Oi että kun tuo kissa on rasittava yöllä!
Aloittaa heti sellaisen vaikeroinnin kun menemme nukkumaan ja pitää sellaista mekkalaa että varmasti herää vähintääkin aamuyöstä. Tiedän että kissat ovat yöeläimiä mutta ei se kivaa ole kun töissäkin pitää käydä ja tarvitsee hyvät yöunet että siellä jaksaa käydä.
Kommentit (25)
Oho, kissa toimii luontaisesti. Ei tullut mieleen selvittää lajityypillistä käytöstä?
https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/fe5c2cc5-898e-4184-aa44-6584…
Tästä syystä meillä ei ole kissaa. Tyydytän lemmikkitarpeeni käymällä välillä paikallisessa eläinsuojassa leikkimässä kissojen kanssa silloin kun heillä on avoimia ovia.
Meidän toinen kissa tulee kiltisti viereen nukkumaan. Toinen kissa jää vaatekaapin eteen ja alkaa sellasen hiljaisen valittamisen. Sen kanssa pitää vielä käydä kiertämässä hänen ylhäisyytensä valtakunta. Kissa kulkee häntä pystyssä edessä ympäri asuntoo. Kierros päätyy saunaan jossa vietetään muutaman minuutin rapsutustuokio. Sit saan mennä nukkumaan. Tätä kierrosta ei koskaan tehdä ennen kuin olen mennyt sänkyyn ja siksi menenkin sänkyyn jo puoli tuntia aiemmin kuin mitä menisin jos ei olis tätä reviirin esittelykierrosta. Kissat on kissoja ja ihmiset on palvelijoita
Jos se nukkuu päivät tylsyyttään, niin näin käy. Onko sillä kissakaveri tai leikitätkö sitä aamuin illoin? Piilota ruokaa, osta aktivointilelu, rakentele linnoituksia sohvatyynyistä jne.
Vierailija kirjoitti:
Jos se nukkuu päivät tylsyyttään, niin näin käy. Onko sillä kissakaveri tai leikitätkö sitä aamuin illoin? Piilota ruokaa, osta aktivointilelu, rakentele linnoituksia sohvatyynyistä jne.
Tämähän se taitaa olla
Raukka tarvitsee enemmän haleja päivällä.
Mun kissa nukkuu mun päällä puol yötä ja sit jalkopäässä. Toinen kissa pitää aamu konsertin sitten kun herätään. Ihmeellisiä otuksia.
Jos onnistuu niin yrittäkään pitää hereillä päivällä enemmän, ostakaa aktivointileluja tms.
Ja tietenkin kissa pitää ottaa pieneen kerrostalokämppään...
Eläimistä pitävä ei koskaan ottais.
Onneksi asutaan maalla. Kissa lähtee yökierroksellern ulos klo 22. Palaa joskus aamuyöllä, syö ja menee nukkumaan.
Enempi ruokaa, maha täyteen illalla.
Meillä kissa kyllä nukkuu yöt. Sen kanssa leikitään ja touhutaan paljon päivällä. Itse leikit ei kestä kuin ehkä 15 min. kerrallaan, sitten se kyllästyy. Mutta se leikkii myös itsekseen. Kaikissa touhuissa se on mukana ja otetaan huomioon. Esim. kun teen ruokaa, kissa tulee lähelle seuraamaan. Siinä mä selitän sille eri työvaiheita kuin paraskin tv-kokki. Joskus selitän englanniksi tai ruotsiksi, yritän pitää kielitaitoa yllä :D.
Kissalle juttelukin on tärkeää, se tuntee saavansa huomiota. Ei ole niin huomionkipeä sitten yöllä.
No kun ei tuo ole kyllä mikään siliteltävä kissa, mieluummin haluaa olla itsekseen. Päivisin ei leikki maistu kun haluaa vain nukkua. Olen yrittänyt laittaa leikkihetket iltaan mutta silti pitää aina maukua, mouruta, valittaa. Märkäruokaa annan kaksi 70 g päivässä ja nappuloita on aina tarjolla. Ap
Niin, ja on leikattu tyttökissa. Ap
Oma kissani on vanhennuttuaan oppinut nukkumaan yöt vieressä.
Mouruamista oli silloin tällöin nuorempana, kun kissa oli aktiivisempi eikä se häirinnyt itseäni silloinkaan - olenhan 100 % kissaihminen ja kissani palvelija. 🐱
Tän takia mulla on koira. <3
Pelastuskoira, opaskoira, huumekoira, syöpäkoira, poliisikoira...
Katti.
Meillä vuoden ikäinen juuri leikattu kolli. Lopetti onneksi mouruamisen, mutta naukuu välillä edelleen. Leikkii ja riehuu päivälläkin, mutta kyllä sitä virtaa riittää yölläkin ainakin yhteen leikkituokioon. Ja hirmu kiva leikki on tietysti ottaa kilisevä pallo ja tiputtaa se rappusista. Sitten noutaa sen ja kantaa suussa sen ylös ja tiputtaa uudestaan. Ja kiva kun makkari on noiden rappusten vieressä. Onneksi nyt taas hävitti sen pallon. Mutta ei meillä enää pari vuotta täytettyään ole kissat öisin mellastaneet, eiköhän tuokin rauhoitu vielä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä vuoden ikäinen juuri leikattu kolli. Lopetti onneksi mouruamisen, mutta naukuu välillä edelleen. Leikkii ja riehuu päivälläkin, mutta kyllä sitä virtaa riittää yölläkin ainakin yhteen leikkituokioon. Ja hirmu kiva leikki on tietysti ottaa kilisevä pallo ja tiputtaa se rappusista. Sitten noutaa sen ja kantaa suussa sen ylös ja tiputtaa uudestaan. Ja kiva kun makkari on noiden rappusten vieressä. Onneksi nyt taas hävitti sen pallon. Mutta ei meillä enää pari vuotta täytettyään ole kissat öisin mellastaneet, eiköhän tuokin rauhoitu vielä.
Otan mun kissalta lelut pois yöksi. Just tän takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan mun kissalta lelut pois yöksi. Just tän takia.
Minä taas annan mieluummin leikkiä omilla leluillaan, kuin että kaivelisi sitten kaikkea muuta. Tosin tuon kulkuspallon voisi jemmata.
Onko nuori kissa? Kissat rauhoittuvat, kun ikää tulee. Itselläni oli aikanaan kolme kissaa, ja ne nukkuivat yöt, usein samassa sängyssä kuin minäkin. Mutta aamulla piti olla ruoka kupissa aina klo 7.30. Viikonloppuisin kävin antamassa kissoille ruoan, ja painuin takaisin pehkuihin. Muuten ei olisi ollut hetken rauhaa.
Miksi? Onko kissalla päivällä mitään tekemistä ja varsinkin ennen nukkumaan menoa? Onko kissa leikattu? Miten suhtaudut mölyämiseen? Meillä ei ole yksikään kissa pitänyt ääntä yöllä.