G:Mukit vai kahvikupit?
Mietin uusia astioita, ja mietin että mihinkä astioihin satsaisin, joten pikagallup: Juotteko kahvinne/teenne mukeista vai kahvikupeista? Entäs vieraat?
Entä käyttääkö kukaan enää aluslautasia ja/tai pulla/leipälautasia?
Kommentit (14)
Kahvit ohutreunaisista kahvikupeista ja tee kunnon teekupeista, joiden sisus vaalea niin että teen väri näkyy.
Töissä juon mukista, ja juu, aina aluslautaset ja pullalautaset.
Kupit. Meillä juodaan vahvaa kahvia, sitä ei mukitolkulla tarvitse juoda. Saa toki useamman kupillisen jos tahtoo.
Muki ja leipälautanen kun yksin siemailen. Vieraille kahvikupit alulautanen ja kakkulautanen.
Mukit, ainakin teinit käyttää niitä eniten ja oikeestaan me vanhemmatkin.
Mukit aina. Vieraille on hienommat mukit ja lasiset pullalautaset.
Perinteiset kahvikupitkin löytyvät, muuta niitä käytetään erittäin harvoin. Mukit aluslautasen kanssa kelpaavat nykyään kaikille vieraille.
Mukit arkikäyttöön. Kahvikupit juhlahetkiin.
Teen aina mukista, vähintään neljän desin kupista. Teetä juodaan paljon!
Samon latteni samankokoisesta mukista.
Minulla on kuitenkin pieniä, antiikkiliikkeistä ja -kirppiksiltä ostettuja Arabian vanhoja kahvikuppeja, joista tarjoan esim. synttäreillä jne.
Sanoisin siis että både och.
Meillä on isoja latte-mukeja, n 2 dl kokoisia mukeja ja espressokuppeja. Ne saa luvan riittää kuppi/muki-osastolla.
Arkikäytössä mukit. Vähän juhlavampaan tilaisuuteen tai vieraille katetaan kupit. Jos nyt läheinen kaveri tai mun sisko poikkeaa arkena kahville, niin voin tarjota myös mukista. Jos kutsun vieraita illallisella ja ruoan jälkeen tarjoan kahvia, en halua tarjoilla sitä jostain mukista.
Vaihtelevasti. Itse juomme kotona yleensä graafisista mukeista, vieraille voidaan pöytään kattaa kauniit kupit aluslautasineen. Pullalautaset eivät ole samaa sarjaa.