Häpeän synnyttäneisyyttäni! Rakastan silti lapsiani.
Häpeän sitä että olen synnyttänyt. En ole ylipainoinen, mutta vartaloni on muuttunut.
Rakastan silti lapsiani eniten maailmassa.
Kommentit (18)
Minä EN KOSKAAN häpeä sitä että olen synnyttänyt. Olen siitä ylpeä että kaksi lasta olen saanut maailmaan. En pidä raskausarvistani enkä monesta muustakaan siinä sivussa tulleesta vaivasta mutta koskaan en synnyttämistä häpeä.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:30"]Minä EN KOSKAAN häpeä sitä että olen synnyttänyt. Olen siitä ylpeä että kaksi lasta olen saanut maailmaan. En pidä raskausarvistani enkä monesta muustakaan siinä sivussa tulleesta vaivasta mutta koskaan en synnyttämistä häpeä.
[/quote]
Niin ja tiedoksi että olen 22vuotias. Kroppani nyt vain tulee olemaan tällainen.
Mulla on löysä alavatsa, joka ei lähde kuntoilulla pois. Tarvittaisiin veistä. Vatsa pursuaa aina, oli sopivat housut tai ei. On täysin tunnoton ja löysä. Vituttaa olla köyhä tälläisellä vartalolla.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:31"]
Mulla on löysä alavatsa, joka ei lähde kuntoilulla pois. Tarvittaisiin veistä. Vatsa pursuaa aina, oli sopivat housut tai ei. On täysin tunnoton ja löysä. Vituttaa olla köyhä tälläisellä vartalolla.
[/quote]
Voin kertoa sulle, että elämänlaatusi muuttuisi hyvin vähän, vaikka vatsasi ei olisi löysä. Onnellisuuden perustana ovat ihan muut asiat.
Voe ap, et ole ainoa nainen, joka inhoaa, häpeää vartalon muutoksia raskaudesta/synnytyksestä johtuen, mutta se on äitiyden hinta. Aina voi leikkauttaa itseään ja käsitellä kuvia paremmiksi....mutta feikki on feikkiä.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:33"]
Voe ap, et ole ainoa nainen, joka inhoaa, häpeää vartalon muutoksia raskaudesta/synnytyksestä johtuen, mutta se on äitiyden hinta. Aina voi leikkauttaa itseään ja käsitellä kuvia paremmiksi....mutta feikki on feikkiä.
[/quote]
No en nyt tiedä, miten vatsanahan kiristäminen olisi feikkiä. Siitä ei kuitenkaan jää mitään ylimääräistä "lisuketta" kroppaan, kuten silikoneista. En siis ole niitäkään vastaan, mutta ymmärrän paremmin, että niitä pidettäisiin feikkinä.
Minä taas olen tosi ylpeä siitä että olen synnyttänyt 2 lasta. Olen 42-vuotias ja jopa tyytyväinen kroppaani. Ennen lapsia tunsin olevani lihava ja ruma. Synnytyksen jälkeen itsetuntoni parani vaikka raskaus ja imetys jättikin jälkensä vartalooni. Minusta on mahtavaa että olen voinut antaa elämän kahdelle ihmiselle ja vielä ruokkia rinnoillani vuoden molempia. Lisäksi maitoani sai moni keskonen sairaalassa.
En usko. Tuo vaikuttaa niin paljon mun elämään. Ikää on jo paljon ja vatsakin ollut tuollainen jo 13 vuotta, joten tuskin hyväksyn sitä ikinä.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:35"]
En usko. Tuo vaikuttaa niin paljon mun elämään. Ikää on jo paljon ja vatsakin ollut tuollainen jo 13 vuotta, joten tuskin hyväksyn sitä ikinä.
[/quote]
Se on kylläkin se sinun asenteesi, joka elämänlaatuusi vaikuttaa, ei se vatsa. Vai voisitko vähän tarkemmin kertoa, miten koet, että timmi vatsa parantaisi elämääsi? Nostattaisi itsetuntoa, vai olisiko sillä muitakin vaikutuksia?
