Olisiko yksityiselle etäesikoululle tai alakoululle tilausta?
Olen valmistumassa luokanopettajaksi. Olen suorittanut myös esi- ja alkuopetuksen sivuaineopinnot, lisäksi minulla on jo ennestään englannin, ruotsin ja saksan opettajan pätevyys. Työpaikan saaminen omalla kotipaikkakunnalla ei ole kuitenkaan ihan itsestäänselvyys,
Olisiko sille tilausta, että perustaisi yrityksen, joka myisi yksityistä esikoulu- ja alakoulun luokkien etäopetusta? Käytännössä vanhemmat ilmoittaisivat lapsensa kotikoulutettaviksi, hankkisivat lapselle tarvittavat tietotekniset laitteet ja oppimateriaalit, minä huolehtisin opetuksesta. Voisiko tällä tavoin työllistyä?
Kommentit (34)
Mobiililaitteilla toimintaa voisi alakoulun osalta ainakin viedä myös lasten kotipihalle/lähiluontoon. Esikoululaisten ei voi vielä olettaa liikkuvan ulkona ilman läsnä olevan aikuisen valvontaa.
Ei kai kukaan enää halua mitään etäilyä kun kerran taas vihdoin on mahdollisuus päästä oikeaan kouluun.
Ei eskareiden ja alakoululaisten haluta olevan yksin kotona. Etätyöt voisi tietty jossain määrin auttaa, mutta aika monta oppilasta tarvitsisit, että saisit itsellesi säällisen kuukausipalkan.
Ulkomailta käsinkään tuo ei kannata, kun koululaiset ovat paikallisissa kouluissa.
Uskon, että olisi. Oma nuorimmaiseni meni jo lukioon. Mutta luokilla 1-8 olisin ollut tuosta kiinnostunut.
Tosin se sosiaalinen yhteisöllisyys pitäisi järjestää.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan enää halua mitään etäilyä kun kerran taas vihdoin on mahdollisuus päästä oikeaan kouluun.
Eikö? Yli viiden miljoonan asukkaan maasta ei löytyisi esim. 5 perhettä? Jos jokainen maksaisi opetuksesta esim. 600€/kk, saisi kokoon jo hyvän kuukausipalkan, silti opetus pysyisi vielä yksilöllisenä.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että olisi menekkiä.
Ehkä ei sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: