Mistä aikuinen saa ystäviä?
Olen kolmekymppinen nainen. Ystäviä minulla ei juurikaan ole, vaikka olen kiertänyt erilaisissa harrastuksissa ja yrittänyt tutustua. Vapaaehtoistyötäkin tein vuoden verran, jos vaikka saisin sitä kautta ystäviä. Ongelma on se, että samanikäisillä on jo vakiintuneet ystäväpiirit eikä kukaan tunnu kaipaavan uutta ystävää.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Löytääkö kukaan ystäviä netin kautta? On vaikka mitä kaverihakua, FB:n ystäväryhmiä ja joissain deittipalstoina pääasiallisesti pidetyissä palveluissa voi etsiä ystäviä.
Itselleni oli nuorempana helppo tutustua uusiin ihmisiin. Kaverustuin opiskeluissa, työpaikoissa, harrastuksissa, jopa sairaalahoidossa. Nyt tuntuu, ettei enää osaa ja kaipaa kuitenkin seuraa, nimenomaan ystäviä.
Sama juttu. Minulla on eri elämäntilanteissa ollut paljon kavereita ja ystäviäkin, mutta elämäntilanteen ja kotikaupungin vaihtuessa aikaisemmat kaverussuhteet ovat vähitellen kuihtuneet pois. Nyt en vain ole saanut uusia kavereita tilalle.
ap
Jos ei harrastuksen, työn tai palstan kautta voi tavata ystäviä, niin menee aika vaikeaksi. Itse olen ainakin ystävystynyt mitä kummempien paikkojen kautta ihmisiin, sen kummemmin miettimättä mikä on sopiva paikka.
Tuskin someryhmiäkään kelpuutat, joten en keksi kyllä muita tapoja neuvoa sinua 🤷🏼♀️
Vierailija kirjoitti:
Jos ei harrastuksen, työn tai palstan kautta voi tavata ystäviä, niin menee aika vaikeaksi. Itse olen ainakin ystävystynyt mitä kummempien paikkojen kautta ihmisiin, sen kummemmin miettimättä mikä on sopiva paikka.
Tuskin someryhmiäkään kelpuutat, joten en keksi kyllä muita tapoja neuvoa sinua 🤷🏼♀️
Niin, kyllä tämä tuntuu vähän toivottomalta. Paikkakunta on suhteellisen pieni. Pitää varmaan alkaa käydä läpi naapurikuntia ystävän löytymisen toivossa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
51 kirjoitti:
Kävisikö tällainen vähän vanhempi herras mies neidille ystäväksi? :) Tai vähän muuksikin ;)
Minulle kelpaisi jos olisin yksinäinen ja ihmettelen kun ei alkuperäiselle valittajalle kelpaa.
Etsin enemmän omanikäistä seuraa samasta sukupuolesta.
ap
Jos on tiukka ikä kriteeri niin se voi aiheuttaa ongelmia niin ettei löydä koskaan ketään ja ikä on vain numero. Minä en ymmärrä että iäkkäänä voi ikä olla jokin este sillä sen luulisi olevan vain nuorena.
Jos etsii seuraa iäkkäänä seuraa samasta sukupuolesta niin suosittelisin jotain käsityö harrastuksia kuten ompelua tai neulontaa jos eivät baarit kiinnosta. Voisi perustaa vaikka oman ompelu ja neulonta kerhon jos ei sellaista ole. Minä perustaisin sellaisen jos jossain maaseudulla asuisin.
Tinderistä löytää seuraa. En kylläkään ole sieltä muuta kuin seksikavereita löytänyt.
AP naisena etsii omaa sukupuoltaan olevia samanikäisiä ystäviä tuloksetta näemmä. Jospa laajentaisit kriteerejä ystävä hakuun? Itse kaipasin naisesta ystävää, en seksikumppaniksi vaan ystäväksi, koska koen tulevani paremmin naisten kanssa juttuun henkisellä tasolla kuin miesten. Omat mielenkiinnon kohteeni, historia, luonto, liikunta, museot, taide, miekkailu, kielet yms eivät tunnu naisia ystävyysmielessä kiinnostavan.
Vierailija kirjoitti:
AP naisena etsii omaa sukupuoltaan olevia samanikäisiä ystäviä tuloksetta näemmä. Jospa laajentaisit kriteerejä ystävä hakuun? Itse kaipasin naisesta ystävää, en seksikumppaniksi vaan ystäväksi, koska koen tulevani paremmin naisten kanssa juttuun henkisellä tasolla kuin miesten. Omat mielenkiinnon kohteeni, historia, luonto, liikunta, museot, taide, miekkailu, kielet yms eivät tunnu naisia ystävyysmielessä kiinnostavan.
Minä olen nainen ja nuo kaikki ovat mielenkiinnonkohteitani lukuun ottamatta miekkailua.
3/5 Selvä provo, mutta tässä on jo yritystä. Kukaan nainen ei oikeasti etsi ystävää. Kaikilla naisilla on luonnostaan laaja ystäväverkosto, onhan se nähty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat ongelmat ne on kaiken ikäisellä,jos et tupakoi ja kapakoi myös arkena?
samaa mieltä. naisten juomista en hyväksy. miehille ihan ok mutta nainen tuoppi kädessä on etovaa katsottavaa
Ei ollutkaan kivaa, kun joku kohteli sinua niin kuin sinä kohtelet naisia?
Vierailija kirjoitti:
Tinderistä löytää seuraa. En kylläkään ole sieltä muuta kuin seksikavereita löytänyt.
Miehet ei osaa keskustella. Olisi niin kiva vain viestitellä ja vaihtaa kuulumisia, mutta sehän ei kenellekään miehellä ikinä kelpaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
samaa mieltä. naisten juomista en hyväksy. miehille ihan ok mutta nainen tuoppi kädessä on etovaa katsottavaa
Ihan eri asia, jos minä vähän yritän nuorta naista, kuin jos joku s...tanan h...mo alkaa tulla iholle
51 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan eri asia, jos minä vähän yritän nuorta naista, kuin jos joku s...tanan h...mo alkaa tulla iholle
En kirjoittanut kommenttiani sinulle, 51, toope. Opettele lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Monella tämän ikäisellä valitettavasti alkaa olemaan lapsia ja ruuhkavuodet meneillään. Ei siinä oikein aikaa riitä kuin muutamalle lähimmälle ystävälle oman perheen lisäksi. Uusien haaliminen ei suurimmalle osalle tulisi mieleenkään.
Toinen porukka on sitten velat, joilla saattaa olla varsin aktiivistakin sosiaalista elämää. Noissa ympyröissä pyörivänä minua kuitenkin harmittaa, että itse haluaisin lapsia, ja luonnollisesti tuossa tilanteessa nuo uudemmat vela-ystävät todennäköisesti taas menettäisin. Ja ne kivat miehetkin joihin tuolla tutustuu, luonnollisesti veloja hekin.
Mistä näitä vela-piirejä löytyy? Kiinnostuin :D Kuulostaa ihan älyttömältä.
Vierailija kirjoitti:
51 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kirjoittanut kommenttiani sinulle, 51, toope. Opettele lukemaan.
Opettele itse olemaan nimittelemättä s...tanan pelle
Olen saanut aikuisena ystäviä vasta yli 40-vuotiaana.
Tuohan se on, että n. 30v ihmisillä on vakiintuneet ystäväpiirit, eikä mukaan helposti pääse.
Toinen juttu on puolisot ja perheet, pitäisihenkilökemioiden sopia heilläkin.
Ei meillä kukaan käy iltaa istumassa emmekä me missään.
Ei minullakaan ole ystäviä. Ei jäänyt nuoruudesta ketään, kun olin yksinäinen jo silloin ja kiusattiin. Nyt aikuisena en ole onnistunut saamaan ketään. Joskus jonkun tutun esim opiskeluissa, mutta kaikki loppunut myöhemmin. En ole hyvä tutustumaan. Kaipaan silti ystävää. Itse olen myös vela jos sen pitää sanoa ja voisin olla kyllä ystävä hyvin monenlaiselle ihmiselle.
Ei mistään, ikävä kyllä. Ei ole löytynyt harrastuksista, ei matkaillessa, ei naapureista, ei opiskellessa, ei töistä...
Eikä kyllä todellakaan auta olla vela - lähes kaikilla on lapsia, ja äidit haluavat vain äitiystäviä. Veloja on niin vähän että heitä on edes hankala löytää, saatika että muuten klikkaisi. Eihän pelkkä velaus ole riittävästi yhdistäväksi tekijäksi niinkuin ei kaikki äiditkään viihdy kenen tahansa äidin kanssa.
Ei ole ikä eikä sukupuolirajoituksia, mutta ikävä kyllä miehistä ei ole naisten kavereiksi. Viimeistään mustasukkainen tyttöystävä torpedoi kaveruuden. Itse olen luovuttanut vuosia sitten, ainakin säästyy pettymyksiltä.
N42
Kokeile kaverihaku nettisivua. Jotkut kuulema hakee tinderissakin vain ystäviä, en tiedä toimiiko sellainen. Minulla sama homma, että kaipaisin ystäviä joilla olisi aikaa nähdä. Tällä hetkellä kaikilla vanhoilla kavereilla on pikkulapsiarjen kiireet ja muutaman kerran vuoteen saadaan tapaamisia sovittua, nekin monesti niin että lapset hämmentää taustalla ja keskustelussa ei pysy ajatus ollenkaan. Olisi kiva kun voisi tehdä extempore tapaamisia ja vaikka mökkiviikonloppuja jollain porukalla.
N32
Mäkin kaipaan ystäviä elämääni.
-N39