Persujen kannatus jo alle 10 %?
Onko persujen kannatus kutistunut jo peräti alle kymmeneen prosenttiin? Jos ei vielä, niin eiköhän asia järjesty eduskuntavaaleihin mennessä, hyvässä vauhdissa ollaan. Hah, kyllä mahtaa palstapersuja korveta...
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 15:38"]Paskapuhetta. Perussuomalaiset saavat vaalivoiton, ovat seuraavassa hallituksessa ja torppaavat homolain etenemisen. Tässä sinulle faktatietoa :D
[/quote]
Toiivottavasti!
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 15:34"]
Ei yllätä yhtään. Tämä oli odotettavissa. Tyhjien lupausten lukumäärä on loputon. Ei koskaan pitäisi aliarvioida äänestäjiä. Kyllä kansa muistaa.
[/quote]
Ei muista. Samat hakkaraiset ja oinoset sinne valitaan kuten ennenkin. Ja suomen talous syöksyy entisestään ensi vaalikaudella.
Vaikka aloitus varmasti provo olikin, niin ei se hirveän kaukana totuudesta liene. Jytkyn jälkeen on järjestetty kolmet vaalit ja niissä persujen kannatus on ollut keskiarvoisesti 11,5%. Tämä siitäkin huolimatta, että tuona aikana persujen kannatus on gallupeissa pyörinyt viitisen pinnaa korkeammalla, eli 16% paremmalla puolella. Nyt siis ollaan enää 14 prosentissa ja trendi on laskeva. Eli siis jo yli 13prosentin saaminen olisi persuille lähes torjuntavoitto. Itse en tuohon torjuntavoittoon usko, mutta en alle 10 prosettiinkaan, vaan oma veikkaukseni on noin 12%, ehkä karvan alle.
Itse asiassa, minä en kannata mitään puoluetta, vaan voin äänestää ketä tahansa laidasta laitaan, joskin vasemmisto ja kokoomusta vältän. Kerran olen kyllä näistä kumpaakin äänestänyt ihan henkilön takia kunnallisvaaleissa, ts. olen tuntenut henkilön. Se kokoomuslainen on nyt kansanedustaja, eikä se siellä kyllä enää ole mitään saanut aikaan ja muutenkin osoittanut, että virhevalinta, sitä vähän kadun. Se vasemmistolainen taas oli väärässä puolueessa ja onkin sitten vaihtanut demareihin, mutta ei ole enää aikoihin ollut politiikassa. Tällä hetkellä näyttää siltä, että ainoa ihminen, jota voisin äänestää, on persu. Sillä ei ole puolueen kanssa mitään tekemistä, vaan olen täällä uudella asuinalueellani koettanut seurata ihmisiä ja kukaan muu ei oikein nappaa.
Persut luulee että ne saa koko kansan kannatuksen jollain retoriikalla mikä on tuttua KKK ajoilta. Keskittyisi siihen maahanmuuttoon, mutta jättäisivät sen sairaan rasismin siitä pois. Me elämme 2000-luvulla. Paitsi ehkä persut, ne kuvittelee elävänsä jossain jenkkien etelävaltiossa.
Tiedättekö, minä uskon siihen, että seuraavien vaalien voittajia ovat sekä keskusta että perussuomalaiset. Molemmat pääsevät myös hallitukseen. Iso osa tämän maan (varsinkin kehä 3 ulkopuolella asuvista) on ihan kypsiä kokoomuksen ja spd:n toimintaan. Uskon, että keskusta ja perussuomalaiset tulevat saamaan paljon konservatiivisten äänestäjien ääniä. Ja erityisesti nukkuvien äänestäjien!
Maaseudulla tuo homolain (=tasa-arvoinen avioliittolaki) läpimeno eduskunnassa on monelle kova paikka. Ja nämä äänestävät konservatiivista puoluetta, eli keskustaa tai ps:a . Myös kokoomuksen riistopolitiikka, köyhät kyykkyyn, alex twiittaa -meno ottaa monia päähän. Uskon, että yleinen taloustilanne ja kiristynyt ulkopoliittinen tilanne lisäävät äänestysktiivisuutta. Annetut äänet lasketaan ;)
t. Keskituloinen nainen, joka äänestää perussuomalaisia
Tulee niin iso jytky että sitä mämmiä lusikoidaan vielä pääsiäisenkin jälkeen. Jokainen syö kylmää jytkyä ja sitä riittää lapsenlapsillekin. Siitä tulee sulonen voetto. Voe velejet millanee voetto siitä synnyykää.
