menkoista pillereiden jälkeen
Tiedän, että pillereiden jälkeen kierto yleensä sekaisin, mutta...Kysyisin nyt ihan pikaisesti, että onkohan kenellekään käynyt niin, että olisi pillereiden lopettamisen jälkeen tulleet (niukahkot) menkat jo parin viikon päästä pillereiden lopettamisesta?!
Täällä nimittäin ihmettelen tätä ensimmäistä kiertoani pillereiden jälkeen. Heti muutaman päivän jälkeen, kun olin normaalin tauon jälk. jättänyt ottamatta pillerin, tuli pikkuhousuun ihan pikkuinen veritippa. Tästä noin kahden viikon jälkeen tuli kolme päivää tuhrua ja ihan kirkastakin vuotoa ihan siteeseenkin. Ensin ajattelin, josko se olisi ollut ovulaatiovuoto, mutta nyt tuosta vuodosta on kulunut jo yli kaksi viikkoa eikä menkkoja kuulu... Raskaanakaan en ole. Älkää edes kysykö, mistä tiedän. *häpeää*
Jos ei ole kohtalotovereita, niin auttakaa ihmettelevää edes sen verran, että voisiko mielestänne tuollainen vuoto ollakin ihan vain niukanlaiset menkat?! Itse nimittäin järkeilen niin, että jos ne oli menkat, eihän kohdussa olisikaan voinut olla vielä kahden viikon jälkeen paljon tyhnettevää...Alaselässä alkoi sellainen särky ja vihlonta heti pillereiden lopettamisen jälkeen, että sen täytyi liittyä munasarjoihin...
Ymmärsiköhän kukaan? Kommentteja?
Kommentit (5)
Kun lopetin ed kerran pilsut tuli niukat menkat, seuraavat menkat tuli " normaalisti" kuin tuli kun söin pilsuja. Sitten ne loppukin.. 3kk odottelin ja sain keltarauhashormooneja joita söin 3kk ohjeen mukaan ja sit aloitinkin pilsut uudelleen (omasta ja suhteen tahdosta). Mitään selitystä välivuodolle en saanut.
Joo, olen tosiaan syönyt Diane nova -merkkisiä pillereitä kahdeksan vuotta. Kahdeksan vuotta sitten, kun pidin taukoa pillereistä, menkat ainakin silloin tulivat ihan normaalisti... Nyt minulla tosiaan tuli noi minimenkat ja alaselkä tai oikeastaan lähes takamuksen yläosa on molemmin puolin selkärankaan jomottanut tosi oudosti. En voi uskoa sen liittyvän mihinkään muuhun, kuin että jotain siellä munasarjoissa tapahtuu. Toivottavasti ei viittaisi ainakaan mihinkään kystiin...
Eipä tässä kai voi muuta kuin odotella ja katsella, mitä tuleman pitää. Lähinnä jo kysymystä lähettäessäni olisin halunnut tietää, että voikohan menkat ylipäänsä kestää vain kolme päivää ja voiko ne siis tulla noin pian uudestaan... Mulla nimittäin pillereidenkin kanssa menkat on ollut selvästi runsaammat ja pidemmät.
No, toivottavasti edes joku jaksaisi vielä kommentoida!
Mulla on jo 37. kierron päivä kun lopetin heinäkuussa pillerit. Tein viime lauantaina testin ja negaa näytti. Täytyy kai vielä kerran testata ja tyytyä siihen että tulevat kun tulevat.
Pikkusen turhamaista odotella, kun varmaan turha edes yrittää, ennen kun kierto normalisoituu.
Vähän pelottaa kun kesällä -05 oli neljän kk väli menkoissa. Johtu kyllä eron aiheuttamasta stressistä. Sitä ennen olin pari vuotta ollu ilman pillereitä.
Nytkään en ehtiny pillereitä käyttää kun puolisen vuotta.
Mutta kai tämä on normaalia. En ole huolissani, kunhan vielä joskus tulis ne menkat :)
Minä alöitin pillerit uudestaan vasta muutama kuukausi sitten, eli ehdin syömään neljä liuskaa. Nyt kun edellinen liuska loppui, ei menkkoja alkanut kuulua. Tiistaina olisi jo pitänyt aloittaa uusi liuska, mutta koska vauva on tervetullut, en aloittanut. Eilen sitten tuntuikin jo menkkakipuja ja illalla alkoi tulla tuhrua. Tänään taas ei ole tullut mitään.
Minulla kyllä unohtui edellisessä liuskassa pillereitä aika usein, olisiko se saanut kierron jotenkin sekaisin? Otin kyllä kaikki sitten, mutta osa tosiaan myöhästyi aika lahjakkaasti. Elättelen kyllä toivoa, että " vahinko" olisi sattunut. Ihmettelin vain sitä, etteivät menkat alkaneet ennen kuin uusi liuska olisi pitänyt aloittaa, sillä se on ensimmäinen kerta kun minulle noin tapahtuisi. Pitää kai vain odotella tai tehdä testiä, en vain haluaisi pettyä, vaikka emme ole edes vauvaa kunnolla yrittäneetkään.
Tervehdys,
Mulla ei samanlaista " ongelmaa" ole ollut pillereiden lopettamisen jälkeen, mutta " ongelma kuitenkin... Mulla on loppunut menkat tosiaan kokonaan (??), söin aikaisemmin merciloneja, silloin oli tunnilleen tarkka kierto, sit jouduin vaihtaa mineihin, cerazetteen, alkuun tuli menkat (kesti 2vkoa) ihan suht normaaliin tapaan mut sit ne loppu kokonaan ja kun lopetin pillerit, eipä oo näkyny, minne lie menneet???? Uskon, että pillerimerkilläkin on paljon merkitystä lopettamisen jälkeen, miten ne siitä sit taas toimiin lähtee.. vai??? Oliko sulla mikä merkki?
Kauheeta oottamista kun ei tiiä millon alkaa jne... pooooooooh