Perhekoti kiduttaa lapsia
Hei!
Olen perhekodissa kasvanut ja ajattelin avata kanssanne keskustelun. Olen kirjoittamassa kirjaa kokemuksistani, joten olisi hauskaa kuulla muitten kokemuksia tai käsityksiä perhekodissa asumisesta.
Omat kokemukseni pohjautuvat vuodesta 2009 eteenpäin, joilloin minut huostaanotettiin, päädyin päällisin puolin siistiin ja trendikkääseen perheeseen. Mutta aina kun vieraat ihmiset olivat kuliseista poistuneet, alkoi meidän sijoitettujen lasten helvetti. Seitsämän vuoden aikana koin niin vakavaa henkistäväkivaltaa, että joudun niitä vieläkin käsittelemään. Perhekoti on yksi suurinta liikevaihtoa tekevä alueellaa, ja useat ovat huomanneet yrityksen bisnes-hakuisuuden.
Tunnetteko paljonkin tämmöisiä perhekoteja ja vaietaanko niistä liikaa? Tulevassa kirjassani aion paljastaa kaiken, mitä minulle on tehty. Nämä kuvottavast teot ovat olleet niin pahoja, että mielestäni perhekoti täytyisi sulkea ja vanhemmat tuomita.
♥
Kommentit (30)
Surullista ja sadistista :(
Mutta anteeksi jos ei ole olennaista - miten niin seitsemän vuoden helvetti jos tapahtumat alkoivat vuonna 2009? Mikäli julkaiset kirjan jossa paljastat totuuksia, ole tarkkana faktojen kanssa. Uskottavuus kärsii vakavissakin asioissa mikäli tuollaisia heittoja esiintyy sinänsä merkityksettömissä seikoissa.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 14:26"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 14:18"]Kaveri kertonut aikamoisia kauhukokemuksia perhekodista myös, sääliksi käy. Olivat alistaneet lapsia, jopa pikkuisia lapsia urakalla :/ [/quote] Miten?:(
[/quote]
No en kovin tarkkaan viitsi kertoa koska kokemus ei ole omani. Kuitenkin rangaistukset olivat nöyryyttäviä, lapsia syyteltiin kaikesta, ruokaa oli pakko syödä (jollei hyvällä niin pahalla), ruoka usein myös syömäkelvotonta (palanutta, suolalla pilattua..), rajattiin yhteyden pitoa ulkomaailmaan joka onnistui hienosti käymällä kotona koulua. :(
itselläni on taas täysin päinvastainen kokemus, meitä kohdeltiin hyvin, saimme kuukausi rahamme ja vaaterahamme, päästiin uimaan ja kuntosalille niin usein kun vaan haluttiin, kerran viikossa kauppaan ja minä tykkäsin ihan oikeasti olla perhekodissa. ehkä se johtui siitä että oli aiemmin sijaisperheessä jossa kohdeltiin huonosti.
Siis... jouduit perhekotiin v. 2009 ja olit siellä 7 vuotta?
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 14:33"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 14:26"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 14:18"]Kaveri kertonut aikamoisia kauhukokemuksia perhekodista myös, sääliksi käy. Olivat alistaneet lapsia, jopa pikkuisia lapsia urakalla :/ [/quote] Miten?:(
[/quote]
No en kovin tarkkaan viitsi kertoa koska kokemus ei ole omani. Kuitenkin rangaistukset olivat nöyryyttäviä, lapsia syyteltiin kaikesta, ruokaa oli pakko syödä (jollei hyvällä niin pahalla), ruoka usein myös syömäkelvotonta (palanutta, suolalla pilattua..), rajattiin yhteyden pitoa ulkomaailmaan joka onnistui hienosti käymällä kotona koulua. :(
[/quote]
eli olet kuullut, et kokenut itse? Ymmärrätkö, ettei se silloin ole sama kuin totuus.
Työskentelen lasten kanssa ja tiedän, että normaalit perussäännöt "ruokaa on maistettava ja myös syötävä vähän" muuttuu kertomuksissa helposti pakkosyöttämiseksi kilokaupalla ja että syömäkelvottomaksi haukutta ruoka on ihan ok, ei ole vain sitä lapsen haluamaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin alat kirjoittaa kirjaa selvitä faktat. Ero sijaisperheen ja perhekodin välillä. Mieti perusteet sijoitukselle ja sijoitusta edeltäneet tuet. Ennen kaikkea opettele laskemaan. On vaikea saada tarinaan uskottavuutta ellei ole huolellisesti perehtynyt aiheeseen.
Saako jokin sinut epäilemään hänen laskutaitoaan?
Mites kirjaprojekti etenee? Iltalehdessä on taas juttua jostakin perhekodista, missä on ollut nöyryyttävä ja alistava "kasvatus"tyyli.
Mene muualle länkyttämään. Jos on pakko pilailla vakavilla aiheilla opettele edes laskemaan. Vai näetkö tulevaisuuteen?