Kyll mää korkkaan sen kunniaks korillisen lapinmehua.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:06"]
Tiedättekö, minä uskon siihen, että seuraavien vaalien voittajia ovat sekä keskusta että perussuomalaiset. Molemmat pääsevät myös hallitukseen. Iso osa tämän maan (varsinkin kehä 3 ulkopuolella asuvista) on ihan kypsiä kokoomuksen ja spd:n toimintaan. Uskon, että keskusta ja perussuomalaiset tulevat saamaan paljon konservatiivisten äänestäjien ääniä. Ja erityisesti nukkuvien äänestäjien!
Maaseudulla tuo homolain (=tasa-arvoinen avioliittolaki) läpimeno eduskunnassa on monelle kova paikka. Ja nämä äänestävät konservatiivista puoluetta, eli keskustaa tai ps:a . Myös kokoomuksen riistopolitiikka, köyhät kyykkyyn, alex twiittaa -meno ottaa monia päähän. Uskon, että yleinen taloustilanne ja kiristynyt ulkopoliittinen tilanne lisäävät äänestysktiivisuutta. Annetut äänet lasketaan ;)
[/quote]
En ymmärrä heteroja joille tasa-arvoisen avioliittolain läpi meno on "kova paikka". Eihän se edes koske heteroja mitenkään, paitsi ehkä positiivisessa mielessä, jos perheenjäsen tai kaveri on homo.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:47"]
Mistä päättelet noin, ap? Muistini mukaan persujen tämänhetkinen kannatus heiluu jossain demareiden liepeillä, 15-17%:ssa.
Selvää on, että PS tulee häviämään seuraavissa vaaleissa isosti. Soini on puolueensa diktaattorina pyrkinyt piiskaamaan eduskuntaryhmän jotenkin salonkikelpoiseksi. Samalla on paljastunut, ettei puolueella ole yhteiskunnalle juuri muuta annettavaa kuin jotain nolostuttavia irtolauseita (tasa-arvoinen avioliittolaki johtaa sodomian ja pedofilian de-kriminalisointiin ja vast.). Tällä hetkellä persujen tavoite on nykyisen jämähallituksen kaataminen, vaikka vaaleihin on vain muutama kuukausi. Sehän ei enää merkitse mitään, ei tuota mitään.
Viime vaaleissa persujen yksinkertaiset iskulauseet vielä purivat nukkuviin, jotka lähtivät heitä äänestämään. Seuraavissa vaaleissa se ei tule toistumaan, koska kannattajat eivät ole saaneet persuilta äänilleen vastinetta. Voi olla, että persut silti saavat niin paljon ääniä, että yltävät hallitukseen, jos seuraava on porvarihallitus (kepu, kokoomus, persut, rkp, kd).
Ainakaan minä en persuja kaipaa Suomen politiikkaan. Jos olisin puolueen toimitsija tai vaikka kansanedustaja, minua nolottaisi palstapersujen tietämättömyyden syvyys. Puolueessa menee hukkaan pari aika hyvää poliitikkoa, enkä nyt tarkoita Soinia tai Halla-ahoa, vaan Jussi Niinistöä ja Sampo Terhoa. Arja Juvosella tuntuu myös olevan siviilirohkeutta ja selkärankaa.
[/quote]
Olet tyytyväinen nykyhallituksen työn tuloksiin? Taidat olla joku suojatyössä pönöttävä isopalkkainen virkamies jota ei koske tavallisen kansalaisen pikkuongelmat kuten työttömyys, palveluiden alasajo ja talouden totaalisählingistä johtuvat tulevat järjettömät veronkorotukset.
[/quote]
Ei, päättelet väärin. Nykyinen hallitus oli minusta katastrofi jo sixpackina syntyessään. Sen tiesi heti, että ei siitä mitään tule kun niin monta tahtotilaa pitää sovittaa yhteen.
Minua kiinnostaisi tietää mitä PS väkivahvana oppositiopuolueena paisuvan Kepun rinnalla on tehnyt työttömyyden ja palvelujen alasajon vähentämiseksi, tai "talouden totaalisählingin" minimoimiseksi. Ihan samantekevää ovatko ehdotukset menneet läpi vai eivät, mutta mitkä nuo avaukset ovat persujen taholta olleet? Mitä vakavasti otettavia, realistisesti toteutettavissa olevia avauksia he ovat tehneet? Koska ilmeisesti kannatat persuja voit valaista tätä asiaa. Eli millaisilla ratkaisuehdotuksilla nykyisiin isoihin ongelmiin PS lähtee vaaleihin?
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 15:38"]
Keskusta jyllää, jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.
[/quote]
Sanooko vaalirahoituskohu mitään? Kansan muisti on lyhyt ja sehän käy kepulle.
Se nyt ainakin on selvää, että persut ei ole onnistunut oppositiopolitiikassaan. Tälllaiset ajat + näin saamattomat hallitukset, ja puolue menettää kannatustaan opposiotiossa! Pieni ilon pilkahdus synkkään maisemaan, että ihan pelkällä suunsoitolla menestys jää lyhyeksi.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:06"]
[/quote]
Keskituloinen "nainen" ei kyllä ole oikein kartalla puoluepoliittisen kentän voimasuhteista, jos tuollaista väittää, siis persujen osalta.
Keskustahan on jo pässinselvä ja selkeä vaalivoittaja. Tulevaa vaalivoittoa ei edes paatuneimmat kepulit enää onnistu sössimään. Persut sen sijaan on pomminvarma vaalien häviäjä, sitä ei enää mikään ihme tule muuksi muuttamaan. Vai voiko joku ihan vakavissaan uskoa, että noista nykyisistä noin 14 prosentin kannatusluvuista noustaisiin yli 19 prosenttiin?
Olen politiikkaa seurannut aktiivisesti noin 40 vuotta ja muistan sen persu/smp:n ensimmäisen jytkynkin 70-luvun alussa. Myös 80-luvun jytkyn muistan hyvin. Muistan myös sen, kuinka rytinällä näistä jytkyistä tultiin alas.
Kovan nousun aikana gallupit laahaa jäljessä, mutta niin ne laahaa laskunkin aikana. Neljän vuoden takaisessa jytkyssä gallupit laahasivat 2-3 pinnaa jäljessä ja todennäköisesti tuon sama verran on nyt gallupit jäljessä alaspäin mentäessä, eli tämän hetkinen kannatus lienee jossain siellä 12 pinnan nurkilla, eli suurinpiirtein saman verran, kuin se on ollut kolmissa viimeisissä vaaleissa. Noilla lukemilla on turha uneksia hallituspaikasta, ellei sitten Kokoomus suostu lähtemään hallitukseen tappiosta huolimatta ja persuja tarvittaisiin apupuolueeksi porvarihallituksen aikaansaamiseksi.
Kuka tollaisia äijäjääriä oikein äänestää? Kehityksen jarrruja ja patavanhoillisia, joille ei ole mitään annettava Suomelle. YÖKS!
Kuka tollaisia äijäjääriä oikein äänestää? Kehityksen jarrruja ja patavanhoillisia, joille ei ole mitään annettava Suomelle. YÖKS!
Voi olla mahdollista, sillä siiryin itsekin kokoomuksen riveihin.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:37"]
Voi olla mahdollista, sillä siiryin itsekin kokoomuksen riveihin.
[/quote]
Eli jytkyhäviäjän riveistä megajytkyhäviäjän riveihin. Ei sullakaan hyvin mene :)
Hei! Jos kiinnostaa, kannattaa lueskelle perussuomalaisten sivuilta: Työ, yrittäminen ja välittäminen . Perussuomalaisten vaihtoehtobudjetti 2015.
Minun mielestäni asiallisia ja konkreettisia ehdotuksia tämän maan asioiden ja ihmisten olejen parantamiseksi.
Persut olisi kasvattaneet suosiotaan, jos ne olisi pysyneet vain mamu-vastaisena puolueena ja puhuneet pelkästään siitä. Nyt asema möhlittiin kaiken maailman homo- ja EU-kysymyksillä, joissa persujen typeryys paljastui.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:32"]
Tulee ISOJYTKY!!!!
[/quote]
Mee ihmeessä vessaan, ettet housuus jytkäytä.