Millaisen suojan 1.rokote antaa vakavaa tautia vastaan?
Uutisissa juuri luki, ettei 1.rokote antaisikaan hyvää suojaa? 😱 Aiemmin oon lukenut eri lähteistä, että jo 1.rokote antaisi hyvää suojaa, ja toinen rokote lähes täyden suojan (95%).
Onko tästä tutkimustietoa, millaisen suojan 1.rokote antaa? Ja kyllä, haen kyllä toisenkin rokotteen.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Se rokote on kaksiosainen, eli ei ole kahta rokotetta,, vaan rokote, jossa on toimiakseen kaksi osaa. Yksi ei anna kummoistakaan suojaa vielä.
Ihme höpinää taas. On yksi rokote joka annetaan kaksi kertaa jotta tulisi vahvempi vaikutus, ensimmäinen antaa jo hyvää suojaa mullan alle joutumiselta.
Itse sairastin koronan lievänä ekan rokotteen jälkeen. Ilman rokotusta olisi varmaan ollut erittäin mielenkiintoinen tilanne. Hajuaisti alkaa olla vasta näin 10 viikon jälkeen ennallaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä, THL sivuilla oleva tieto enää pidäkään paikkaansa?
2.vkoa ekasta rokotteesta suojateho 92 %
1 vkoa 2.rokotteesta suojateho 94%.Sain siis Modernan.
ap
Ja tiedän, ettei kaksikaan rokotetta täyttä suojaa anna. Olen 30v. perusterve aikuinen. Eka rokote vasta vähän aikaa sitten haettu, koska imetys loppui juuri.
ap
Kukaan ei voi olla ihan varma perusterveydestään vaikka mitään sairauksia ei olisi vielä puhjennut. Siksi kannattaa välttää turhaa riskeeraamista ja suojautua välttäen turhia huveja, kokoontumisia rokotteista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
ap
Ja tiedän, ettei kaksikaan rokotetta täyttä suojaa anna. Olen 30v. perusterve aikuinen. Eka rokote vasta vähän aikaa sitten haettu, koska imetys loppui juuri.
ap
En ole tarkistanut Modernan arvoja. Osa numeroista koskee suojaa "oireellista tautia vastaan" ja lisäksi taitaa rokotteiden kesken ollut vähän eroa mikä on tulkittu "oireelliseksi". Sillä ei ole käytännön merkitystä. Sillä on merkitystä, että se toinen rokote todellakin kannattaa ottaa sopivalla kohtaa. Tarkoittaa samalla myös sitä että vaikka ensimmäinen suojais, olisi parempi että et kohtaa tautia ennen toista annosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se rokote on kaksiosainen, eli ei ole kahta rokotetta,, vaan rokote, jossa on toimiakseen kaksi osaa. Yksi ei anna kummoistakaan suojaa vielä.
Ihme höpinää taas. On yksi rokote joka annetaan kaksi kertaa jotta tulisi vahvempi vaikutus, ensimmäinen antaa jo hyvää suojaa mullan alle joutumiselta.
Itse sairastin koronan lievänä ekan rokotteen jälkeen. Ilman rokotusta olisi varmaan ollut erittäin mielenkiintoinen tilanne. Hajuaisti alkaa olla vasta näin 10 viikon jälkeen ennallaan.
Onko mitään tietoa tai aavistusta mistä sait koronan kun en tunne ketään rokotettuja jotka olisivat koronaan sairastuneet. Käytitkö maskia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Kukaan ei voi olla ihan varma perusterveydestään vaikka mitään sairauksia ei olisi vielä puhjennut. Siksi kannattaa välttää turhaa riskeeraamista ja suojautua välttäen turhia huveja, kokoontumisia rokotteista huolimatta.
Joo, näin on tehty vauvaa suojatakseni ja jatkan samaa rataa. Nyt lapsi jo 1 v. Olin raskaana kun epidemia alkoi.
ap
Yhden kerran rokotettu tuttu sairasti koronan nuhana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Joo, näin on tehty vauvaa suojatakseni ja jatkan samaa rataa. Nyt lapsi jo 1 v. Olin raskaana kun epidemia alkoi.
ap
Aluksi ei suositeltu raskaana oleville. Sitten päädyttiin siihen että korona oli isompi uhka, kun rokotehaitat oli tosi harvinaisia. Täällä raskaanaolevat sai rokotuksen.
Yks raskaana ollut ehtikin kysyä "eikö minun lapsi ole rokotteella suojaamisen arvoinen". Itse en ollut niin varma valinnasta.
No voihan siihen piikkiin kuolla, mutta pitää muistaa että silloinkin se suojaa vakavammilta tautimuodoilta.
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin se antoi hyvän suojan, nyt ei enää koska propaganda.
Älä tule taas valehtelemaan tänne, senkin tyhmä törkimys!
Rokote antaa toki hyvän suojan siihen verrattuna, ettei sinulla ole lainkaan rokotusta. Suoja liikkuu jossain 50% tienoilla, siis voi olla vähemmänkin.
Sen sijaan kaksi rokotusta antaa, kuten totesit tuo yli 80% suojan, jota voi pitää jo loistavana.
Eli kaksi rokotetta kannattaa ehdottomasti hakea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin se antoi hyvän suojan, nyt ei enää koska propaganda.
Koska tiede ja tutkimus, mutta siitähän sinä et ymmärrä mitään.
...mistä ne miljardit imetään.
Deltavariantti muutti tilanteen. Sitä vastaan yhdellä muistaakseni noin 60% jonkin aikaa. Onhan se tyhjää parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsin puheista että alussa yksikin pistos antoi jo hyvän suojan , nyt puheet muuttuneet .
Koko ajan rokote on ollut kaksi annosta ja ”luvattu” suoja on täyden rokotesarjan jälkeen, puheet eivät ole muuttuneet miksikään.
Vierailija kirjoitti:
No voihan siihen piikkiin kuolla, mutta pitää muistaa että silloinkin se suojaa vakavammilta tautimuodoilta.
Amen.
Eli nuo THL 92 ja 94 % eivät pidä paikkaansa? 🤔🤨
Vierailija kirjoitti:
Deltavariantti muutti tilanteen. Sitä vastaan yhdellä muistaakseni noin 60% jonkin aikaa. Onhan se tyhjää parempi.
Saisiko tälle 60 % suojalle lähteen?
Modernalla kaiketi hyvä suoja? Myös suht nopeasti 1.rokotteen jälkeen?
Alkaako suoja muodostua jo heti rokotteen jälkeen, vai vasta tuo 2 vkoa ekasta rokotteesta?
Ei ole ollut minulla eikä kenelläkään tuntemillani läheisilläni mitään haittavaikutuksia rokotteista, kaksi otettuna ja me olemme 50-80v ikä haarukkaisia.