Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ihan loppu!

Vierailija
13.12.2014 |

Olen neljän lapsen kotiäiti, jonka yhdella lapsella on ADHD ja viitteitä Aspergeriin. Mieheni on työnsä puolesta paljon poissa kotoa ja isovanhemmat eivät ole kiinnostuneita tukemaan tai auttamaan meitä lasten hoidossa. Tuntuu, että tarkkaavaisuushäiriöinen lapseni syö kaikki energiani ja muut lapset menevät ikään kuin siinä sivussa. Vanhin lapseni on vaikeasti koulukiusattu (asia on työn alla) ja haluaisin tukea häntä henkisesti enemmän, mutta olen hermoromahduksen partaalla ja pelkään "keskusteluavullani" aiheuttavani enemmänkin hallaa. Nuorimmalla lapsellani on fysiologisia ongelmia, jotka vaativat jumppaa ja harjoitusta, mutta tuntuu etten ehdi panostaa siihenkään riittävästi, eikä kehitystä tapahdu. Toiseksi vanhimpaan lapseeni en tunnu enää saavan lainkaan kontaktia. Hän on kärähtänyt tupakasta ja löysin hänestä Facesta kuvan, jossa hän näyttää siltä, kuin olisi humalassa. Hänen koulumenestyksensä on romahtanut ja kuraattori ottaa minuun yhteyttä harva se viikko. Mieheni on kotona ollessaan uupunut ja poissaoleva ja hänen alkoholin käyttönsä on runsasta. Välimme ovat etääntyneet ja riitelemme paljon. Nyt tuntuu etten enää jaksa. Ei ole ketään keltä pyytää apua tai edes kertoa tästä kaikesta. Olen yrittänyt puhua tilanteesta omille vanhemmilleni, mutta äitini sanoi, että olisit miettinyt ennen kuin lapsia hankit. Mieheni vanhemmille en edes uskalla avautua, sillä saisin vain lisää moitteita. Ystäviä minulla ei juurikaan ole, ja niille harvoille en perheeni ongelmista. avaudu.

Anteekisi anteeksi kirjoitusvirheet ja tämä pötkökirjoitus, mutta en jaksa korjata. Olen ihan loppu.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tilanteeseen saada apua? ap

Vierailija
2/18 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ja tee se.

otat heti maanantaina yhteyttä kotikuntasi/kaupunkisi sosiaalihuoltoon ja siellä lastensuojeluun tai lapsiasioiden hoitajaa. 

Saat apuja, älä pelkää lastensuojelua. Kauhujutut on kauhujuttuja. Ne, ketkä saavat hyvää ja tarpeellista palvelua eivät huutele netissä ja lehdissä.

toinen kanava on neuvola. Soitto sinne ja kerro, ettet jaksa. Heillä velvollisuus auttaa eteenpäin viranomaisviidakossa.

tee hei maanantaina tämä, saatat pelastaa lapsesi ja omasi tulevaisuus.

tai jos hätä nyt, niin soita 112. Sieltä löytyy myös päivystävä sosiaali-ihminen.

olen itse ollut samassa tilanteessa ja sain apuja, kun uskalsin ottaa sitä vastaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voit saada apua. Ota vaikka yhteyttä kunnan tai kaupungin sosiaalitoimistoon ja hae kotiavustajan tai perhetyöntekijän palveluita. Itse olen saanut apua sieltä, kannattaa. Eikö sinulla ole yhtään ystävää jolle voisit puhua? Jospa yrittäisit edes, voisit yllättyä. Monista ihmisistä on mukavaa saada olla avuksi toiselle vaikka eivät sitä mainosta. Apua on vaikeampi pyytää. Mieti itse auttaisitko jos joku tuttusi tulisi pyytämään kuuntelu apua? Varmasti, pitää vain rohkeasti uskaltaa. TSEMPPIÄ erittäin paljon, jos olisit minun tuttavani niin varmasti yrittäisin auttaa.

Vierailija
4/18 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitänee vielä lisätä, että vanhempasi ei tule sinua auttamaan. Nykyisin isovanhemmat osaa olla itsekkäitä. Kuvittelin kanssa, että saisin apua kun itse ollut pienenä mummolassa, mutta tuli vain syytöksiä...

helpottaa kun myöntää näinkin kipeän asian - omia vanhempia ei kiinnosta. Toki heillä siihen täysi oikeus...

