Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on vastuuton ja itsekäs lastenkasvattaja

Vierailija
14.12.2014 |

Hän pakotti minut antamaan korviketta esikoiselle imetyksen suhteen (nalkutti minulle ja valitti niin kauan, että annoin periksi ja aloin antaa korviketta). Hän ei vahdi esikoista riittävän hyvin ja antaa kiipeillä esim. sohvan selkänojalla tai pöydällä sekä leikkiä potentiaalisesti vaarallisilla (tukehtumisvaara) tavaroilla, kuten karkkipapereilla tai vihannespussilla. Hän päästi lapsen pienempänä vahtimatta kylpyhuoneeseen ja (lasitetulle) parvekkeelle leikkimään. Kun lapsi oli pienempi ja kylyhuoneen lattia toisinaan kostea, lapsi liukasteli lattialla ja loukkasi päänsä. Miehen mielestä kuitenkin lapsella pitää olla riittävästi tilaa ja vapaata tilaa, joten lapsen sen vuoksi pitäisi päästä myös kylpyhuoneeseen yksin leikkimään.

Kuopusta 9kk hän yrittää vieroittaa äidinmaidosta siten, että tulee haukkumaan ja kiusaamaan minua, kun imetän vauvaa ja sanoo, että pitää siirtyä korvikkeeseen. Syynä on se, että minun pitäisi tulla raskaaksi asap, kun olemme jo yli kolmekymppisiä ja mieheni ei kuulemma usko, että esikoisestamme tulee "mitään", sillä lapsen puheenkehityksessä on viivettä, joten mies haluaa kaksi "riittävän fiksua" lasta (joten hän haluaa yhden lapsen lisää).

Nyt mies aikoo mennä vanhempiensa luokse joulunviettoon reiluksi kahdeksi viikoksi esikoisen kanssa kaksistaan ja jäisimme kotiin kuopuksen kanssa kaksin. Minulle kuitenkin tulisi esikoista ikävä ja mielestäni kaksi viikkoa erossa äidistä olisi liian pitkä aika kaksivuotiaalle. Mies vain sanoo, että esikoinen ei kaipaa mua tai huomaakaan, jos olen poissa tms. :( Tuntuu surulliselta. :(

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olet yhdessä tällaisen sadistin kanssa, koska ...?

Vierailija
2/15 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kirjoittanut tänne ennenkin, vai onko tämä joku provo? Muistan nimittäin tuon imetysjutun. Sun miehesi kuulostaa pahasti mielenvikaiselta, joten tuskin täällä kukaan osaa auttaa sinua, ellet itse osaa ottaa sitä ensimmäistä askelta eroon. Ei ole normaalia estää imetys, haukkua puolisoa, yrittää erottaa lapsi toisesta vanhemmasta ja aiheuttaa jatkuvia vaaratilanteita tahallaan lapselle. Sellainen on mielisairaan ihmisen käytöstä. Toivottavasti olet joko provo, tai sitten tajuat erota ja alkaa kirjaamaan noista hommista mustaa valkoiselle, jotta saat yksinhuoltajuuden.

Vierailija
4/15 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti mikä tapaus! Oksennus tulee ihan just.... :x

Vierailija
5/15 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä mies. Miksi ihmeessä oletnhankkinut useampia lapsia hänen kanssaan? Hänen on pakko olla todella pahasti kieroutunut. Kannattaisiko mennä juttelemaan tilanteesta jonkun asiantuntijan kanssa? Ihan vaan koska en voisi kuvitella miehesi kaltaista ihmistä hoitamassa yksin lasta sen jälkeen kun eroatte.

Vierailija
6/15 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt otat eron siitä idiootista.

Mieti millainen lapsuus lapsillanne tulee olemaan, jos mies kohtelee heitä kuten sinua. Henkisesti lyötyjä ja onnettomia. Sitäkö haluat?

Vierailija
7/15 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan mieheni outouden siinä, kun ollaan ihan pari kertaa käyty kyläilemässä mun sukulaisteni luona. Huomaan, että omat sukulaiseni ovat rentoja ja ymmärtäväisiä sekä varovaisia, mutta mieheni alkaa äkäillä ja raivota nololla tavalla pienistäkin vastoinkäymisistä tilanteissa, joissa normaalisti ihmisillä pitää pokka. Lisäksi miehelläni on todella voimakas tarve kontrolloida kaikkea. Harmittaa aivan suunnattomasti se, kun lapset joutuvat katselemaan moista käytöstä. Pelkään, että jopa lapsen puheen kehityksen viive aiheutuisi tavalla tai toisella miehen käytöksestä, sillä se alkoi silloin kun lapsi oli miehen hoidossa päivät (itse kävin töissä). Onneksi ollaan sen osalta jo avun piirissä ja kerroin siellä varovaisin sanankääntein tilanteestamme.

Miehen vastuuttomuus ilmenee lähinnä siten, että hän ei "jaksa" nostaa lasta turvallisempaan paikkaan, vaikka toisaalta hän jaksaa hyvin pelata tietokonepelejä sekä tehdä useampaa työtä. Mies ei jaksa kieltää lasta, jos lapsi on vilkkaalla tuulella. Hänen mielestä myös on normaalia saada kolhuja ja kaatuilla, kun hän itsekin on kaatuillut ja satuttanut itseään monesti lapsena. Miehen vanhemmat vieläpä puolustavat miestäni ja heidän mielestään olen itse ylivarovainen. :( Mies itse oli ollut lapsena kulmakunnan kauhu ja koulukiusaaja; hän oli se naapurustossa, joka kivitti lamput mäsäksi ja tappoi pikkulintuja. :( Näin hänen lapsuudenkuvansa taannoin ja hän oli juuri sellainen stereotyyppisen "tuhman pojan" näköinen viirusilmineen ja ivallisine virnistyksineen. Tein tosiaan virhearvioinnin mieheni osalta, kun hänet tapasin -- en tajunnut hänen olevan pohjimmiltaan niin itsekäs ja julman ilkeä. :( T. Aloittaja

Vierailija
8/15 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku ees kykenee olee yhdessä tommosen miehenkaa tai ylipäätänsä hankkimaa lapsia tollasen kaa? Ootko oikeesti noin tossu et annat miehen mennä vanhemmankaa viettää joulua muualle ilman teitä?? Ei hitto ootte kumpiki pimeitä

Vierailija
9/15 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, kamala tilanne...:( uskomaton ukko! Sääliksi käy teidän esikoisennekin, ihme vähättelyä isältä :( :(

Vierailija
10/15 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kirjoittaja ja yhtä käsittämätöntä tekstiä, kuin viimeksi. Joko hyvin huono ja erikoinen provo tai sitten todella surullinen tapaus. Kaikki neuvoo ap:ta pelastamaan itsensä ja lapsensa moisesta suhteesta, mutta ap ei tee mitään.

Vierailija
11/15 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lähellä psykopaattia tuo mies on, jos tuo pitää paikkansa. Mitä hänen perheensä ovat hänestä mieltä?

Vierailija
12/15 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsette pikaisesti perheneuvontaa ja ulkopuolisen näkemystä tilanteesenne. 

Vierailija
13/15 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme tyypin kanssa olet lapset tehny. Älä missään nimessä anna viedä lasta pois koko jouluksi.

Vierailija
14/15 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nyt kolmas kerta kun näen tämän tissikateustarinan täällä, enkä ole niin kauhean systemaattisesti paikalla. Sinänsä surullinen juttu, että epäilemättä joku tällainenkin urho maasta löytyy.

Vierailija
15/15 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläkin varmaan ollu kurja lapsuus ja välinpitämättömät vanhemmat, nyt jatkaa samaan malliin kuin vanhempansa. Ei kyllä kuulosta ihan terveeltä, jätät tai et, tuollainen mies tulee tuomaan elämääsi pelkkää kurjuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan