin rakentaa Jyväskylässä käytiin kiivasta keskustelua pitäisikö sille keksiä joku muu nimi kuin Lutakko, josta joku poliitikko ei pitänyt. Kansalaiset ja järki voitti, koska Lutakko on aina ollut Lutakko ja tulee pysymään Lutakkona.
Minulle alue on Jyväskylän keskustaa ja tulee aina olemaan. Lutakko tarkoittaa vain sitä tanssisalia. Näin olen asian aina ymmärtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole paikallinen mutta eikö kyseinen asuinalue jossa Lutakon keikkapaikka sijaitsee ole Jyväskylän Keskusta? Sellaista asuinaluetta kuin Lutakko ei ole olemassa eikä sellaista ole koskaan ollut Jyväskylässä. Jos siis puhutaan Lutakosta niin se tarkoittaa nimenomaan vain kyseistä keikkapaikkaa.
Ei ole Lutakko lähelläkään keskustaa. Tai on lähellä siinä mielessä, että Jyväskylässä kaikki on lähellä kaikkea... Mutta kummasti haluat tulla pätemään asiasta, josta et selvästi mitään tiedä. Lutakko on myös asuinalueen nimi. Wikipediasta: "Lutakko on niemi ja noin 3 200 asukkaan kaupunginosa ja tilastoalue Jyväskylän kantakaupunkialueella, Jyväsjärven rannalla."
Joo ei ole lähellä. Kävellen menee maximissaan huimat 10 minuuttia niin on keskustassa.
Joo, mutta Jyväskylässä pääsee 10 minuutissa keskustasta aika monelle muullekin asuinalueelle. Lutakko on joka tapauksessa keskustasta erillinen alue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle alue on Jyväskylän keskustaa ja tulee aina olemaan. Lutakko tarkoittaa vain sitä tanssisalia. Näin olen asian aina ymmärtänyt.
Olet ymmärtänyt väärin.
Jyväskylässä Lutakon alueella on mm. asuinrakennuksia paljon, Paviljonki, satama sekä entinen leipomorakennus, joka toimii tanssisalina ja on nimetty Lutakoksi. Että silleen. Otsikko siis oli epäselvä ja aiheutti hämmennystä ihan aiheesta. Älkää te räyhätkö, jotka ette asioista ja kaupungin alueiden nimistä näköjään kunnolla tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylässä Lutakon alueella on mm. asuinrakennuksia paljon, Paviljonki, satama sekä entinen leipomorakennus, joka toimii tanssisalina ja on nimetty Lutakoksi. Että silleen. Otsikko siis oli epäselvä ja aiheutti hämmennystä ihan aiheesta. Älkää te räyhätkö, jotka ette asioista ja kaupungin alueiden nimistä näköjään kunnolla tiedä.
Otsikko saattoi olla epäselvä, mutta se ei antanut ymmärtää, että Lutakko asuinalueena olisi tulossa koronapassin piiriin. Se on ap:n oma (eikä edes oikeasti tapahtunut) virheymmärrys.
Miksi musapiireissä Lutakon tanssisali on lyhennetty vaan Lutakoksi? Jonnet nyt luulee ja kivenkovana väittää, että Lutakko ei muuta tarkoita, kuin sysisynkkää rokkiluolaa. Yleissivistyksen puutetta ympäröivästä maailmasta.
Vierailija kirjoitti:
Oho, oletko ap kasvanut tynnyrissä kun olet noin tyhmä ettet tiennyt sitä että kun puhutaan Lutakosta niin sillä tarkoitetaan vain sitä vanhaa tiilirakennusta missä järjestetään konsertteja ja muita tapahtumia. Itsekin tajusin tuon heti kun luin otsikon ja yhdistin nimen siihen.
Olet väärässä tai todennäköisemmin trollaat. Lutakko on vanha nimitys alueelle, joka oli vetistä ranta-aluetta, ja jolla sijaitsi tehdasrakennuksia. Vanhoista tehdasrakennuksista jokunen on jäänyt pystyyn, mutta Lutakko edelleen tarkoittaa märkää ranta-aluetta, ei rakennusta. Ja nykyinen asuinalue sijaitsee siis tällä vanhalla tehdasalueella yleisnimeltään lutakossa ja erisnimeltään Lutakossa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi musapiireissä Lutakon tanssisali on lyhennetty vaan Lutakoksi? Jonnet nyt luulee ja kivenkovana väittää, että Lutakko ei muuta tarkoita, kuin sysisynkkää rokkiluolaa. Yleissivistyksen puutetta ympäröivästä maailmasta.
Eiköhän nuo vaan trollaa. Kyllä paikallisille alue on aina ollut Lutakko.
Ja näin puhkesi vuoden 2021 Lutakko raivo kun ihmiset kiistelevät siitä onko se rakennus vai asuinalue.
Minä olen myös Jyväskylästä, asunut täällä ikäni eikä ole mitään ongelmaa ymmärtää, että kyseessä on juuri tuo tanssisali. Jos menen keikalle, menen Lutakkoon, en tanssisali Lutakkoon. On muuten hyvä paikka.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen myös Jyväskylästä, asunut täällä ikäni eikä ole mitään ongelmaa ymmärtää, että kyseessä on juuri tuo tanssisali. Jos menen keikalle, menen Lutakkoon, en tanssisali Lutakkoon. On muuten hyvä paikka.
Ja kyllä, asuinalue on myös Lutakko, eli joku asuu Lutakossa. Kuokkalassa pääsee keskustaan Lutakon kautta. Paviljonki on Lutakossa. Jne. Mutta ei meillä paikallisilla ole mitään asiaa ymmärtää, mitä milloinkin tarkoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
”Tanssisali” ei ole kyllä ensimmäinen asia, joka keikkapaikasta tulee mieleen. Muutenkin nykyään tarjonta rock/metalli-painotteista
Lutakko on yhtä kuuluisa keikkapaikka kuin esim. Tavastia, kyllä suurin osa yhdistää tuon nimen juurikin siihen keikkapaikkaan. Etenkin me ulkopaikkakuntalaiset, jotka ei tiedetä että minkänimisiä asuinalueita siellä on.