Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu ettei mies osallistu arkeen tarpeeksi.

Vierailija
14.10.2021 |

Taustaa: itse kolmivuoro työssä, mies tekee pitkää päivää 7-17.
Pikkuhiljaa on alkanut tuntua sille, että hoidan ja pyöritän tätä perhettä yksin!
Olen ollut iltavuoro viikossa ja tänään todellisuus iski lujaa, kuinka perseellään asiat on kun mies niistä on yksin vastuussa.
Lapsen läksyt ihan hunningolla…. Kämppä räjähdys pisteessä, lemmikki ilman kunnon iltalenkkiä.
Mies vaan suuttuu ja rähjää kuinka hänellä ei ole aikaa auttaa läksyissä ja leikittää koiraa, jotka on hänen ainoat tehtävät illalla kun tulee kotiin!
Olen nimittäin ennen iltavuoroa tehnyt täyden työpäivän kotona! Olen laittanut ruoan valmiiksi, siivonnut ja laittanut pyykit. Sitten illalla se siisteys on muisto vaan, kun kaikki on siinä missä ne sattuu kädestä tippumaan….
Eniten surettaa koira ja lapsi. Harmittaa kun läksyt yritetty tehdä parhaan mukaan, mutta selvästi apua tarvitsee vielä paljon!
Koirankin lenkitän ennen töihin lähtöä, mutta illalla ei pääse kuin pissille omalle pihalle.
Miten saada miehen silmät avautumaan tälle tilanteelle? Miten tämmöisen voi ikinä ratkaista?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
2/31 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutte lapsesta ja koirasta? En minäkään jaksaisi 10h työpäivän jälkeen tehdä muuta kuin röhnöttää sohvalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luovutte lapsesta ja koirasta? En minäkään jaksaisi 10h työpäivän jälkeen tehdä muuta kuin röhnöttää sohvalla.

Hehe!

Mutta kun on pakko jaksaa! Ei ole muuta vaihtoehtoa. En minäkään usein jaksaisi, mutta se nyt vaan on semmoista

Vierailija
4/31 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos listaatte ne asiat, joita on pakko hoitaa. Kumpikin kuittaa listaan mitä on tehty ja mitä jäi tekemättä. Antaa vaikka miehen tehdä jako ja sitten keskustellaan.

Poissa silmistä, poissa mielestä. Ei se mies jaksa kuvitella, mitä kaikkea oon tehny ja mitä hänen pitää vielä tehdä väsyneenä. Etkä sinäkään jaksa järkevästi alkaa ohjastamaan töiden jälkeen. Työlistat käyttöön!

Vierailija
5/31 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos listaatte ne asiat, joita on pakko hoitaa. Kumpikin kuittaa listaan mitä on tehty ja mitä jäi tekemättä. Antaa vaikka miehen tehdä jako ja sitten keskustellaan.

Poissa silmistä, poissa mielestä. Ei se mies jaksa kuvitella, mitä kaikkea oon tehny ja mitä hänen pitää vielä tehdä väsyneenä. Etkä sinäkään jaksa järkevästi alkaa ohjastamaan töiden jälkeen. Työlistat käyttöön!

Minä olen yrittänyt tuota työlistaa… mies ei sitoutunut ja hänen mielestä se oli naurettavaa ja liiallista kontrollointia ja nipotusta.

Vierailija
6/31 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa paskaprovoa puskee samalla sapluunalla ja käsialalla aamuin, päivin ja illoin.

Kyllä tää on ihan meidän perheen elävää elämää…. Valitettavasti

Vierailija
7/31 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoinen koira? Pienelle koiralle se oma piha on ihan riittävästi jos pääsee vaikka vaan aamulla lenkille. Tosin raitis ilma varmasti piristää mieltä eli mies lenkille koiran kanssa ja sitten jaksaa tehdä lapsen kanssa läksyt.

Vierailija
8/31 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se perhe-elämä on väsyttävä. Olisi parempi, jos nainen saisi olla kotona, jos on lapset ja talo hoidettava.

Vierailija
9/31 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä se äijä tekee yksikseen ollessaan, runkkaa?

Vierailija
10/31 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna sille persettä.

Aina sinä vaan jaksat näitä juttujasi! Juo nyt se kaljasi ja mene nukkumaan!

Vierailija
11/31 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee noin samasta syystä kuin koirat nuolevat pallejaan. Koska se voi.

Vierailija
12/31 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna sille persettä.

Miksi jonkun ääliön pitää aina vastata näihin? Et ole itse yhtään sen parempi vaan osoitat lähinnä oman tyhmyytesi.

Vierailija
13/31 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna sille persettä.

Jäi vähän epäselväksi se sinunkin mielipide aiheeseen.

Vierailija
14/31 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei osallistunut juuri mitenkään. Nyt osallistuu 50%.

Viikko-viikko, erosin

Vierailija
15/31 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkö se mies on parisuhteessa ja sinussa ei ole mitään vikaa? Ei sillä miehellä ole mitään syytä ponnistella. Sillä on kiva siisti koti, ruokapöydässä, puhtaat vaatteet päällä ja vielä seksiäkin.

Vierailija
16/31 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siloin kun täällä valitetaan puolisosta selän takana,oli kyse miehestä tai naisesta. Teidän ongelma on komunikaation puute.Joten siellä koti on asioista puhuttava, ei auta täällä valitaa!Vai lukeeko puoliso sivustoa?

Vierailija
17/31 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yrittänyt tuota työlistaa… mies ei sitoutunut ja hänen mielestä se oli naurettavaa ja liiallista kontrollointia ja nipotusta.

Niinhän se onkin! Jos mun mies tekisi meille listan jääkaapin oveen, jossa mulle olis määrätty tietyt tehtävät tietyille päiville "että arki sujuisi", niin voi olla, että en tykkäis yhtään. Ja sitten vielä kiukuttelisi päälle joka päivä.

Sitä paitsi ei vanhempien tehtävä ole tehdä lapsen kanssa läksyjä. Mikä uus juttu tää taas on? Joskus pitää auttaa, kun teroitin katkaisee terän koko ajan yms. Mutta koulussa opettaja sitten auttaa, jos ei ymmärrä tehtäviä. Eli siinä jää jo yksi velvollisuus pois. Ja lapsi oppii nopeasti itse huolehtimaan läksyistään, jos siihen ei puututa. Ja kuka sen koiran oikein halusi? Se saisi sitä ulkoiluttaakin.

Vierailija
18/31 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se perhe-elämä on väsyttävä. Olisi parempi, jos nainen saisi olla kotona, jos on lapset ja talo hoidettava.

Samaa mieltä. Voisi olla kotona, kun lapsi tulee koulusta ja rauhassa jutella niitä näitä. Stressi putoaisi puoleen. Ap voisi ehdottaa miehelleen, että jää kotiin vähäksi aikaa. Miten mukava olisi kaikessa rauhassa tehdä koiran kanssa lenkkejä ja vaikka harrastaa jotain kivaa välillä.

Vierailija
19/31 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuka sen koiran oikein halusi? Se saisi sitä ulkoiluttaakin.

Ei asiat perheessä noin toimi. Se joka halusi omakotitalon, se saa sen hoitaa, tai se joka halusi lasta enemmän, sen velvollisuus on huolehtia kaikki asiat. Parisuhde ja perhe on yhteistyötä ja jakamista.

Vierailija
20/31 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä se äijä tekee yksikseen ollessaan, runkkaa?

Mitäpä sitä muutakaan yksin tekisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan