Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt olisi ihannetalo myynnissä, budjettiin sopiva

Vierailija
16.10.2021 |

Mies voi tehdä etätöitä, mutta minulla tulisi 30 km työmatka päivittäin. Julkisia ei kulje, koulubusseja ehkä, joissa muutkin voi matkustaa, mutta niissä ei aikataulut sovi. Olisi maalla, mutta elinvoimaisella kylällä. Aina ennen on asuttu keskustassa tai lähellä keskustaa keskisuurissa kaupungeissa. Lapset on jo omillaan. Kannattaako näin vanhana enää muuttaa maalle?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä näyttö heti, ei kannata jahkailla tai talo on myyty.

Vierailija
42/49 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yli viisikymppinen ja kyllä huomaan, että hämäränäkö ei ole sama mitä nuorena. En haluaisi ajaa pimeällä tiellä, se on liian rasittavaa. Aloittajallakaan ei taida olla katuvaloja reitin varrella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä 7 mennessä on kyllä tiet aurattu

Vierailija
44/49 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä 7 mennessä on kyllä tiet aurattu

Tiet on jaettu kolmeen hoitoluokkaan. Ykköset, joihin kuuluu vilkkaimmat ja isoimmat valtatiet, pyritään hoitamaan niin pian kuin mahdollista, kakkoset sitten kun ykköset on hoidettu ja kolmoset sitten kun ehditään ja jaksetaan. Tuosta matkasta 20 ensimmäistä kilometriä kuuluu kakkoseen ja loput n. 10 km kolmoseen. Oon kyllä ajanut vitostietäkin viikonloppuna kymmenen aikaan aamulla niin ettei aurattu ole. Mulla ei onneksi viikonlopputöitä ole, mutta kerran kuussa käyn vapaaehtoistöissä, sen ehkä lopettaisin. 

Ap. 

Vierailija
45/49 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me näyttö pyydetään, se päätettiin just äsken. Jos haisee jollekin, unohdetaan koko juttu. Ap. 

Vierailija
46/49 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Vanhanaikainen pomo ei anna tehdä etätyötä. Nämä on aina näitä selityksiä, jospa saisitkin tehdä enemmän etänä. Kysy!

Oletko harkinnut toista työpaikkaa joka olisi etätyötä? Olen 50 yli ja juuri vaihdoin työpaikkaa koska haluan jatkossakin tehdä joustavasti etänä.

Vierailija
47/49 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Kun tulin tähän kaupunkiin töihin, ajoin joka viikonloppu yli 3 tunnin matkan, eli ajokokemusta kyllä on, asuin vuokralla. Mies tuli myöhemmin perässä. Mutta olen vain nyt tottunut kävelymatkaan, kymmenessä minuutissa kävelen, joskus teen tarkoituksella mutkan että saan liikuntaa ja lähden vähän aikaisemmin. Miehellä myös on kävelymatka, kilometrin enemmän kuin minulla. Hän tykkää tehdä töitä konttorilla. Ei se matka ole niinkään ongelma, vaan se tie on todella surkeassa kunnossa ainakin juuri nyt. 

Onko tie yksityistie vai yleinen. Meillä yksityistie ja maksetaan tiehoitomaksua. Talvisin on aurattu 95% ennen töihin lähtöä. Yleinen tie täällä aurataan myöhemmin. Riippuu toki tiehoitokunnnadta ja kenen kanssa sopimukset. Täällä tämä on toiminut jo yli 20 vuotta. Keväällä routa huonontaa tietä, mutta ennen seuraavaa talvea ko kohdat on yleensä kunnostettu. Syksyllä tukkirekat, metsäkoneet ja sade saavat tien toisinaan huonoksi, mut sit se lainataan ja ajetaan uutta hiekkaa.

Me muutettiin maalle kun olin 27 v ja nyt asuttu yli 20 vuotta. Lapset syntyi tänne ja ovat nyt omillaan. Edelleen ihan paras paikka asua, vaikka kovilla pakkasilla saakin olla tarkkana ettei vedet jäädy ja lämmittämisen kanssa meni ennen talvisin aikaa, nyt ilmalämpöpumppu helpottaa tätä isosti.

Miehen työmatka on 60 km ja nauttii äänikirjoista, minulla vain 10 km ja nautin radiosta sen lyhyen aikaa. Ei tämä pelkkää auvoa ole, mutta plussia on enemmän kuin miinuksia.

Itse en ollut ikinä asunut maalla ennen tätä. Koronan alkuaikaan kun paikat sulki ovensa, oli meillä oma avara piha ja paljon metsää ulkoiluun ilman muita kontakteja ja mietin kuinka ankeaa olisi silloin ollut asua siinä ekassa pikkuruisesta yksiössä jossa ei ollut edes parveketta.

Vierailija
48/49 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Vanhanaikainen pomo ei anna tehdä etätyötä. Nämä on aina näitä selityksiä, jospa saisitkin tehdä enemmän etänä. Kysy!

Oletko harkinnut toista työpaikkaa joka olisi etätyötä? Olen 50 yli ja juuri vaihdoin työpaikkaa koska haluan jatkossakin tehdä joustavasti etänä.

No hiukan voisi asenteet muuttua jos muutan tuonne. Kerran viikossa työpaikalla riittäisi hyvin, sen verran työn luonne kyllä vaatisi. Yksi työntekijä meillä tekee kotona, mutta hän laskuttaa, ei siis ole työsuhteessa suoraan ja tekee muutakin kuin vain meille. 

Vierailija
49/49 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin välittäjälle viestiä ja välittäjä vastasi, joo, osa heistä vastaa sunnuntaisinkin, nää pienet yksityiset, että siitä on tehty jo tarjous, jonka ostaja aikoo hyväksyä. En tiedä vedättääkö, mutta vaikutti siltä ettei häntä huvita lähteä näyttämään taloa 30 km (välittäjälle matka on ehkä 35 km kotoaan) päähän, kun siitä on tarjous tehty. Ap.  Jatketaan etsintää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän