Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

huhtikuiset

05.09.2006 |

Hei kaikille odottajille!

Kävin ensimmäisen neuvolan tänään ja sain lasketun ajan 09.04.2006. Rv on nyt siis 9+1. Nyt alkaa tuntumaan hieman todellisemmalta odotus vaikkakaan täyttä varmuutta ei vielä ole. Nyt vain askarruttaa kysymys siitä käydäkö se niskan paksuutta mittaava tutkimus kromosomipoikkeavuuksien varalta ennen rv 12 vai ei. Tutkimuksen nimi on nyt kaikessa tässä hälinässä karannut mielestä (paperitkin ovat toisessa paikassa), mutta tiedätte varmaan mitä tarkoitan. Mitä te muut olette mieltä tästä tutkimuksesta? Oletteko harkinneet menevänne?

Muuten odotus on mennyt melkolailla hyvin. Pientä pahoinvointia ja väsymystä on ollut. Odotamme innolla ensimmäistä lääkärinkäyntiä jolloin saisimme varmuuden että siellä todella on elämää :)

Olen käynyt lukemassa huhtikuisten viestejä mutta vielä en itse ole uskaltautunut porukkaan. Nyt siis jo korkea aika... En löytänyt kun eilisen päivän viestejä, joten päätin aloittaa uuden keskustelun. Toivottavasti te muutkin löydätte tämän...

Onnellista odotusta kaikille!

P.S. Tässä kaiksessa onnen sekamelskassa (ja työkiireiden keskellä) tuli vahingossa aloitettua keskustelu helmikuiset. ;) Huhtikuinenhan minä olen :) Pieni moka!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onneksi olkoon!

Itselläni on la 18.4, huomenna olen menossa alkuraskauden ultraan rv 8+1. Minä meinaan ilman muuta mennä sinne niskapussiultraan tai mikä se oli:) Meillä neuvolan täti sanoi että parhaiten mahdollinen turvotus näkyy rv 13 eli sinne meinaan ajan varata kun viikot varmistuvat ultrassa.

Minulla on siitä onnellinen tilanne että minkäänlaisia oireita ei ole:)

Vierailija
2/5 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Täällä ollaan flunssan takia sairaslomalla toista päivää. Olo on muutenkin öklöttävä, oksettaa edelleen aika lailla, jos ei syö kunnolla. Etenkin aamupäivisin pitäisi tankata kunnolla. Yöllä pahin vessassa ravaaminen on vähentynyt, siitä jo ehdin ollakin vähän huolissani.. Ajattelin, että mites nää oireet tällein vähenee, mut tänä aamuna tuli taas kunnon yökötys-olo, joten tuskin tässä hätää on. Rinnatkin on edelleen kipeät ja kasvaneet.

Monet on käyneet neuvolassa. Sama täällä, tosin jo pari viikkoa sitten. MInähän en varsinaisesti ehkä kuuluisikaan huhtikuisiin, kun neuvolassa sanottiin, että laskettu aika olisi jo 31.3. No, toinen meni sen 2vk yli ja käynnistettiin, joten enpä jaksa uskoa, että meille maalisvauvaa tulee kuitenkaan.(vaikka miten on lupailtu, että seuraava lapsi ei saa mennä 2 vk yli, kun olen niin pieni itse. Esikoinen oli 4kg syntyessään ja minuun nähden siis liian suuri vauva). Meillä kuului neuvolassa silloin jo sydänäänet rv 8+2, joten sikäli ihan hyvä mieli.

Minä en muuten aio mennä siihen rv 13 seulaan. Käyn kyllä silloin lääkärintarkastuksessa ja tällöin ultrataan, mutta niskaturvotusta ei mitata omasta pyynnöstä. En usko että se muuttaa mitään, enkä halua pelätä koko loppuraskautta syystä tai ei syystä. Vauva voi olla kunnossa tai ei olle. Mitäänhän ei asialle kuitenkaan taideta voida tehdä tossa vaiheessa? Ja täällä ei edes saa kuin toisen ultrauksen, eli itse valitsin rakenneultran, jolloin np-ultra jää välistä. Tämä on aika hölmöä, kun tarkastuksessa kuitenkin ultrataan aina. En tajua tota logiikkaa. Mutta siis kahta mittausta ei tehdä, eli joko np tai rakenne. Ja meillä siis rakenne.

Mutta eipä kummempaa. Pakko lähteä syömään jotain, koska on niin paha olo taas... Mies lähtee kohta hakemaan kanssa sairaslomaa, onneksi esikoisella flunssa jo ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiliseen pinoon... No, tässä pari kirjoitusta kuitenkin.

Vierailija
4/5 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän tämä mahtaa johtua.Tyttö toiveissa ja koko alkuraskaus on ollut ihan toista kun poikia odotellessani. eli toivoa on. Pojista oksentelin koko ajan ja nyt ei ole ollut kuin huono olo.

Täällä hajoaa kohta koko kämppä jos en tule pois koneelta kun pojiilla vähän hurjat leikit. Lopettelen nyt.

Vointeja kaikille äideille. (=

Vierailija
5/5 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin ja viimein perjantai!

Olipa tuskainen työviikko. Edelleen kova väsymys ja huono olo jatkuu. Lisäksi jostain syystä maha on plösähtänyt ts. jotenkin turvoksissa, vaikka painoa ei ole tullut lisää. (Tiedän, ettei raskauden kuuluisi vielä näkyä, mutta outokumpu on silti ilmestynyt.) Tuntuu vaikealta pitää " tilaa" salassa työkavereilta.

Muuten on ollut harvinaisen positiivinen olo. Tekisi mieli ruveta neulomaan jotakin pikkiriikkistä, mutta pelottaa että uhmaan jotenkin kohtaloa...

Tiikki rv 8+4