Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viimeinen kerta kun menen ketjuravintolaan syömään "hyvin"

Vierailija
14.12.2014 |

Miksi ketjut pilaavat ravintolansa surkealla ketjuruualla? Valmisruokaa aseteltuna lautaselle kauniisti :( Kotona teen parempaa. Vaihtoehto ketjuravintoloillekin olisi oikeat kokit ja kunnolliset raaka-aineet. Mutta todellakin, omalta osaltani ketjut oli nyt tässä. 150 euron ruokailulta (2 henkeä) sopii mielestäni odottaa enemmän kuin pakasteesta mikron kautta tuotuja ruokia, pussikastiketta ja maustesekoituksella pilattua lihaa. Seuraavalla kerralla vien rahat toivon mukaan oikeaan ravintolaan, jossa on oikeat kokit ja oikeaa ruokaa. Toivottavasti sellaisia vielä on olemassa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolat on yliarvostettuja.

Vierailija
2/23 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko, tuntuu että monissa on taso laskenut. Jos on joku hyvä, siellä se yksi annos maksaa sen 150 euroa ja sillä ei lähde nälkä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjuravintolaan 150 euroa, apua mikä ryöstö. 150 euroa on kohtuullinen hinta (kahdelle) hyvästä illallisesta ja parista viinilasillisesta Helsingin paremmissa ravintoloissa, ketjumoskasta en ikinä maksaisi penniäkään.

Vierailija
4/23 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin pari viikkoa sitten miehen kanssa ravintolassa. Hukkaan heitetyt rahay, en ole mestarikokki mutta kotona tehdyt ruuat ovat parempia.
Kyseessä ei ketjuravintola, vielä pari vuotta sitten siellä sai todella hyvää ruokaa.
Oli kyllä kamala pettymys.

Vierailija
5/23 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 22:04"]En tiedä onko, tuntuu että monissa on taso laskenut. Jos on joku hyvä, siellä se yksi annos maksaa sen 150 euroa ja sillä ei lähde nälkä. 
[/quote]

Samaa mieltä. Tai ehkä ihmisten odotukset ovat nykyään suurempia? Kun moni harrastaa kokkaamista ja ulkona käydään syömässä paljon. Tai sitten se on vaan tuotannon tehostaminen, joka vetää ketjut laitosruuan tielle.

Vierailija
6/23 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voin myös ihan rehellisesti sanoa, että kokkaan (omasta mielestä) paljon parempaa ruokaa kuin olen ravintoloissa syönyt. Kotiruoka maistuu parhaiten. :)

Vierailija
7/23 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkään kokata ruokani itse - on ihanaa nähdä koko valmistusvaihe omin silmin ja tietää mitä syö. Ja voi olla varma ettei kukaan ole hipelöinyt tms. Hyvin maistuu, ei mene rahaa ylihintaisiin pikku ravintola-annoksiin ja saa syödä ihan omassa rauhassa missä haluaa!

Taidan olla pesunkestävä kotiäiti :D

Vierailija
8/23 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten dissataan ihmisiä, jotka käyvät abc:lla syömässä. Samaa sontaa niissä kalliimmissakin paikoissa on. 

Vierailija
9/23 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tuoka usein parasta, ketjujenkin usein hyviä, tasokkaat taas asia erikseen.

Vierailija
10/23 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 22:16"]

Ja sitten dissataan ihmisiä, jotka käyvät abc:lla syömässä. Samaa sontaa niissä kalliimmissakin paikoissa on. 

[/quote]

ABC:n ja geneerisen ketjuravintolan ruoat lienevätkin samaa tasoa, mutta haluaisin nähdä sen ABC:n, josta saa samanlaista ruokaa kuin esim. Murusta, Sinnestä, Farangista, Hugosta, Olosta, Copas y Tapasista tai Kaskiksesta. Kaikissa näissä olen syönyt, myös ABC:llä, ja ei noista nyt voi puhua saman päivänäkään.

Vierailija
11/23 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en enää uskalla ottaa broileriruokia ravintoloissa, koska ne ovat yleensä hirveän huonosti tehtyjä. Sitkaita ja kuivia, kypsyysaste tosi usein yli tai alle. Minusta on mukava käydä ravintolassa välillä, mutta laatuun olen valitettavan usein viime aikoina joutunut pettymään. Tykkään kokata kotonakun, mutta joskus on kiva olla vaan passattavana.

Vierailija
12/23 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on niin heikko taso jopa kovan rahan ravintoloissa näin yleistäen, että tässä maassa ei kannata syödä ulkona, jos arvostaa laatua.

Ostin muuten markkinoilta annospalan ruodottomaksi meriloheksi mainostettua kalaa. Maksoi kymmenen euroa(!) eikä ollut ruodoton. Vitutti aika rankasti.

Vierailija
13/23 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ravintoloiden taso on todella huono.

Vierailija
14/23 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 22:20"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 22:16"]

[/quote]

ABC:n ja geneerisen ketjuravintolan ruoat lienevätkin samaa tasoa, mutta haluaisin nähdä sen ABC:n, josta saa samanlaista ruokaa kuin esim. Murusta, Sinnestä, Farangista, Hugosta, Olosta, Copas y Tapasista tai Kaskiksesta. Kaikissa näissä olen syönyt, myös ABC:llä, ja ei noista nyt voi puhua saman päivänäkään.

[/quote]

Yleensä nämä ABC:n dissaajat taitavat kyllä olla niitä, jotka menevät syömään "hienosti" Rossoon.

Vierailija
15/23 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 22:21"]

Minä en enää uskalla ottaa broileriruokia ravintoloissa, koska ne ovat yleensä hirveän huonosti tehtyjä. Sitkaita ja kuivia, kypsyysaste tosi usein yli tai alle. Minusta on mukava käydä ravintolassa välillä, mutta laatuun olen valitettavan usein viime aikoina joutunut pettymään. Tykkään kokata kotonakun, mutta joskus on kiva olla vaan passattavana.

[/quote]

Jos ravintolan ruokalistalla on broileria, ei kyseessä ole mikään tasokas paikka. Harmi jos et ole vielä löytänyt ravintolaruokailun iloa, toivottavasti paikkakunnallasi on muitakin kuin näitä "broileri lohkoperunoilla" -einespaikkoja. :)

Vierailija
16/23 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa minullakin varaa syödä sadallaviidelläkympillä. Ai niin, syönhän minä, KUUKAUDEN.

Vierailija
17/23 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 22:04"]

En tiedä onko, tuntuu että monissa on taso laskenut. Jos on joku hyvä, siellä se yksi annos maksaa sen 150 euroa ja sillä ei lähde nälkä. 

[/quote]

Ei tuu kyllä mieleen kuin joku Koben härkä, joka maksaisi 150 euroa annos... Kyllä tuolla jonkun kokonaisen menun kahdelle saa, ihan tasokkaassakin paikassa.

Vierailija
18/23 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun näissä keskikokoisissa kaupungeissa ketjut ovat niin vallalla. Ketjujen ulkopuolisia hyviä rafloja on vain muutama. Tuo ketjuravintola on kumminkin tässä kaupungissa niitä parhaina pidettyjä paikkoja. ap

Vierailija
19/23 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta tukusta kaikki ravintolat raaka-aineensa ostaa. Ei siis mikään ihme, että ala-arvoista moskaa tuodaan lautaselle. Oikeasti laadukkaiden raaka-aineiden hankinta on tehty lainsäädännöllä niin vaikeaksi ettei yksikään ravintola siihen halua lähteä.

Vierailija
20/23 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oikein söitte, jos saitte kulumaan 75 euroa/hlö ketjuravintolassa yhdellä kertaa? Kerro menu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi