Näkemyserot miehen kanssa vapaapäivistä
Olen huomannut mielenkiintoisen eron mieheni ja minun ajatusmaailmassa.
Kun miehellä on vapaapäivä jolloin saa olla yksin kotona, hän rentoutuu eikä todella tee kotitöitä koska on ansainnut vapaata käymällä töissä.
Kun taas minulla on vapaapäivä ilman lapsia ja miestä, teen mahdollisimman paljon kotitöitä korvatakseni tavallaan sen että menen töihin ja mies jää yksin lasten kanssa.
Ajatuksia ja onko muilla samaa?
Kommentit (47)
kotona tekemättä mitään? miten se edes onnistuu, mulla ei aika kulu muuten mitenkään.
pakko laittaa tiskari pörisee ja pyykit koneeseen. ja taas 1,5h aikaa vauvapalstalle.
M48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle vapaapäivä on nimenomaan rentoutumispäivä. Jos mahdollista, lähden pois kotoa eli pidennettynä viikonloppuna etenkin lämpimänä vuodenaikana saatan ehdottaa, että vuokrataan mökki jostain ja tehdään sieltä käsin retkiä, tai sitten jos ollaan kotona niin nimenomaan luen, löhöän, olen vapaalla.
Lapsia meillä ei ole.
Niin, teillä ei ole lapsia eli ihan eri tilanne. Lasten kanssa kun ei voi LÖHÖTÄ.
Valintakysymys ;-)
Tottakai. Laiska löhöävä vela vai jotain muuta :)
Lasten saannin myötä aivotoiminta ilmeisesti surkastuu melkoisesti, ainakin tällaisten kommenttien perusteella..
Ei vissiin se lasten hankkiminen ollutkaan se paras valinta, kun noin kaihertaa?
Aikamoista lapsi- ja äitivihaa, pura sitä omaan äitiisi kiitos.
Ahaa, eli mamma saa puhua velasta laiskana, itsekkäänä yms, mutta noita mamman kommentteja ei saa kukaan arvostella takaisin? :D Kun vastakommentit on heti jotain "lapsi- ja äitivihaa". Anna mun kaikki kestää.
Ootte te kyllä melkoista porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei kiellä sinua tekemästä niitä kotitöitä arki-iltaisin ja öisin, että saat löhötä vapaapäivät.
Toki. Kysymys oli että MIKSI koen että minun ne pitäisi tehdä, vaikka sitten vapaapäivänä jos menen töihin. Tavallaan hyvittää se töissäkäynti miehelle ja miksi mies ei koe näin?
ApMitäpä jos vain keskityt "ongelman" ratkaisuun? Sinä koet noin ja mies ei. Jos haluat viettää vapaapäivän ihan vapaana, niin sitten teet niin. Jos teet ennemmin kotitöitä, niin sitten teet.
Ei, vaan haluan nimenomaan pohtia tätä asiaa, en ratkaista.
Ap
Arvostat siistiä kotia enemmän kuin miesoletetut. Koet sen omaksi häpeäksesi, jos vieraat tulevat sotkuun. Toinen mikä tulee mieleen, on että et pysty tekemään niitä kotitöitä muiden hommien välissä/jälkeen, kuten jotkut, vaan haluat varata enemmän aikaa tehdäksesi ne "kunnolla".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei kiellä sinua tekemästä niitä kotitöitä arki-iltaisin ja öisin, että saat löhötä vapaapäivät.
Toki. Kysymys oli että MIKSI koen että minun ne pitäisi tehdä, vaikka sitten vapaapäivänä jos menen töihin. Tavallaan hyvittää se töissäkäynti miehelle ja miksi mies ei koe näin?
ApMitäpä jos vain keskityt "ongelman" ratkaisuun? Sinä koet noin ja mies ei. Jos haluat viettää vapaapäivän ihan vapaana, niin sitten teet niin. Jos teet ennemmin kotitöitä, niin sitten teet.
Ei, vaan haluan nimenomaan pohtia tätä asiaa, en ratkaista.
Ap
Noh, voihan sitä aikansa tällaiseenkin kuluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApVian täytyy olla pääsi sisällä, koska kukaan meistä miehistä ei koe sitä näin.
Okei, hyvä tietää ettei kukaan mies koe että heidän tulisi tehdä kotitöitä.
Ohis
Olet oikeilla jäljillä. Ei ole sellaista sisäistä pakkoa kuten naisilla. Kun Pena tulee käymään, ei sitä kiinnosta tuijottaa paskaa lattialla. Eikä se myöskään huomaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApVian täytyy olla pääsi sisällä, koska kukaan meistä miehistä ei koe sitä näin.
Ohis
v a p a a p ä i v ä n ä hyvittääkseen sitä, että voi sitten muuna päivänä mennä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle vapaapäivä on nimenomaan rentoutumispäivä. Jos mahdollista, lähden pois kotoa eli pidennettynä viikonloppuna etenkin lämpimänä vuodenaikana saatan ehdottaa, että vuokrataan mökki jostain ja tehdään sieltä käsin retkiä, tai sitten jos ollaan kotona niin nimenomaan luen, löhöän, olen vapaalla.
Lapsia meillä ei ole.
Niin, teillä ei ole lapsia eli ihan eri tilanne. Lasten kanssa kun ei voi LÖHÖTÄ.
Valintakysymys ;-)
Lasten saannin myötä aivotoiminta ilmeisesti surkastuu melkoisesti, ainakin tällaisten kommenttien perusteella..
Ei vissiin se lasten hankkiminen ollutkaan se paras valinta, kun noin kaihertaa?
Ahaa, eli mamma saa puhua velasta laiskana, itsekkäänä yms, mutta noita mamman kommentteja ei saa kukaan arvostella takaisin? :D Kun vastakommentit on heti jotain "lapsi- ja äitivihaa". Anna mun kaikki kestää.
Ootte te kyllä melkoista porukkaa.
Ohis mutta vela itse kertoi löhöävänsä päivät pitkät. ”Lastensaannin myötä aivotoiminta surkastuu” mene kertomaan se äidillesi, kun sitä mieltä kerran olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia meillä ei ole.
Valintakysymys ;-)
Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan.. Vaimitensemeni.
Pyysin miestä siivoamaan viikolla, hän sanoi että kuka hullu siivoaa työpäivän jälkeen. Pyysin siivoamaan viikonloppuna, sanoi että viikonloppu on lepäämistä varten.
Kuulemma oikea tapa on pyytää jotain viikko kaksi etukäteen että voi valmistautua.
Juu, ero on mielessä....
Kuulostaa ankealta. Ei kotitöihin edes mene viikossa montaa tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on valinnut sut kaikkien miesten puhemieheksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OhisOlet oikeilla jäljillä. Ei ole sellaista sisäistä pakkoa kuten naisilla. Kun Pena tulee käymään, ei sitä kiinnosta tuijottaa paskaa lattialla. Eikä se myöskään huomaa sitä.
Ei minulla ole sisäistä pakkoa. Olen nainen.
Jos mulla on vapaapäivä, esim. saldovapaa arkipäivänä, kun muut ovat töissä/koulussa, niin usein teen silloin sekä jotain hyödyllistä että jotain nautinnollista. Saatan käydä asioilla, mutta pysähdyn kahvilaan hitaalle lounaskahville. Saatan tehdä jonkun isomman siivoushomman, mutta ensin katson leffan. Saatan tehdä pakastimen täyteen ruokaa, joka helpottaa muita arkipäiviä, mutta samalla kuuntelen musiikkia tai äänikirjaa ja aikaa on vaikka jalkakylvyllekin. Tai päiväunille, jos ne tuntuvat sillä hetkellä tarppellisimmilta.
Miehelläni on harvoin tuollaisia vapaapäiviä, mutta hän käyttää usein mahdolliset ylimääräiset vapaansa lapsen harrastukseen (on joukkueenjohtajana ja siihen liittyy niin reissuja kuin paperitöitäkin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OhisOlet oikeilla jäljillä. Ei ole sellaista sisäistä pakkoa kuten naisilla. Kun Pena tulee käymään, ei sitä kiinnosta tuijottaa paskaa lattialla. Eikä se myöskään huomaa sitä.
Joopa joo. Niiden roskapussien pitää silti selviytyä eteisestä ulkoroskiksille saakka ennen kuin eteisessä löyhkää home ja mädäntyneet ruuantähteet. Jonkun pitää tyhjentää tiskikone ja asetella likaiset astiat sinne. Jonkun pitää pyykätä. Mutta kummasti miehiltä katoaa taito tehdä mitään näistä heti kun muutetaan naisen kanssa saman katon alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei meistä vieraista ihmisistä kukaan voi tietää, miksi sinä koet noin. Vastauksen voit löytää vain itse miettimällä oman toimintasi motiiveja. Kukaan ei voi sinun puolestasi sitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole sisäistä pakkoa. Olen nainen.
Poikkeus vahvistaa säännön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo. Niiden roskapussien pitää silti selviytyä eteisestä ulkoroskiksille saakka ennen kuin eteisessä löyhkää home ja mädäntyneet ruuantähteet. Jonkun pitää tyhjentää tiskikone ja asetella likaiset astiat sinne. Jonkun pitää pyykätä. Mutta kummasti miehiltä katoaa taito tehdä mitään näistä heti kun muutetaan naisen kanssa saman katon alle.
Miksi ne pussit jää siihen eteiseen? Pelottaako raitis ilma? Vaihtoon.
Meillä kotityöt on jaettu ihan sen mukaan mitä kumpikin haluaa tehdä.
Minä (mies) tykkään käydä roskakatoksella ja samalla rupatella vastaan tulevien naapureiden kanssa joten teen se mielelläni.
Imuroinnin otan Urheiluna!! ja vaimo sitä inhoaa yli kaiken niin minä teen sen kalsarit jalassa ja yleensä hikipisaroita rupeaa ihan putoamaan lattialle vaikka parvekkeen ovi on auki. Sitten suoraan suihkuun.
Vaimo puolestaan hoitaa sitten paljon sellaisia mistä itse en välitä ja onneksi elämme tällaisessa win-win tilanteessa ja tässä voi ainakin todeta "erilaisuus yhdistää" eli joskus on hyvä tykätä eri asioista :)
Vierailija kirjoitti:
Pyysin miestä siivoamaan viikolla, hän sanoi että kuka hullu siivoaa työpäivän jälkeen. Pyysin siivoamaan viikonloppuna, sanoi että viikonloppu on lepäämistä varten.
Kuulemma oikea tapa on pyytää jotain viikko kaksi etukäteen että voi valmistautua.
Juu, ero on mielessä....
Siinä voi mies jo ihan itse asentaa kännykän kalenteriinsa toistuvan muistutuksen joka viikolle, parhaaksi katsomalleen päivälle.
Ohis