Vieläkin harmittaa, mies meni ja osti 800€:n kuivausrummun!
Rahat muutenkin vähissä ja joulu tulossa ja muuta rumpua ei muka liikkeessä ollut. Vietetään sitten joulu kuivausrumpua katsellen ja nautitaan lahjojen ja ruokien sijaan rummun hurinasta!!!
Kommentit (30)
Ohhoh. Aika arvokas kuivausrumpu. Itse ostin juuri pesutornin eli pyykinpesukone+kuivausrumpu ja maksoi 900€ koko setti. Ja olen todella tyytyväinen valintaani.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 10:19"]
No mitenkähän ennen pärjättiin? En käytä rumpuja vaan kuivatan narulla. Tää on just tätä nykyajan avuttomuutta. Kaiken huippu on kun kesällä käytetään kuivausrumpuja ja sähköä kuluu. Kun lähellä olis narut joihin voi ripustaa.
[/quote]
Käytätkö pyykkilautaa, vai oletko uusavoton pyykkikoneen käyttäjä?
Meillä ei ole kyllä enää naruja kaivattu sen jälkeen kun ostettiin 15 vuotta sitten ensimmäinen kuivausrumpu. Nykyiset lämpöpumppukoneet ei edes käytä älyttömästi sähköä ja sen mitä käyttää niin on kyllä hintansa arvoista.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 23:58"]
Meillä ei ole koskaan ollut kuivausrumpua. 5 lastakin talosta löytyy.
ilman sitäkin pärjää
[/quote]
Pärjäähän sitä vaikka ilman mitä jos on pakko, mutta en ymmärrä ihmisiä jotka ihannoivat hankaluutta elämässä.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 10:19"]
No mitenkähän ennen pärjättiin? En käytä rumpuja vaan kuivatan narulla. Tää on just tätä nykyajan avuttomuutta. Kaiken huippu on kun kesällä käytetään kuivausrumpuja ja sähköä kuluu. Kun lähellä olis narut joihin voi ripustaa.
[/quote]
Ei ne ulkona kuiva narulla talvella ja meillä ei mahdu mihinkään. Näihin uusin taloihin ei tehdä nykyään pesutupia, eikä sitten edes kuivaushuoneita riittävästi. Tässä on talossa yksi tosi pieni kuivaushuone, ja se on aina varattu. Sinne saa yhden koneellisen kerrallaan juuri juuri sopimaan.
Mies olisi vissiin voinut ostaa myös 60-tuumaisen töllön ja pleikkarin..? Kummasta lopulta on enemmän hyötyä, älä nillitä jos mies on omilla rahoillaan ostanut jotain vähänkin järkevää, taitaa kuivata sinunkin vaatteitasi?
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 00:32"]
Näin 4 kilon pyykin kuivaus vie sähköä eri kuivausmenetelmillä. Pyykin jäännöskosteus on 55 % eli tuntuu vain hieman kostealta linkouksen jälkeen.
Pyykki ulkona 0 kWh
Lämpöpumppukuivausrummussa 0,9 kWh
Pyykkinarulla kylpyhuoneessa 1,5 kWh
Vanhan tekniikan kuivausrummussa 2,2 kWh
Kuivauskaapissa 3,1 kWh
LN HS, lähde: TTS
Johtuu siitä, että kuivaaminen sisällä sitoo lämpöenergiaa = lisää lämmityskustannuksia. Toki jos esim. kaukolämmöllä tupa lämpenee, ei tuolla ole väliä. Siksi suora sähkölämmitys mainittu.
[/quote]
Hyvä huomio, moni ei tajua että sisällä pyykin kuivaaminen kuluttaa energiaa, eikä se kuivu itsestään ilmaiseksi huoneen lämmityksen yhteydessä.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 10:23"]
Ohhoh. Aika arvokas kuivausrumpu. Itse ostin juuri pesutornin eli pyykinpesukone+kuivausrumpu ja maksoi 900€ koko setti. Ja olen todella tyytyväinen valintaani.
[/quote]
No ei tainnut olla lämpöpumppurumpu? Miellä maksoi 1500€ pyykkäri ja rumpu, eikä ollu mikään ylikallis Miele vaan LG.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 10:34"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 10:23"]
[/quote]
No ei tainnut olla lämpöpumppurumpu? Miellä maksoi 1500€ pyykkäri ja rumpu, eikä ollu mikään ylikallis Miele vaan LG.
[/quote]
Kyllä oli. Läpöpumpputekniikalla. Whirlpoolin setti. 8kg kapasiteetti molemmissa.
t. sama
Jos rumpua ei voi palauttaa, älä takerru murehtimiseen. Tehty mikä tehty, turha surra kaatunutta maitoa. Nyt sinulla on hieno kuivausrumpu. Joulu menee vaatimattomammin, mutta ei se maailmaa kaada. Ja jatkossa kiellät miestäsi tekemästä isoja hankintoja ilman että olet mukana.
Fiksu mies. Kuivasurumpu on varmasti parempi ostos kuin käyttää rahat johonkin jolukrääsään ja herkkuihin, jotka on vain sitten tammikuussa vyötäröllä masentamassa.
Kuivausrumpu on niitä asioista joista ei luovu on tottunut käyttämään.