Mitä viherkasveja teillä on kotona?
Olen innostunut testailemaan mitkä kukat saan pysymään hengissä, kun en ole koskaan ollut mikään viherpeukalo! Viherkasvien hankkiminen taitaa muutenkin olla kohta uusi "retro-trendi". Nämä kasvavat ihan hyvin, aloitin peruskasveista:
- viiriveha
- malakanvehka
- huonesaarni
- aasinkorva
- saintpaulia
- purppurajuoru
- tulilatva
Vielä en tiedä miten kalla säilyy kukkimisen jälkeen, mutta seurailen.
Kommentit (13)
Ainoastaan lähes syöty saniainen. Piti heittää pois kolme kasvia, kun hankin kissan. Myrkyllisiä olivat. Toi saniainen oli tosi tuuhea ja hyäkuntoinen ennen kissan tuloa. Kohta senkin vois heittää pois...
Juoru ja kultaköynnös ei kuole millään. Kokeile niitä. -se saniaisen omistaja
perhosorkidea, 2 x lääkeaaloe, kliivia, purppurajuoru, 2 x hyasintti
Nyt joulun jälkeen on vielä joulutähti, kaksi asetelmaa, joissa havuja, amaryllis ja orkidea. Normaalisti ei mitään viherkasveja, koska en jaksa hoitaa niitä. Välillä ostan leikkokukkakimpun.
Miten maalaisamaryllis voi? Sen hoito? Kukkiminen? Onko ollut kauan sinulla? Huoneen lämpötila talvisin?
harkitseva
On pikkukaktuksia pikkupurkeissa, turhauttavan hitaasti kasvava rahapuu, kissan nakertama palmuvehka ja purkkiinsa kuivettuva jonkinsortin mehikasvi. Niitä perusorkideoja on useampia, vaikka en niistä välitäkään. Mutta kun jokin pysyy vihreänä ja jopa kukkii niin en sitä poiskaan laita.
Lisäksi hilloan useampaa ruukkuun istutettua amarylliksen sipulia, joista ei ole pilkistänyt mitään elämää varmaan viiteen vuoteen.
Tyyria, yönkuningatar, nukkatyräkki, pylvästyräkki, yönprinsessa (lehtikaktus, jossa isot valkoiset kukat), juoru, amaryllis, varjovehka, täplikki, amatsoninlilja, kolme erilaista kuparilehteä (my precious, pink panther ja chocolate soldier) tunnistamaton mehikasvi, maalaisamaryllis, liisanjuoru, sinikohtalonköynnös.
ja pitsi-itulehti unohtui listasta. t.6
Mulla on isoposliinikukkaa eri lajikkeita (joita en kyllä ole saanut koskaan kukkimaan), peikonlehti, orkidea, viirivehka, santtu, marraskuunkaktus, anopinkieli, nukkumatti, pari kiinanruusua ja joku sellainen köynnös jonka nimeä en nyt yhtäkkiä väsyneenä muista, sen kukat pitäisi olla puna-valkoiset jos joku tunnistaa mistä kyse.
Mä oon idätellyt vaikka mitä siemenistä kun tulee hedelmien mukana. Mulla on nyt kookospähkinästä itänyt kookospalmu, ja sitä vaalin. Muut kasvit ovatkin kärsineet tässä viimeaikoina kun innokas 2-vuotiaani on kastellut niitä aina kun silmä välttää :D Se myös uudelleenistutti maissit ja avokadot, mikä koitui niiden kohtaloksi.
3, laita valokuva siitä kookospalmusta! Kuulostaa kivalta! ap
pari kymmentä orkideaa, muutama amazonin lilja, oleanteri, saintpaulioita muutama, pari jotain kaktusta ja joku vehkapalmu tai mikä lie, en ole mikään viherpeukalo mutta meillä on valoisa olohuone, jota pidetään talvisin viileähkönä ja sielä kasvaa kaikki vaikka en edes muista kastella.
Onkohan viherkasvien kasvattaminen nouseva trendi? Ollut vähän unoduksissa 70-luvun jälkeen.