Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nillitätkö tarkoituksellasi turhaan asiakaspalvelijoille?

Vierailija
14.12.2014 |

Tänään todistin eräässä helsinkiläisessä ravintolassa jälleen kerran tilannetta, jossa n. 50-v. miesasiakas nillittää kauhealla paatoksella jostain aivan turhasta n. 20-v. naistarjoilijalle. Ärsyttää huomattavasti ihmiset, jotka tuntuvat saavan siitä asetelmasta hirveitä kiksejä, että ovat asiakkaita ja siis aina oikeassa.

Jos olisin ollut kyseisen miehen seuralainen (joka katsoi tilannetta vain vierestä hiljaa), olisin hävennyt silmät päästäni.

Tunnustatko sinä olevasi tällainen turha nillittäjä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnusta, päinvastoin minun on vaikeaa sanoa mitääs vaikka pitäisi sanoa.
Esim ravontolassa minusta on vaikeaa sanoa tarjoilijalle jos ruoka ei ole hyvä, koska sehän on kokin vikaa eikä ole kivaa valittaa väärälle henkilölle...
Jos pitää jotain sanoa aloitan yöeensä sanomalla "Anteeksi, mutta..." ja pyrin olemaan niin asiallinen kuin voin.

Vierailija
2/7 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua juuri eilen haukuttiin ja nöyryytettiin omalla työpaikallani. Työskentelen ärrällä ja joku vanhempi nainen haukkui mua 10min ilman mitään syytä, ei ole mun vikani millään lailla jos et ole eläkeläisalennusta saanut lippuusi, minä en pysty sitä muuttamaan.

Loukkaannuin todella, mullakin on oikeus työpaikkaan missä saan olla rauhassa.

Muistattehan kaikki käytöstavat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiakaspalvelijana toivoisin, että asiakkaat uskaltaisivat antaa tilanteessa palautetta. Sellaista "sylki roiskuu" -tyyppistä valitusta ei ole tietenkään kiva kuunnella, mutta jos vaikka annoksessa on jotain vikaa tai muuta, niin olisi kiva jos uskaltaisivat sanoa niin voidaan korjata asia tai antaa hyvitystä asiakkaan toiveiden mukaan sen sijaan, että sitten jälkeenpäin tulee ylemmältä taholta valitusta kun on jätetty tulenkatkuista palautetta, että vaikka maanantaina klo 13.40 yhden asiakkaan annoksessa oli tämä ja tämä kuulemma väärin. Asiallinen ja rauhallisesti ilmaistu palaute on jotakin, jonka vastaanottaminen on osa ammattitaitoani ja korjaan tekemäni virheen mielelläni. Sellaiset aggressiiviset ja moukkamaiset öykkärit on tietty asia erikseen, sitä ei jaksais, mutta toisaalta mulla menee yleensä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos jos asiakas käyttäytyy kuin viisivuotias.

Vierailija
4/7 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu kuin kakkosella, pitäisi sanoa enemmänkin... turhan usein tulee nieltyä harmi huonosta palvelusta, kun oikeasti pitäisi vaatia vastinetta rahalle. Tietenkään turhia ei pitäisi valittaa, sehän menee jo kiusaamisen puolelle.

Vierailija
5/7 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 19:15"]

Mua juuri eilen haukuttiin ja nöyryytettiin omalla työpaikallani. Työskentelen ärrällä ja joku vanhempi nainen haukkui mua 10min ilman mitään syytä, ei ole mun vikani millään lailla jos et ole eläkeläisalennusta saanut lippuusi, minä en pysty sitä muuttamaan. Loukkaannuin todella, mullakin on oikeus työpaikkaan missä saan olla rauhassa. Muistattehan kaikki käytöstavat?

[/quote]

Tutulta kuulostaa. En muista koskaan saaneeni niin paljon haukkuja (ilman omaa syytäni) niin lyhyen ajan sisällä kuin 16 kesäisenä jäätelökiskalla töissä... Että hävettää ihmiset, jotka tuntuvat lähtevän kauppoihin yms. vain siksi että saavat siirtää oman pahan olonsa johonkin nuoreen tyttöön/poikaan.

Ap

Vierailija
6/7 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kanssanne! Asiallista palautetta saa ja pitää antaa. Sen sijaan asiakaspalvelijan nöyryyttäminen on asiatonta ja moukkamaista.

Vierailija
7/7 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aika kova antamaan palautetta eri asiakaspalvelutilanteissa, en tietenkään mitään asiatonta mutta aika tiukkaa silti. Erityisesti ravintoloissa tuntuu olevan usein todella ajattelemattomia työntekijöitä. Ironista kyllä olen itsekin asiakaspalvelutyössä, ja useaankin kertaan joutunut suukopuun asiakkaan kanssa. Aina epäasiallisesta palautteesta. En ole mikään hirveä riivinrauta vaikka ehkä tälläinen vaikutelma tekstistä tulee, vaan kuitenkin positiivinen ihminen :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan