Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu ettei mies osallistu arkeen tarpeeksi.

Vierailija
14.10.2021 |

Taustaa: itse kolmivuoro työssä, mies tekee pitkää päivää 7-17.
Pikkuhiljaa on alkanut tuntua sille, että hoidan ja pyöritän tätä perhettä yksin!
Olen ollut iltavuoro viikossa ja tänään todellisuus iski lujaa, kuinka perseellään asiat on kun mies niistä on yksin vastuussa.
Lapsen läksyt ihan hunningolla…. Kämppä räjähdys pisteessä, lemmikki ilman kunnon iltalenkkiä.
Mies vaan suuttuu ja rähjää kuinka hänellä ei ole aikaa auttaa läksyissä ja leikittää koiraa, jotka on hänen ainoat tehtävät illalla kun tulee kotiin!
Olen nimittäin ennen iltavuoroa tehnyt täyden työpäivän kotona! Olen laittanut ruoan valmiiksi, siivonnut ja laittanut pyykit. Sitten illalla se siisteys on muisto vaan, kun kaikki on siinä missä ne sattuu kädestä tippumaan….
Eniten surettaa koira ja lapsi. Harmittaa kun läksyt yritetty tehdä parhaan mukaan, mutta selvästi apua tarvitsee vielä paljon!
Koirankin lenkitän ennen töihin lähtöä, mutta illalla ei pääse kuin pissille omalle pihalle.
Miten saada miehen silmät avautumaan tälle tilanteelle? Miten tämmöisen voi ikinä ratkaista?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se mies tekee iltaisin? Makaa sohvalla ja sotkee? Itse käskisin herran hankkia oman kämpän, pääsisin vähemmällä, kun ei joka päivä tarvitsisi turhanpantin jälkiä siivota.

Jollei ero ole vaihtoehto, sanoisin, että lyö sinäkin hanskat tiskiin vähäksi aikaa. Onko lapsi jo niin iso, että pärjäisi ilman valmista ruokaa sinun iltavuoroviikot? Osaa käyttää mikroa luultavasti, joten voisit hankkia hänelle valmisaterioita, vaikka omaan pieneen lukittavaan jääkaappiin, jos mies muuten syö ne (kuten niillä pirulaisilla on tapana), tai vain yhden kerrallaan niin, että jääkaapissa on vain lapselle ruoka, mutta mies joutuu huolehtimaan omat syömisensä itse.

Älä siivoa kuin korkeintaan omat ja lapsen jäljet, eli käytännössä pese astiat, joita käytätte, muuten jätä kaikki levälleen, et imuroi, järjestele jne. Älä pese miehen pyykkejä, vain omasi ja lapsen. Viimeistään siinä vaiheessa, kun kaapissa ei ole yksiäkään puhtaita kalsareita, se tollo herää siihen, ettei pyykit hoida itse itseään.

Koirasta on tietysti pakko huolehtia, sitä ei voi käyttää välikappaleena kun opettaa miehelle tapoja, mutta kun jätät suurimman osan muista kotitöistä tekemättä, ehdit käydä koiran kanssa pidemmän lenkin ennen töitä, joten illalla sille riittää pelkkä pissatus omalla pihalla.

Sitten kun ero väistämättä joskus tulee, kun et enää jaksa siivota mieslapsen jälkiä, talo, lapsi ja koira jäävät tietysti sinulle ja mies ihmettelee, miksei lapsi sen paremmin kuin lemmikkikään halua vierailla hänen luonaan.

Vierailija
22/31 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos listaatte ne asiat, joita on pakko hoitaa. Kumpikin kuittaa listaan mitä on tehty ja mitä jäi tekemättä. Antaa vaikka miehen tehdä jako ja sitten keskustellaan.

Poissa silmistä, poissa mielestä. Ei se mies jaksa kuvitella, mitä kaikkea oon tehny ja mitä hänen pitää vielä tehdä väsyneenä. Etkä sinäkään jaksa järkevästi alkaa ohjastamaan töiden jälkeen. Työlistat käyttöön!

Minä olen yrittänyt tuota työlistaa… mies ei sitoutunut ja hänen mielestä se oli naurettavaa ja liiallista kontrollointia ja nipotusta.

Ja kuka sen koiran oikein halusi? Se saisi sitä ulkoiluttaakin.

Ei asiat perheessä noin toimi. Se joka halusi omakotitalon, se saa sen hoitaa, tai se joka halusi lasta enemmän, sen velvollisuus on huolehtia kaikki asiat. Parisuhde ja perhe on yhteistyötä ja jakamista.

Sori, mutta eivät ole verrannollisia koira lapsen ja yhteisen kodin kanssa. Koira on varmaan otettu, kun on ajateltu, että se on mukavaa seuraa ja kiva lapsellekin ja kaikki on jotenkin kuvitelleet, että kyllä se sitten järjestyy se lenkittäminen jne. Mutta äiti voisi nyt ystävällisesti jutella isän kanssa ja miettiä, olisiko aika etsiä koiralle uusi koti. Siis ilman mitään syyllistämistä ja draamaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen pitää tehdä noin pitkää päivää jos se ei sen jälkeen jaksa mitään normaalia elämää?

Kurjaa jos lapsikaan ei muista isästään muuta kuin että se oli aina töissä tai sitten kotona kiukkuinen ja väsynyt.

Sille löytyy aina aikaa jota pitää tärkeänä.

Vierailija
24/31 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se mies tekee iltaisin? Makaa sohvalla ja sotkee? Itse käskisin herran hankkia oman kämpän, pääsisin vähemmällä, kun ei joka päivä tarvitsisi turhanpantin jälkiä siivota.

Jollei ero ole vaihtoehto, sanoisin, että lyö sinäkin hanskat tiskiin vähäksi aikaa. Onko lapsi jo niin iso, että pärjäisi ilman valmista ruokaa sinun iltavuoroviikot? Osaa käyttää mikroa luultavasti, joten voisit hankkia hänelle valmisaterioita, vaikka omaan pieneen lukittavaan jääkaappiin, jos mies muuten syö ne (kuten niillä pirulaisilla on tapana), tai vain yhden kerrallaan niin, että jääkaapissa on vain lapselle ruoka, mutta mies joutuu huolehtimaan omat syömisensä itse.

Älä siivoa kuin korkeintaan omat ja lapsen jäljet, eli käytännössä pese astiat, joita käytätte, muuten jätä kaikki levälleen, et imuroi, järjestele jne. Älä pese miehen pyykkejä, vain omasi ja lapsen. Viimeistään siinä vaiheessa, kun kaapissa ei ole yksiäkään puhtaita kalsareita, se tollo herää siihen, ettei pyykit hoida itse itseään.

Koirasta on tietysti pakko huolehtia, sitä ei voi käyttää välikappaleena kun opettaa miehelle tapoja, mutta kun jätät suurimman osan muista kotitöistä tekemättä, ehdit käydä koiran kanssa pidemmän lenkin ennen töitä, joten illalla sille riittää pelkkä pissatus omalla pihalla.

Sitten kun ero väistämättä joskus tulee, kun et enää jaksa siivota mieslapsen jälkiä, talo, lapsi ja koira jäävät tietysti sinulle ja mies ihmettelee, miksei lapsi sen paremmin kuin lemmikkikään halua vierailla hänen luonaan.

Just näin. Kosta ja kovaa sille ihmiselle, jonka kanssa olet tehnyt juridisen ja julkisen sopimuksen yhteiselämästä loppuun saakka. Muista, että avioliitto on sotatanner. Jos et koko ajan ole tarkkana, mies yrittää huijata ja vedättää. Pidä puolesi. Ero on helppo prosessi, josta lapsetkin tykkää ja sinkkuna eläminen on pelkkää ihanuutta ja autuutta.

Vierailija
25/31 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Kosta ja kovaa sille ihmiselle, jonka kanssa olet tehnyt juridisen ja julkisen sopimuksen yhteiselämästä loppuun saakka. Muista, että avioliitto on sotatanner. Jos et koko ajan ole tarkkana, mies yrittää huijata ja vedättää. Pidä puolesi. Ero on helppo prosessi, josta lapsetkin tykkää ja sinkkuna eläminen on pelkkää ihanuutta ja autuutta.

Ei ole kyse kostosta, vaan siitä, että yritetään saada mies tajuamaan, ettei koti hoida itse itseään. Suurin osa miehistä ei tätä käsitä, vaikka suurin osa miehistä lienee joskus asunut yksinkin ja joutunut huolehtimaan itse taloudestaan. Jollei puhuminen auta, täytyy turvautua tekoihin. Ne monesti toimivat miesten kanssa paremmin kuin nätisti pyytäminen, saati nalkutus.

Ero ei ole helppo prosessi, mutta joissain tapauksissa elämä sen jälkeen on helpompaa, ja mukavampaa myös niille lapsille. Yleensä siitä, kun toinen ei hoida osaansa, seuraa riitoja, joista lapset kärsivät paljon enemmän kuin erosta. Lisäksi lapsi ei tarvitse mihinkään vanhempaa, jota näkyy kotona vain pari tuntia illassa, jonka senkin ajan väsyneenä kiukuttelee tai makaa passiivisena tv:n edessä. Puhun kokemuksesta, oma isä oli tuollainen, emmekä olleet kummoisissakaan väleissä ikinä. Ydinperhe ei ole mikään itseisarvo, paljon tärkeämpää lapselle on koti, jossa on turvallinen olo ja välittävä vanhempi, vaikka niitä ei olisikaan kuin se yksi.

Vierailija
26/31 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa sille koiralle joku iltalenkittäjä, joku eläkeläinen naapurista, ja maksat pientä palkkaa.

Vierailija
27/31 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaa sille koiralle joku iltalenkittäjä, joku eläkeläinen naapurista, ja maksat pientä palkkaa.

Lenkittäjälle voi maksaa isoa palkkaa ja se menee miehen rahoista.

Vierailija
28/31 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kannattaisi jäädä koti-isäksi muutamaksi vuodeksi niin arki helpottuisi huomattavasti.

Vierailija
29/31 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen kannattaisi jäädä koti-isäksi muutamaksi vuodeksi niin arki helpottuisi huomattavasti.

Miehen ei tarvitse tehdä muuta kuin lyhentää työpäivää muutamalla tunnilla, niin hänellä jää aikaa lapseen ja kodinhoitoon.

Vierailija
30/31 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralle ulkoiluttaja jostain naapurin nuoresta, mies maksaa, koska hänen takiaan joudutaan hankkimaan. Joku opiskelija voisi myös auttaa läksyissä. Siivousapuakin saa ostamalla.

Vierailija
31/31 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lenkittäjälle voi maksaa isoa palkkaa ja se menee miehen rahoista.

Nii, totta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi