Jos saat töissä ollessasi esimerkiksi whatsapp-viestin tai Tinder-viestin, vastaatko heti?
Löytyykö sinulta aikaa vastata viesteihin töissä?
Kommentit (20)
En välttämättä. Voi mennä puoli päivääkin.
Ei löydy enkä kotonakaan jaksa aina vastata heti viesteihin.
Oman puhelimen käyttö ei kuulu työaikaan, siellä on tarkoitus keskittyä niihin töihin.
Vastaan, jos on vastaamisen arvoinen.
Muille heitän tekosyyn "sorry olin töissä niin kesti"..
Yleensä löytyy. Jos teen jotain työtehtävää yhdessä työkaverin kanssa, silloin en koske puhelimeeni, mutta jos olen yksin työpöydän ääressä, vastailen kyllä.
Ukko38 kirjoitti:
Vastaan, jos on vastaamisen arvoinen.
Muille heitän tekosyyn "sorry olin töissä niin kesti"..
Ei sitä tarvitse selitellä ettei vastaa viestiin heti. Sitä varten viestit on että voi käydä hidasta keskustelua. Jos jollain on asiaa joka vaatii vastauksen heti, hän soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Oman puhelimen käyttö ei kuulu työaikaan, siellä on tarkoitus keskittyä niihin töihin.
Mulla on työsuhde puhelin.
Oma puhelin on työpäivän ajan pukuhuoneen kaapissa. Siellä ei ole edes kuuluvuutta.
Yllätys, en vastaa heti aina. En ota puhelinta mukaan aina, en suihkuun tms. Ei mun tartte olle koko ajan tavoitettavissa eikä mitään kiinnostusta järjestää niin että olisin.
Tinderin viestejä tuskin edes huomaan heti, ei ole mitään äänimerkkiä niissä. Vastaan kyllä yleensä noin 12 tunnin sisällä.
Tauolla yleensä vastaan. Meillä on työpaikan whatsapp-ryhmä johon tulee vuoroja tarjolle niin niitä sitten otan jos haluan ylitöitä ja niihin on pakko reagoida nopeasti jos aikoo saada haluamansa. Tinderissä en ole.
Yleensä vastaan melko heti whatsappeihin, tosin työpäivän aikana ne ovat lähinnä käytännön asioita perheenjäseniltä. Vastaan vastaavasti vapaa-aikana työaiheisiin whatsappeihin.
Todennäköisesti en, koska olen tuotantotyössä eikä tuotantotiloihin saa tuoda puhelinta. Niinpä työpäivän pituudesta riippuen käytän kännykkää yksi tai kaksi kertaa työpäivän aikana, tauoilla.
Saatan vilkaista viestiä, mutta jos on kiireistä tai flow päällä niin todennäköisesti muistan vastata siihen vasta työpäivän päätteeksi. :D
Niitä tulee useampi joka ikinen minuutti.
En todellakaan vastaa kaikkiin koskaan.
Tauolla ehkä ehtii vastata watsappiin 😅
Tinder ei ole ajankohtainen, whatsappiin joskus vastaan, joskus en. Joskus voi olla kiirellinenkin viesti yksityisasioissa, mutta lähettäjästä riippuu vastaanko. Joskus vastaan vain palaveri enkä muuta, saavat etsiä jonkun muun jolta pyytää apua. Mut yleensä vilkaisen mistä on kyse.
Joskus on aikaa vastata heti, joskus ei, joskus en kuule puhelinta vaikka olisi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Tinder ei ole ajankohtainen, whatsappiin joskus vastaan, joskus en. Joskus voi olla kiirellinenkin viesti yksityisasioissa, mutta lähettäjästä riippuu vastaanko. Joskus vastaan vain palaveri enkä muuta, saavat etsiä jonkun muun jolta pyytää apua. Mut yleensä vilkaisen mistä on kyse.
Ei ole muita kun hekin vastaavat noin. Samoin sinulle jos tarvitset apua.
Löytyy aikaa, mutta en vastaa heti.