Vierailija
5/18 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Avun pyytäminen on minulle vaikeaa, sillä olen tottunut pärjäämään omillani. Toisaalta pelkään, että tulen jollain tapaa leimatuksi, jos haen apua sosiaalitoimistosta. Tai pahimmiillaan, että lapseni huostaanotetaan. Eniten pelkään toiseksi vanhimman syrjäytymisuhan alla olevan lapseni puolesta. Kuten jo yllä kirjoitin, koulun kautta on oltu yhteydessä ja sossukorttia vilauteltu. Minulle olisi kauhistus, jos lapseni sijoitettaisiin. Mutta näinkään en jaksa. Minusta tuntuu, että olen masentunutkin. ap

Vierailija
6/18 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 21:19"]

Pitänee vielä lisätä, että vanhempasi ei tule sinua auttamaan. Nykyisin isovanhemmat osaa olla itsekkäitä. Kuvittelin kanssa, että saisin apua kun itse ollut pienenä mummolassa, mutta tuli vain syytöksiä...

helpottaa kun myöntää näinkin kipeän asian - omia vanhempia ei kiinnosta. Toki heillä siihen täysi oikeus...

[/quote]

Näin on. Etelän matkat ovat tärkeämpiä kuin lapsenlapset. Mutta aika kuluu ja vanhuuden vaivat koittavat. Ei saata olla lapsilla ja lapsenlapsillakaan sitten aikaa.

Vierailija
7/18 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tule leimatuksi ja huostaanottoa ei tehdä sillä perusteella että sinä pyydät apua tukalaan tilanteeseen. Sehän vain osoittaa että tiedostat ongelmat ja haet apua eli välität lastesi tulevaisuudesta ja olet huolissasi omasta jaksamisestasi.

Vierailija
8/18 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kysellä mitä mieltä mies on asiasta. Hänelle ulkopuolisen avun pyytäminen saattaa tuntua kasvojen menetykseltä. Näinkään emme voi jatkaa, sillä yksin en vain jaksa. ap

Vierailija
9/18 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo juttele miehelle ja jos hän ei ole japanilaista sukujuurta niin kasvojen menetys ei varmaankaan ole hänen suurin huolenaiheensa...

Ilman puhetta ei ole minkäänlaista edistystä missään asiassa.

Vierailija
10/18 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua täytyy aina pyytää, jos itse uupuu. Nyt myös mies siihen pöydän ääreen ja faktat pöytään.

Nykyajan mummot ja ukit ovat niin pirteitä ja itsekkin työelämässä, että heitä en lähtisi kovasti syyttelemään.

Onhan se mukava hieman hengähtää, kun omat lapset kasvavat ja lentävät pesästä. Täytyykö heti olla lapsenlapsien vahtina? Tietysti tässä tilanteessa heidän täytyisi tukea ap:tä, koska tilanne hankala.

Vierailija
11/18 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin... Piti sitten vääntää neljä penskaa...

Vierailija
12/18 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 22:05"]Niin... Piti sitten vääntää neljä penskaa...
[/quote]

Kukaan ei ole niin viisas kuin jälkiviisas. Jos sulla ei ole mitään apuja antaa ap:lle, niin ei varmaan tarvitse tulla kommentoimaan tuollaista tyhjänpäiväistä lätinää.

Ap, hae heti maanantaina sossusta apua. Jos lapset on pieniä, voi apua hakea myls neuvolan kautta. Vaikka se tuntuukin ylitsepääsemättömän vaikealta, sinun on lastesi takia pyydettävä apua. Tekisithän kaikkesi lastesi hyvinvoinnin eteen? Tsemppiä tilanteeseesi!

Vierailija
13/18 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 22:05"]

Niin... Piti sitten vääntää neljä penskaa...

[/quote]

... etenkin, kun on ihminen, joka haluaa kivenkovaan tulla toimeen omillaan. Siinä jäävät lapset vanhempien ylpeyden jalkoihin. Nyt jos isäkin hoitaa tilannetta juomalla, hänelläkin on luultavasti ylpeys kova. Onneksi ap on nyt herännyt tosiasioihin ja on valmis tekemään jotain helpottaakseen tilannetta.

Vierailija
14/18 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole yhtäkään tervettä lasta? Mistähän johtuu...?

Vierailija
15/18 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa miten on taas ilkeitä ihmisiä potkimassa maassa makaavaa. Haluaisitko mailikaveria?

Vierailija
16/18 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie se assberger piikille.

Vierailija
17/18 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit tehnyt 2 lasta niin et ois tossa jamassa..oikeesti ihmiset miksi ajatte itse itsenne ongelmiin surkeilla elämänvalinnoilla??

Vierailija
18/18 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut myös raskas päivä. Itkenyt koko päivän. Tiedätkö, ei me äidit olla terästä vaan ihan tavallisia ihmisiä. Käy tekemässä anonyymi mailiosoite niin kirjoitellaan. Vähän samansuuntaisia ajatuksia myös minulla.