Mitä mieltä nimestä Sigrid?
Ajateltiin tyttären nimeksi, onko liian vanhanaikainen?
Kommentit (23)
Kaunis nimi! Ei mikään topten tällä hetkellä ruotsinkielisillä, saksalaisilla myös käytössä, virossa se on muotinimi.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 07:28"]
Mun isoäitini oli Sigrid. Ja kotoisin Hämeestä. Oli kyllä Siiri koko elämänsä.
[/quote]
Minun Sigrid-isoäitini oli myös aina Siiri, kotoisin Turusta.
Sigrid Vaasa, Kaarina Maununtyttären ja Eerik XIV :n tytär. Myöhemmin Sigrid Tott. Prinsessa. Haudattu Turun tuomiokirkkoon. Hienot perinteet nimellä.
Mun sisko ja äiti ehdotti Sigridiä, jos lapsemme on tyttö.
Edesmenneen sukulaismummon nimi oli Sigrid ja savolaisittain hän oli Siikka :)
Minusta oikein ihana nimi. Harkittiin tuota kuopukselle mutta päädyttiin sitten toiseen nimeen.
Harvinainen suomessa vähän rumakin
Todella kaunis nimi. Samoin Ingrid. Det finns så fina namn att välja på.
Onko Sigrid tytön ja Sigfrid pojan nimi?
oletteko te ruotsinkielisiä?
ihan kiva nimi. Vähän outo, mutta kiva.
Yksi kauneimmista nimistä mitä tiedän. Älä mieti vanhanaikaisuutta, nimimuodit tulee ja menee. Tyttönne elää nimensä kanssa koko elämänsä ja tekee siitä omansa, antaa sille oman sisällön.
Ihan hassu juttu tuli äkkiä mieleen. Tiedätkö australialaisen näyttelijän nimeltä Cate Blanchett? Hän on minusta "Sigridin näköinen". :)
Kaunis, mutta virolainen nimi. Ainakin itse tunnen tuon nimisiä virolaisia naisia.
Kaunis nimi, mutta jos sukunimi on suomalainen, pistäkää tokaksi nimeksi. Muuten saa kuulla siitä ala-asteella, ja lapset osaa olla julmia.
Ihan kiva nimi, vaikea vain lapsen itsensä sekä kavereitten lausua. Eikä sovi perus-Möttösen kanssa.
Mun isoäitini oli Sigrid. Ja kotoisin Hämeestä. Oli kyllä Siiri koko elämänsä.
Sigrid, Ingrid, Astrid... alla jättefina namn - men Ingrid är det vackraste av dessa tre!
Ihan kaunis, mutta miettikää nyt vielä...
T: puheterapeutti
Kaunis nimi.
Olisin antanut mahdolliselle tyttärelle nimeksi, mutta sain pojan, niin nimi jäi käyttämättä.
ok