Miksi kuulut kirkkoon ja tuet siten syrjintää?
Kirkko ei ole vieä hyväksynyt kunnolla edes naispappeuta, saati sitten homoutta. Miten voitte kuulua noin takaperoiseen yhtesööne?!?
Kommentit (31)
Mitä tarkoitat tuolla, ettei kirkko ole hyväksynyt kokonaan naispappeutta?
Kirkkohan on hyväksynyt. On kuitenkin joitain jäseniä, jotka eivät hyväksy.
Omassa työssä (nais)pappina ei kuitenkaan ole tullut vielä 12 vuoden pestin aikana mitään syrjimistä vastaan.
Syrjinkö?
Haluan tehdä töitä kirkossa lapsityössä. Jos en kirkkoon kuulusi, niin tietenkään en saisi hengellistä työtä tehdä. Se lastenohjaajankin työ lasketaan hengellisen työn kastiin.
Tällä hetkellä en saa tehdä täysiä tunteja, koska verorahat ovat pienentyneet, ja siksi toimintaa on supistettu. Täällä neuvosto on tehnyt samalla päätöksen, että kirkkoon kuuluvilla on etuoikeus kerhoihin. Tässä muutaman viime vuoden aikana on käynyt niin, että osa kerholaisten vanhemmista on eronnut kirkosta mm. erään puoleen johtajan pouheiden vuoksi. Kun eivät ole sitten kirkkoon kuuluneet, niin on alkanut poru, kun eivät olekaan enää kerhoon päässeet. Kuulemma syrjimme tälläkin lailla ihmisiä, kun kaikille ei kerhopaikkaa riitä.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 13:01"]
Mitä tarkoitat tuolla, ettei kirkko ole hyväksynyt kokonaan naispappeutta?
Kirkkohan on hyväksynyt. On kuitenkin joitain jäseniä, jotka eivät hyväksy.
Omassa työssä (nais)pappina ei kuitenkaan ole tullut vielä 12 vuoden pestin aikana mitään syrjimistä vastaan.
[/quote]
Naispappi - Nice puppy. Ainakin viidesläisiä miespappeja syrjitään kirkossa ja pakotetaan eroamaan papin virasta uskonsa takia. Samoin evankelisia.
Haluan tukea kirkon diakoniatyötä. Se toteuttaa mielestäni rakkauden kaksoiskäskyä.
Erosin koska olen liittymässä toiseen kirkkokuntaan. Olisin kyllä eronnut muutenkin, ev.lut-kirkko on liian liberaali koska se hyväkdyy esim. naispappeuden, ehkäisyn, abortin, homoliitot yms.
Ensinnäkin varmaan siksi, koska olen kristitty. Toisekseen, koska ne verot menevät moneen hyödylliseen asiaan. Miksi siis olisin tukematta? Se, että muutama kovaääninen kirkon edustaja huutelee omia aatteitaan ei tarkoita sitä, että kaikki olisivat 100% naispappeutta ja homoja vastaan. Mä en ainakaan ole.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 12:54"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 12:32"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 11:53"]Haluun kirkkohäät. Häiden jälkeen voin sit erota. :D [/quote] mitäs miinustatte? Ainakin oon rehellinen.
[/quote]Miksi halusit kirkkohäät jos et kirkon arvoja jaa etkä oikeasti halua siihen kuulua? Onko se rehellisyyttä?
[/quote]
koska haluun kirkkohäät. Sitten kun häät on vietetty, niin voin hyvillä mielin erota mielikuvitushahmon kirkosta.
olen kirkosta eronnut mutta käyn toisinaan kirkossa konsertissa tms. Jos kirkkoja ei ole varaa ylläpitää, voivat pitää tilaisuuksia tyhjenevissä kauppakeskuksissa tms. Turhaa byrokratiaa ja väliporrasta siinäkin puljussa riittää. Leikittäjät ja nuoriso-ohjaajat voi siirtyä kunnalle tai 3.sektorin järjestöihin.
Ihmettelen tätä sukupuolineutraalin avioliiton kannattamista joidenkin ihmisten kohdalla... Minulla on esim. ystäviä, jotka hieman kauhistelevat ja naureskelevat, jos joku tuttu paljastuu homoseksuaaliksi. Nyt kuitenkin ollaan NIIN pro-seksuaalivähemmistöjen avioliitot, että Facebookissakin postaillaan näitä "rakkaus voitti, jee" ja "TAHDON"- juttuja.
Erosin kirkosta heti 18 täytettyäni vuosia sitten. Olen vähän liian vanha uskomaan satuja.
Jaa-a. Ev.lut rkkoon kuuluu nelisen miljoonaa ihmistä. Pitäisikö ihan oikeasti kaikkien kirkon jäsenten olla samaa mieltä jokaikisestä asiasta?
Suomen ev.lut kirkkohan on hyväksynyt naispappeuden. Ortodoksikirkko ei aio edes keskutella asiasta.
Kumpaa koko ajan dissataan ja keksitään kaikenlaista ikävää, sen sijaan, että puhuttaisiin välillä niistä hyvistä asioista, joita kirkko tekee?