Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meditoitko?

Vierailija
13.12.2014 |

Olen itse harrastanut pienimuotoista meditointia noin kuukauden päivät. En ole oikein varma siitä, mitä meditointi oikein mnulle tekee, mutta se tuntuu hyvältä ja minulla on työpaikalla rauhallisempi ja kärsivällisempi olo.

Olisin kiinnostunut kuulemaan muiden, ehkä minua kokeneempien meditoijien kokemuksista. Kerro ihan mitä vaan. Esimerkiksi: Kuinka meditointi on vaikuttanut elämääsi? Kuinka kauan olet meditoinut? Miksi aloit meditoida? Kuinka opit meditoimaan? Meditoitko joka päivä? Voitko suositella aloittelijalle jotain asiaan liittyvää kirjallisuutta?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Williamsin ja Penmanin Tietoinen läsnäolo sisältää sen standardin kahdeksan viikon mindfulness-meditaatio-ohjelman, jota käytetään monissa sairaaloissa ja opetetaan kursseilla jne. Tuo kirja opastaa lähestyttävästi kaiken, mitä mindfullnes-meditaatiosta tarvitsee tietää.  Mukana on CD ohjattuja meditaatioita, mikä on erittäin hyödyllistä.

Vierailija
2/4 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soto Zen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 11:10"]

Williamsin ja Penmanin Tietoinen läsnäolo sisältää sen standardin kahdeksan viikon mindfulness-meditaatio-ohjelman, jota käytetään monissa sairaaloissa ja opetetaan kursseilla jne. Tuo kirja opastaa lähestyttävästi kaiken, mitä mindfullnes-meditaatiosta tarvitsee tietää.  Mukana on CD ohjattuja meditaatioita, mikä on erittäin hyödyllistä.

[/quote] Kiitos, taidankin hankkia tuon. Kaivelin omia e-kirja-arkistojani ja löysin Jon Kabat-Zinnnin kirjan Whrever you go, there you are, jota lueskelin viime kesänä. Pidin kirjasta ja aion senkin lukea uudestaan.

Mulla on iPhone app, johon saa ladattua jonkun verran ohjattuja meditaatioita. Tämän hetken suosikkimeditaatioissani on ohjaajana juuri tuo Jon Kabat-Zinn sekä Joseph Goldstein. En ole edes kokeillut suomenkielistä ohjaajaa, mikä on itse asiassa iso puute. Vaikka englannin kieli saattaisi teoriassa toimia jo jonkunlaisena "irtikytkemistä" auttavana työkaluna, saatan menettää ohjauksista jotakin, mitä en nyt edes tajua, kun en kuule ohjausta omalla tunnekielelläni.

Vierailija
4/4 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lta päivitys: hommasin tuon Williams ja Penmanin kirjan Amazonista (tätäkään ei valitettavasti ole suomenkielisenä e-kirjana). Ohjatut meditaatiot on kirjaan upotettuina audiofaileina mukana. Vaikuttaa erinomaiselta kirjalta, joka sopii erinomaisesti tämänhetkisiin tarpeisiini. Kiitos vielä vinkistä!

P.S. Kirjassa on Jon Kabat-Zinnin kirjoittama esipuhe, mikä toi heti hyvät värähtelyt :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi