Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos raha ei olisi este, miten kotisi olisi sisustettu

Vierailija
15.10.2021 |

Jos joutuisit sisustamaan kotisi tyhjästä vain itseäsi varten, millainen se olisi? Ja miksi?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika tyytyväinen kotiini nyt. Minulla on boheemin (ei Sara Sieppi boheemin, paljon värikkäämpää) ja industrial tyylin sekoitus kotona. Mikäli rahaa olisi enemmän, uusisin muutaman huonekalun niin että puuseppä saisi tehdä ne täydellisiksi. Lisäksi ostaisin kotiini kotimaista taidetta.

Vierailija
2/38 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä olisi koko puuta olevat teetetyt kaapit ja pöydät. Mehiläinen (olen aina pitänyt) lamppuna olohuoneessa, gubi keittiössä. Väreinä paljon puuta, kuparia ja valkoista. Aika skandinaavista, mutta tehosteseinillä yms piristettynä. Tahtoisin yhden hyvin toteutetun metsäaiheisen seinän esim.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla kuin nytkin. Olen tyytyväinen omaan sisustusmakuuni ja tehnyt kodistani mieleiseni.

Vierailija
4/38 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Versacea lattiasta kattoon.

Vierailija
5/38 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla tavalla kuin nytkin. Olen tyytyväinen omaan sisustusmakuuni ja tehnyt kodistani mieleiseni.

Tämä.

Vierailija
6/38 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten niin "jos". On sisustettu juuri niin kuin haluttu.

Vierailija
7/38 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tästä kämpästä jonkun boheemin bouduorin ja nörttinaisen man-caven yhdistelmän. Joukossa olisi jotain matkoilta tuotuja kivoja näyttäviä matkamuistoja.

Sängyllä löhöttäisi suloinen kissa.

Vierailija
8/38 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan tyyliin kuin Villa Mairea.

Vierailija
9/38 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tylsä, mutta klassinen skandinaavinen tyyli, suomalaista & eurooppalaista desingia ja taidetta. Sekaan harmoniaa rikkomaan itselle ja muulle perheelle tärkeitä esineitä, jotta tunnelma ei olisi liian kliininen tai tylsä. Ja Marko Paananen tulisi suunnitelemaan tilankäytön ja valaistuksen, tekstiilit jne

Vierailija
10/38 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotini on nyt juuri sellainen kun haluan. Uutta ja vanhaa, kierrätyskeskuksista ja kirppareilta tehtyjä löytöjä, värejä ja pehmeä löhösohva. Olen tyytyväinen.

Vierailija
11/38 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räjäyttäisin koko sauna/pesuhuone/khh-osaston uuteen uskoon. Kaapistot tekisi puuseppä, lattiat olisi jotain kaunista vaaleaa kivilaattaa.

Vierailija
12/38 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään nykyisen kotini sisustuksesta, mutta neliöitä saisi olla vähän enemmän. Meillä on korkeakiiltovalkoista kaapit, valkoista nahkaa, koivun väriä lattiassa, tasot mustaa kiveä, modernia ja värikästä taidetta, matot pehmeitä, verhot hillittyjä, monenlaisia valaistusvaihtoehtoja.

Vierailija
13/38 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten niin "jos". On sisustettu juuri niin kuin haluttu.

Tää oli ajatusleikki siitä, mitä tekisi jos voisi sisustaa pelkästään omien toiveiden mukaan eikä tarvitsisi huomioida muiden perheenjäsenten mieltymyksiä tai olemassa olevia vanhoja tavaroita. Olisi hauska kuulla mitä itse kukin valitsee ja miksi. Olisiko se pitkälti samaa mitä jo on vai ihan muuta.

Itse tykkäsin nuorempana värikkäästä ja boheemista ja ihailen niitä muilla. En kuitenkaan pysyisi enää asumaan sellaisen keskellä, sillä arki on nykyään niin hektistä joten kaipaan seesteistä ja selkeälinjaista ympäristöä.

Siksi mielikuvituskodissani ei mikään erityisesti kiinnitä huomiota eikä luo ylimääräisiä aistiärsykkeitä. Tekisin kodin, jossa on hyvin neutraalia ja selkeälinjaista ja funktionaalista ja hyvin muotoilua ajatonta kestävää kalustetta, jotka voisivat olla paikallaan aina. Mukana olisi vähän luonnon sävyjä jotta koti ei olisi liian kliininen ja kolkko.

Siihen suuntaan olen kotia myös vuosien varrella muokannut.

Nykyisessä kodissani rakkaimpia on juuri noi mitäänsanomattoman ”näkymättömät” asiat, jotka on olleet vuosia käytössä.

Vierailija
14/38 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko samalla lailla kuin nytkin. Toki laajentaisin ehkä ruokailutilaa ulospäin niin, että olisi kunnon ruokasali. Muuten olen aika tyytyväinen.

15/38 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin muuttaisin paljoa, jossain vaiheessa uusin sohvat, ei nytkään raha esteenä

Vierailija
16/38 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon luonnollisia materiaaleja, käsityönä tehtyjä kalusteita ja astiota yms., alkuperäistä taidetta. Tyyli olisi selkeä, mutta ei minimalistinen, hillityt värit, ja esillä olisi vain sellaisia tavaroita, joita on ilo katsella.

Vierailija
17/38 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teettäisin keittiöremontin ja uusisin koko kodin lattiat. Saattaa olla että laminaattien alta löytyy alkuperäiset parketit jotka voisi ehkä kunnostaa. Tyyli saisi pysyä nykyisessä moderni/klassinen mutta satsasin nykyistä parempiin verhoihin ja mattoihin. Taidetta meillä jo onkin. Eteiseen kaipaan parempaa kattovaloa.

Pyytäisin sisustussuunnittelijan apua heti alkuun. En kaipaa tunnettua designia vaan neutraalia laatua ja toimivuutta.

Vierailija
18/38 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyli olisi aika samaa kuin nyt, siis vanhoja huonekaluja ja väriä, mutta rahaa olisi käytetty enemmän. 

Vierailija
19/38 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kovin kiinnostunut sisustamisesta, eikä sisustus merkitse minulle paljoakaan. Enemmän haaveilen asunnosta, mistä on upeat merinäköalat. Asunnossa saisi olla iso ruokapöytä ja paljon mukavia tuoleja sen äärellä. Valtava sohva ja valtava tv. Hästensin sängyt kaikille.

Vierailija
20/38 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskeita muhkeita brittityylisiä nahkasohvia ja tuoleja, tummaa kokopuista kirjahyllyä, tamminen ruokapöytä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan