Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitajana kohtaan elämässäni kahdenlaisia ihmisiä

Vierailija
16.10.2021 |

Heitä, jotka suhtautuvat minuun arvostavasti ja heitä, jotka... eivät. Se, kuinka he suhtautuvat minuun ammatistani kertomisen jälkeen kertoo niin paljon siitä ihmisestä. Yllättävää on ollut kuitenkin se, että usein he, "paremmissa töissä", olevat ovat kuuluneet ensimmäiseen ryhmään ja minua halveeraaneet sitten heihin, joilla on pienimpiä kuukausipalkkoja Suomessa.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joo on ne sinulle kateellisia.

Vierailija
2/35 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paremmissa töissä ja arvostus hoitajia kohtaan on mennyt tässä koko ajan jatkuvassa valittamisessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen paremmissa töissä ja arvostus hoitajia kohtaan on mennyt tässä koko ajan jatkuvassa valittamisessa.

En edes jaksa vastata sinulle. 

Ap

Vierailija
4/35 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajana suhtaudun arvostavasti siivoojien työhön. Meidän työpaikalla kahvihuoneen pitää siistinä kaikki yhdessä: Astiat laitetaan itse koneeseen ja on kiertävä siistimisvuoro. Meillä on oma siivoja, jolla on tarpeeksi työtä muutenkin. Kukin pitää oman työpisteensä sellaisessa järjestyksessä, että niitä on nopeampi käydä siivoamassa. Vessat ovat siistejä ja sielläkään ei sikailla. Tämä asenne tulee ylhäältä johtajasta asti alaspäin ja opetetaan kaikille uusille työntekijöille. Meillä on poikkeuksellisen hyvä yhteishenki.

Vierailija
5/35 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin, että hoitaja on täysin neutraali ammatti. Kommentti poistui. Miksi?

Vierailija
6/35 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kun täällä onkin näköjään kaksi samaa aloitusta. Ihan outoa, miksi?

Vierailija
7/35 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju

Vierailija
8/35 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajana suhtaudun arvostavasti siivoojien työhön. Meidän työpaikalla kahvihuoneen pitää siistinä kaikki yhdessä: Astiat laitetaan itse koneeseen ja on kiertävä siistimisvuoro. Meillä on oma siivoja, jolla on tarpeeksi työtä muutenkin. Kukin pitää oman työpisteensä sellaisessa järjestyksessä, että niitä on nopeampi käydä siivoamassa. Vessat ovat siistejä ja sielläkään ei sikailla. Tämä asenne tulee ylhäältä johtajasta asti alaspäin ja opetetaan kaikille uusille työntekijöille. Meillä on poikkeuksellisen hyvä yhteishenki.

Noin sen pitäisikin mennä. Tasa-arvoisesti. Ihmisen eikä tittelin mukaan. Kaikkia meitä tarvitaan. 

Ap

Vierailija
9/35 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on tavattoman monta muuta asiaa kun pitää saada järjestykseen ennen hoitajien palkan korotuksia. Esim ennaltaehkäisevä työ lasten ja nuorten pahoinvointiin.

T. Ope

Vierailija
10/35 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei valheita tähän ketjuun. Näin sen kyllä, ehkä se sai liikaa alapeukkuja? 

Ap

Vierailija
11/35 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on tavattoman monta muuta asiaa kun pitää saada järjestykseen ennen hoitajien palkan korotuksia. Esim ennaltaehkäisevä työ lasten ja nuorten pahoinvointiin.

T. Ope

Kukaan ei ole puhunut mistään hoitajien palkankorotuksista. Tämä ketju ei liity siihen. On tosi ala-arvoista muutenkaan tulla kertomaan meille, ettemme ansaitse palkankorotusta. Kyllä rahankäyttökohteita on satoja Suomessa. Mutta miten se pitää aina ajatella, että tämä on juuri minulta pois, kun joku toinen saa jotakin? 

Ap

Vierailija
12/35 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun täällä onkin näköjään kaksi samaa aloitusta. Ihan outoa, miksi?

Minulla tuli kirjoitusvirhe ensimmäiseen. Pyysin sen poistamista. 

Ap

Vierailija
13/35 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei valheita tähän ketjuun. Näin sen kyllä, ehkä se sai liikaa alapeukkuja? 

Ap

Ei viestejä sen takia poisteta, että ne saa alapeukkuja🤦‍♀️

Vierailija
14/35 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudun arvostavasti kaikkiin, jotka tekevät rehellistä työtä. Sensijaan yritän sinnitellä viimeiseen asti, ettei tarvitse mennä kuormittamaan näitä väsyneitä ja pienipalkkainen hoitajia.

Vierailija
15/35 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ope

Kukaan ei ole puhunut mistään hoitajien palkankorotuksista. Tämä ketju ei liity siihen. On tosi ala-arvoista muutenkaan tulla kertomaan meille, ettemme ansaitse palkankorotusta. Kyllä rahankäyttökohteita on satoja Suomessa. Mutta miten se pitää aina ajatella, että tämä on juuri minulta pois, kun joku toinen saa jotakin? 

Ap

Pinnalla on nyt ollut nämä hoitajien palkankorotukset, jotka on johtanut siihen että hoitajia ei juurikaan arvosteta.

Ja et nyt tunnista itsestäsi käytöstä, josta syytät muita? On ala-arvoista ajaa mielipide rajoitteita, jos ihmiset arvostaa muita asioita enenmän kuin hoitajien työtä.

Vierailija
16/35 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ope

Hoitajapula lisää myös lasten ja nuorten pahoinvointia, kun esim. mt-palveluihin pääseminen hidastuu. Palkat pitäisi saada sille tasolle että vain harva hoitaja vaihtaisi alaa ja nuoria alkaisi hakeutua koulutukseen tarpeeksi.

Vierailija
17/35 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri sairaalasta kotiin. Hoitajat olivat ahkeria ja lempeitä. Laitoshuoltajat olivat ahkeria ja iloisen juttelevia.

Henkilökunnan osalta kokemus oli hyvä, vaikka sairastaminen oli pelottavaa ja samannäköinen ja -makuinen keitto kolmantena päivänä peräkkäin sai itkun partaalle.

Vierailija
18/35 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen törmännyt aika päinvastaiseen suhtautumiseen. Korkeammin koulutetuissa on ollut enemmän ylimielisiä, hoitaja on palvelija ja kusien vastaanottaja (näytepurkit). Tokihan molempiin kertomiisi ryhmiin kuuluu kaikenlaista suunsoittajaa, mutta ylimielisyys on jotenkin niin...

Vierailija
19/35 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhtaudun arvostavasti kaikkiin, jotka tekevät rehellistä työtä. Sensijaan yritän sinnitellä viimeiseen asti, ettei tarvitse mennä kuormittamaan näitä väsyneitä ja pienipalkkainen hoitajia.

Ei tarvitse sinnitellä. Meillä on tämä palvelujärjestelmä, jotta kaikki saisivat tarvitsemaansa apua.  Valitettavan usein juuri sinnitellään viimeiseen asti, kun aikaisemmin hoitoon hakeutumalla olisi voitu välttää ongelmien kärjistymistä. Jokainen voi omilla elämäntavoillaan ja elämänvalinnoillaan vaikuttaa ennaltaehkäisevästi omaan terveyteensä ja sitä kautta keventää terveydenhuollon taakkaa. Silloin kun sitä apua kuitenkin tarvitaan niin sitä on oikeus saada ja silloin se ei ole potilaan tehtävä ei ole miettiä kestääkö järjestelmän kantokyky. 

Ap

Vierailija
20/35 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä. Miten suhtaudutte osastonne sihteeriin? Itse olen ollut osastonsihteerinä, minulla on samantasoinen koulutus kuin sairaanhoitajilla (entinen opistotaso), ja pakko sanoa, etä joidenkin hoitajien asenne on aika kammottava. On yritetty työntää omia töitään, kun heillä on kuulemma niin kiire. MInua sihteeriä on ollut vain yksi ja he eivät tajua, etten minä omien liiallisten töiden sekaan enää voi heidän hommiaan ujuttaa.