Miesten salainen kärsivällisyys ja hyveellisyys
Vähän provosoiva otsikko, mutta tuntuu, että moni nainen tai mieskään ei tiedosta sitä, miten tiukasti tavallinen eurooppalainen mies pitää kiinni herrasmiesmäisyydestään ja moraalistaan; asiakaspalvelun henki on niin tiukassa, että sitä pidetään suorastaan itsestäänselvyytenä.
Ajatellaanpa sukupuolten välisiä kostofantasioita ja tylyttämistä; naiset harjoittavat omia fantasioitaan varsin luontevasti ja yleisesti nuoruutensa päivinä, mutta miehistä vain pieni joukko, jolla ei ole enää mitään menetettävää. Naisen fantasiahan on omata seksuaalista valtaa ja ilkeä fantasia on mahdollisuus torjua ja tuottaa miehelle pahaa mieltä hylkäämällä hänet usein tylyllä tavalla. Tätä naiset saavat ja voivat harrastaa aivan vapaasti, koska se perustellaan aina sillä, että mies on itse lähestynyt naista, vaikka lähestyminen olisi täysin platoninen. Minäkin olen joutunut useamman kerran noloon tilanteeseen, missä olen lähestynyt itseäni kiinnostavaa naista sähköpostilla koulutehtävissä auttamisen takia ja nainen on sitten vain jättänyt vastaamasta kuin joku kehitysvammainen. Aika 'kivaa' mennä luokkaan seuraavana päivänä, kun ei tiedä mitä on meneillään ja onko siellä joku juorupiiri kehitteillä hirveästä miehestä, jonka sähköposteihin ei vastata. Tästä syystä minulla jäi tänä lukuvuonna 5op saamatta, kun nainen väitti vastaavansa tarvitsemaani kyselyyn, mutta heittäytyi sitten mykäksi eikä ole vaivautunut selvittämään asiaa livenäkään. Kiusallista. En tietenkään ollut tehnyt naisen oloa epämukavaksi millään eleellä, eikä hänellä ollut mitään syytä käyttäytyä noin.
Miehen pahin naiselle tehtävä arkielämään liittyvä juttu on sitten seksin tai hellyyden ehdottaminen tai jonkinlainen vastaava vihjaus. Muistan kun joskus varsin nuorena olin webcamissä tytön kanssa ja sanoin leikillään kohteliaisuutena, että hän voisi vähentää vaatteita. No ei mennyt montaa sekuntia kun se kaveruus oli ikuisesti mennyttä. Toinen ja vielä paljon merkityksellisempi tapaus oli reilusti päälle parikymppisenä, kun silloisessa mesessä (nykyisessä Skypessä) sanoin minulle jo varsin tutulle naisille, että naisen kosketuksen puute on vaivannut minua. En muista mitä nainen tuolloin sanoi, mutta muistan elävästi seisoneeni maalaiskotimme entisen aitan ja nykyisen kuntosalin lattialla puhelimessa ja kuunnelleeni naisen itkua ja nyyhkytystä, jonka tuo minun kommenttini oli hänessä aiheuttanut. Siitä tuli kuulemma mieleen "chatin perverssit". Hän oli kuitenkin ihastunut minuun, välimatkaa ehkä 500km ja muutamia viikkoja myöhemmin pelimies oli jo kairaamassa hänen emätintään ja pian sen jälkeen hän oli parisuhteessa jonkun toisen kanssa. Nopeat syövät hitaat ja varsinkin ne nopeat, joita pieni tekopyhyys ja syyllistäminen ei haittaa.
Yksinäisyys on ollut niin pahaa, että muistan ihan miten joskus junassa matkustaessa on rintaa kivistänyt, kun yksinäisyys on näyttäytynyt sellaisena somaattisena oireena; kaipauksen kolotuksena. Kaikenlaista lannoitetta on satanut niskaan vuosien varrella, samalla kun on nukahdettu yksin parisänkyyn yö toisensa jälkeen. Koskaan en vain ole kostanut arkaan paikkaan lyömällä eli seksiä tai hellyyttä ehdottamalla; en viattomille enkä syyllisille.