Martat! Pesukoneeni haisee oksennuksen ja homeen sekasikiöltä.
Mistä se haju tulee? Kauluksen olen pessyt miljoonasti? Tuohon pyörtyy enkä liitoittele. Voiko siellä sisällä olla hometta? Voinko kaataa pesukoneen?
Kommentit (15)
Laita sinne astianpesukoneen tabletti ja pyöräytä joku pitkä ohjelma sillä.
Entäs sitruunahappopesu? Mulla auttoi.
Pullo etikkaa, tyhjänä kuumapesu ja muistat aina pyykkien pesujen välissä jättää koneen luukun auki, jotta kosteus haihtuu eikä jää muhimaan.
Sitruunahappoa en ole kokeillut.
Ap
Jaahas, kyse tiskikoneesta siis...
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, kyse tiskikoneesta siis...
_PESUKONEESTA_
zeoliititon pesuaine välillä käyttöön
Kuvailusi perusteella kyseessä ei ole home vaan äklö hiiva tai sieni. Itsellä tämä kauhuhaju lakanoissa usein ja jos pesen lakanoita, haju on myös pesukoneessa, onneksi vain mietona ja poistuu lopulta. Mutta lakanoihin se jää, ei auta edes 95 asteessa peseminen. ja edes tuo lämpö ei vie hajua myöskään pesukoneesta!
Lakanoissa on auttanut vanhojen roskiin heitto ja uusien jatkuva tuulettaminen. On tärkää, että makkariin pääsee koko ajan myös auringovaloa. Eli tuuletusta ja valoa, mutta mites järkkäät noi olosuhteet kylppäriin, sitä en osaa sanoa. Toi hiiva/sieni tykkää olosuhteista, joissa on pimeää, lämmintä ja ilma seisoo
ja tää vain arvelu. Voihan olla, että sun koneessa on joku muu?
Itsellä kävi niin että kun aloin käyttämään nestemäistä pesuainetta niin pyykki alkoi haisemaan jonkin ajan kuluttua. En muista miten sen tajusin että siitä se johtui, mutta vaihdoin takaisin jauheeseen ja huuhteluaineeseen ja hajua ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Sitruunahappoa en ole kokeillut.
Ap
Kannattaa kokeilla.
Lisäksi zeoliititon pesuaine käyttöön. Säännöllisesti 90 asteen pesu tyhjillään.
Etikan käyttö huuhteluaineena.
Luukku jätetään aina auki pesun jälkeen.
Näillä on pysynyt kone ja pyykit hajuttomana. Pesuaineena hajusteeton ekopesuaine. Puhdas ja hajuton (myös hajusteeton) pyykki on parasta!
Vierailija kirjoitti:
Kuvailusi perusteella kyseessä ei ole home vaan äklö hiiva tai sieni. Itsellä tämä kauhuhaju lakanoissa usein ja jos pesen lakanoita, haju on myös pesukoneessa, onneksi vain mietona ja poistuu lopulta. Mutta lakanoihin se jää, ei auta edes 95 asteessa peseminen. ja edes tuo lämpö ei vie hajua myöskään pesukoneesta!
Lakanoissa on auttanut vanhojen roskiin heitto ja uusien jatkuva tuulettaminen. On tärkää, että makkariin pääsee koko ajan myös auringovaloa. Eli tuuletusta ja valoa, mutta mites järkkäät noi olosuhteet kylppäriin, sitä en osaa sanoa. Toi hiiva/sieni tykkää olosuhteista, joissa on pimeää, lämmintä ja ilma seisoo
ja tää vain arvelu. Voihan olla, että sun koneessa on joku muu?
Siis miten oot yrittänyt tuota itse konetta puhdistaa? Ei tosiaan oo normaalia tommoset "äklöt hiivat tai sienet". Puhdas pyykki ei haise millekään.
Olen monta kertaa pessyt 90 astetta ja etikalla yms.