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:30"]
Taidat olla aika nuori vielä. :)
[/quote]
Oon jo muutaman vuoden päälle kolmekymppinen.
Ap
Minä taas en ole koskaan ollut tyytyväisempi vartalooni, kuin olen nyt. Vauva on 2,5kk, mutta olen palautunut hyvin, vaikka vatsata kyllä vielä näkee, että olen raskaana ollut. Sellainen pieni pullataikina alavatsalla. Paino on pudonnut muutaman kilon raskautta edeltäneestä ajasta, ja turvotus on helpottanut. Arpia en saanut, mutta erittäin tumma linea negra näkyy edelleen ja siitä en välttämättä edes eroon halua.
Se synnyttäminen on naisen tehtävä, ja se saa näkyä että on tehtävänsä täyttänyt. Todella lapsellista ja pinnallista hävetä sitä että on synnyttänyt.
Timmi vatsa auttaisi pukeutumisessa paljon. Ei ole kiva, kun vatsa oikeasti roikkuu ja on löysä. Se näkyy AINA housujen kanssa. Mekkoja ei voi käyttää, koska vatsani näyttää niissä pepulta. Jopa löysissä legginssesssä vatsaan tulee pullistumaa. Saunailloissa käynyt sen verran ettei tälläistä vastaavaa vatsaa ole vielä tullut vastaa.
Hiki kerääntyy myös vatsan alle.
Kuntoillessa on oikeasti vaikea löytää sellaisia alkkareita, jotka eivät rullautuisi vatsan alle liikkuessa. Muutamat mulla onkin, mutta kun harrastan useamman kerran viikossa kunnon hikiliikuntaa, niin niistä ei ole paljon hyötyä.
Mies rakastaa mua tälläisenä, mä inhoan, vaikka miten olen yrittänyt hyväksyä röllöni, en ole siihen pystynyt.
Ainoa hyvä puoli on se ettei sektioarpea näy, kun vatsa peittää sen.
Mitä feikkiä on leikkauttaa löysää nahkaa pois?
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:07"]
Se synnyttäminen on naisen tehtävä, ja se saa näkyä että on tehtävänsä täyttänyt. Todella lapsellista ja pinnallista hävetä sitä että on synnyttänyt.
[/quote]
Synnyttänyt nainen ei enää ole kaunis, mutta onhan sitä elämässä muutakin tekemistä kuin olla kaunis ja haluttava (kuten lasten- ja kodinhoitoa). Parempi jos on kerennyt ennen synnytystä naimisiin, eikä ole avioehtoa...
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:09"]
Timmi vatsa auttaisi pukeutumisessa paljon. Ei ole kiva, kun vatsa oikeasti roikkuu ja on löysä. Se näkyy AINA housujen kanssa. Mekkoja ei voi käyttää, koska vatsani näyttää niissä pepulta. Jopa löysissä legginssesssä vatsaan tulee pullistumaa. Saunailloissa käynyt sen verran ettei tälläistä vastaavaa vatsaa ole vielä tullut vastaa. Hiki kerääntyy myös vatsan alle. Kuntoillessa on oikeasti vaikea löytää sellaisia alkkareita, jotka eivät rullautuisi vatsan alle liikkuessa. Muutamat mulla onkin, mutta kun harrastan useamman kerran viikossa kunnon hikiliikuntaa, niin niistä ei ole paljon hyötyä. Mies rakastaa mua tälläisenä, mä inhoan, vaikka miten olen yrittänyt hyväksyä röllöni, en ole siihen pystynyt. Ainoa hyvä puoli on se ettei sektioarpea näy, kun vatsa peittää sen.
[/quote]
Voithan sä yrittää päästä leikkaukseen julkiselle puolelle. Jos vatsanahkasi hankautuu, ja sen alle jää hikeä ja likaa, joka voi aiheuttaa tulehduksen, niin luulen kyllä, että ihan jo terveydellisistä syistä nahkaasi kiristettäisiin. Luulin aiemmista viesteistäsi, että sinulla on sellainen normaali synnyttäneen pömppis, en tajunnut, että se on niin paha, että aiheuttaa oikeasti haittaa. :)