Häritsevä musiikki marketeissa
Äkkiä ostokset koriin ja ulos.. Aika kovalla soi monessakin kaupassa jokin hyvin ikävä musiikki nykyään. Täytyy kai maskin lisäksi laittaa vielä kuulosuojaimet. Mitäs mieltä olette ajatuksesta.
Kommentit (137)
Pitäisi olla hiljainen tunti.
Todella ärsyttävää. Itse olen lähes raivonpartaalla ja puolet tavaroista unohtuu.
Aiemmin tämä hissimusiikki lopetettiin mutta taas joku on keksinyt pyörän uudestaan!
Onko Tampereella kauppaa jossa ei kuulu musiikki?
Olen ilmeisesti sen verran autisti, että kun keskityn ostoksiin niin mieli blokkaa musiikin taustalle, ei se minua häiritse.
Kyllä Tokmannin venyvä vanuva jollotus kovalla volyymilla saa pakenemaan kaupasta suht nopeesti, vaikka kuinka haluaisi tehdä heräteostoja.
Musiikki pois kaupoista - se on mielestäni asiakaskarkoitin. Laitan joka kuukausi S-ryhmään ja Keskoon asiasta. Mutta eihän ne pikkubabyt siellä ota palautetta vastaan.
onneksi n Lidl, jossa asiakkaiden ei tarvitse pakkokuunnella sitä.
Hyvä musiikki saa viettämään kaupoissa aikaa. Monesti jää miettimään, että nuo kappaleet pitää etsiä Spotifysta.
Taustamusiikki saa tutkitusti asiakkaan viettämään kaupassa enemmän aikaa ja näin ollen tekemään myös enemmän ostoksia. Kaupassa huomaamatta viihtyvä asiakas tekee enemmän heräteostoksia ja hänelle jää alitajuntaan positiivinen muistikuva ostostapahtumista.
Vierailija kirjoitti:
Olen ilmeisesti sen verran autisti, että kun keskityn ostoksiin niin mieli blokkaa musiikin taustalle, ei se minua häiritse.
Mä en edes ole huomannut koko musiikkia. Luulen ettei täällä edes soiteta sellaista.
Tänään miesten vaateosastolta kahdet yhden koon sukahousut nyt puoleen hintaan! Muista myös partavesi palvelutiskiltä omaan astiaan vain 25,95€ litra.
Vihaan sitä. Vihaan silmiin hyppiviä iltapaskalehtiä. Siksi käyn Lidlissä jossa musiikki ei pauhaa ja iltapaskat on laitettu sivummalle niin ettei niitä jonottaessa tarvitse katsella.
Jos muuhun kauppaan joskus joudun niin laitan vastamelukuulokkeet päähän.
Vierailija kirjoitti:
Musiikki pois kaupoista - se on mielestäni asiakaskarkoitin.
Jos se olisi asiakaskarkoitin niin ei kauppaketjut sitä silloin soittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Poustuin äsken CM:sta kesken shoppailun, koska kaupan musiikki oli niin kamalaa.
Kappaleessa nainen toisti neuroottisesti:
"I think I,
I think I,
I think I,
aaaAAA!!!"😂
Ettei vaan ollut tämä?
Yrittäjiä nimenomaan neuvotaan soittamaan liikkeissä musiikkia, koska sen on todettu saavan aikaan sitä, että asiakkaat mielellään tutustuvat tarkemmin liikkeen valikoimiin.
Kyllä ihmiset on sitten dorkia. Tietenkin sitä musiikkia soitetaan koska silloin asiakas ostaa enemmän. Miettikää nyt miten vähän yökerhoissa myytäisiin viinaa jos siellä ei soisi musiikkia.
Ne soittaa sitä levotonta musiikkia, koska psykologit sanoo, että se saa ihmiset ostamaan enemmän. Eipä toimi minulla, kun en siinä melussa edes muista mitä tulin hakemaan. En siis osta edes sitä, mitä meinasin. Äkkiä vaan ulos marketista.
Musiikki on onnistunutta, kun sitä tavallaan ei edes huomaa. Joskus musiikki kuitenkin on neuroottista ja jos se on vielä kovalla, se taatusti lyhentää kaupassa vietettyä aikaa.