Liikennevakuutus, kannattaako hakea korvauksia henkilövahingoista ulosajosta?
Mies ajoi ulos tieltä ja romutti autonsa. Ulosajo johtui virhearvioinnista huonossa säässä. Alkoholilla, lääkkeillä tai väsymyksellä ei osuutta tapahtuneeseen. Yksin oli autossa, ei osallisia. Kävi tk:ssa, meni keskussairaalaan tarkkailuun. Nyt onnettomuudesta muutama kuukausi, käsi vielä pieneltä alueelta tunnoton. Kustannuksia tullut lähinnä muutama matka sairaalaan.
Nyt vakuutusyhtiö lähëtti toistamiseen korvaushakemuksen. Miksi sieltä kannattaisi hakea?
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:06"]
Ajonopeus oli turhan suuri. Olisit onnellinen ettei tappanut ketään ja jäi itse henkiin. Yksittäinen onnettomuus on yhden ihmisen huonoa ajotaitoa mutta ymmärrän miksi yritätte syyttää asiasta jotain muuta kuin omaa ajotapaa. Onko historiaa sakoista? Miksi vain yksi ihminen ajaa ulos eikä moni?
[/quote]
Täh? Kysyin syytä, miksi kannattaisi tai pitäisi hakea vakuutusyhtiöltä jotain. Emme ole itse olleet aktiivisia. mutta vakuutusyhtiö kyselee toistamiseen tietoja henkilövahingoista vaikka kai niillä pitäisi olla tieto että mies itse ajoi autonsa ulos. Oma moka ja juu-u, syypää on ratin ja penkin välissä.
ap
Vakuutusyhtiöllä on velvollisuus viran puolesta selvittää asiaa ja tarjota teille mahdollisuutta hakea korvauksia. Henkilövahingot korvataan syyllisellekin osapuolelle, joten ei väliä vaikka kyseessä pelkkä ulosajo ajovirheen vuoksi.
Liikennevakuutus korvaa kaikki aiheutuneet hoitokulut, mutta liikennevakuutuksenne bonus alenee, mikäli vakuutusta käytätte. Lisäksi miehelläsi voi olla oikeus esim. pysyvän haitan korvaukseen vammoista riippuen.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:29"]
Vakuutusyhtiöllä on velvollisuus viran puolesta selvittää asiaa ja tarjota teille mahdollisuutta hakea korvauksia. Henkilövahingot korvataan syyllisellekin osapuolelle, joten ei väliä vaikka kyseessä pelkkä ulosajo ajovirheen vuoksi. Liikennevakuutus korvaa kaikki aiheutuneet hoitokulut, mutta liikennevakuutuksenne bonus alenee, mikäli vakuutusta käytätte. Lisäksi miehelläsi voi olla oikeus esim. pysyvän haitan korvaukseen vammoista riippuen.
[/quote]
Mutta näyttäisi hyvinkin siltä ettei mitään pysyvää jää. Ei siis haeta mitään. Jes, taas yksityperä työtehtävä listalta selvitetty!!!
ap
Ajonopeus oli turhan suuri. Olisit onnellinen ettei tappanut ketään ja jäi itse henkiin.
Yksittäinen onnettomuus on yhden ihmisen huonoa ajotaitoa mutta ymmärrän miksi yritätte syyttää asiasta jotain muuta kuin omaa ajotapaa.
Onko historiaa sakoista?
Miksi vain yksi ihminen ajaa ulos eikä moni?