Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On etuoikeus olla kotiäiti

Vierailija
12.12.2014 |

On etuoikeus kun aamulla saa laittaa lapset kouluun, antaa aamupalan, katsoa,että on vaatetta tarpeeksi päällä, sateisella ilmalla viedä autolla kouluun.

Saa ottaa lapset koulun jälkeen vastaan, antaa välipalaa, viettää aikaa yhdessä.

On ihana asia kun saa rauhassa olla kotiäitinä :)

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihanaa. Mutta mitä teet itseäsi varten? Miten kehität itseäsi

Vierailija
2/54 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma ja so what...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry mutta kuulostaa kyllä tosi sisällöttömältä toi sun elämä. "Saa antaa lapsille välipalaa..." Haloo, kyllä koululaiset osaa itsekin ottaa. 

Vierailija
4/54 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:18"]

Sorry mutta kuulostaa kyllä tosi sisällöttömältä toi sun elämä. "Saa antaa lapsille välipalaa..." Haloo, kyllä koululaiset osaa itsekin ottaa. 

[/quote]

Ei haittaa :) Lasten koulupäivän aikana lenkkeilen, käyn kaupassa, siivoan yms. Tiedän, että elämäni kuulostaa voi kuulostaa tylsältä, mutta olen itse tyytyväinen elämääni. ap

Vierailija
5/54 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka avuttomia sun koululaiset oikein on? Äipän täytyy katsoa perään että osaavat lähteä oikeaan aikaan kouluun, pukea tarpeeksi, huolehtia että löytävät kotiin ja antaa välipalaa... Meidän neljävuotiaalla pelaa vielä tällainen palvelu, mutta kyllä nyt hyvänen aika koululaisten pitää jo itse osata!

Vierailija
6/54 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:26"]

Kuinka avuttomia sun koululaiset oikein on? Äipän täytyy katsoa perään että osaavat lähteä oikeaan aikaan kouluun, pukea tarpeeksi, huolehtia että löytävät kotiin ja antaa välipalaa... Meidän neljävuotiaalla pelaa vielä tällainen palvelu, mutta kyllä nyt hyvänen aika koululaisten pitää jo itse osata!

[/quote]Eihän kyse ole siitä, etteivät osaisi, vaan siitä, että olen tässä kotona laittamassa aamupalaa yms.heille. Osallistuvat kotitöihin kyllä. ap 

Vierailija
7/54 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samassa tilanteessa, että aikaa on olla lasten kanssa ja todella nautin siitä. Isot lapset osaavat toki itse tarvittaessa tehdä asiat itse, mutta minä nautin kun saan olla heidän kanssaan! Ja kyllä, minä opiskelen ja touhuan myös muutakin. Silti nautin kun minulla on mahdollisuus viettää aikaa lasteni kanssa. :) Ihanaa!!!!

Vierailija
8/54 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai koululaiset jo osaa, mutta onhan se ihanaa että äidillä on aikaa lapsilleen. Kuulostaa mukavalta elämältä AP.

Vierailija
9/54 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:43"]

Kotiäidit, vastatkaa nyt kerrankin siihen miten olette hoitaneet eläkkeiden karttumiset kotivuosien ajalta?
Jos ette mitenkään, niin eikö teitä huolestuta mahdollinen ero ja minimaalisen huono eläke? 

Minä saan sitten joskus tulevaisuudessa mieheni kanssa samaa eläkettä. Hän työskentelee Sveitsissä ja maksaa eläkevakuutusta ja Sveitsissä työskentelevän puoliso saa saman eläkkeen kuin itse työntekijä.

Jokainen saa todellakin tehdä kuten haluaa. Koen itseni etuoikeutetuksi, koska saan tehdä sitä mitä eniten haluan;olla kotiäitinä. ap

[/quote]

Vierailija
10/54 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:18"]

[/quote]

Ei haittaa :) Lasten koulupäivän aikana lenkkeilen, käyn kaupassa, siivoan yms. Tiedän, että elämäni kuulostaa voi kuulostaa tylsältä, mutta olen itse tyytyväinen elämääni. ap
[/quote]

Se on tärkeintä, että olet itse tyytyväinen. :) ja toivottavasti sinulle kertyy eläkettä...

Vierailija
11/54 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 23:12"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:18"] Sorry mutta kuulostaa kyllä tosi sisällöttömältä toi sun elämä. "Saa antaa lapsille välipalaa..." Haloo, kyllä koululaiset osaa itsekin ottaa.  [/quote] Ei haittaa :) Lasten koulupäivän aikana lenkkeilen, käyn kaupassa, siivoan yms. Tiedän, että elämäni kuulostaa voi kuulostaa tylsältä, mutta olen itse tyytyväinen elämääni. ap [/quote] Se on tärkeintä, että olet itse tyytyväinen. :) ja toivottavasti sinulle kertyy eläkettä...

[/quote]

Kertyy kyllä. ap

Vierailija
12/54 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 21:42"]Niin on! Oikeasti harvalla on siihen edes varaa ihan oikeasti Olen tosi tyytyväinen, että olen voinut olla kotona jo monta vuotta ja se on miehenkin toive. Hän tekee ajoittain vaikka ylitöitä yhtään nurisematta, että pysymme leivänsyrjässä. On ihana olla lasten kanssa ja toisaankin vastassa, kun isotkin tulevat koulusta. Kysellä miten päivä meni ja olla perillä siitä onko huolia vai iloja.   Itselle jää myös paljon aikaa. Voi tehdä sitä mikä eniten kiinnostaa ja innostaa. Itselleni on vuosien varrelle mahtunut monia harrastuksia ja innostuksia: vaikkapa kirjoittaminen, kirjoittajien ryhmän vetäminen netissä, laulaminen kuorossa, monenlaiset käsityöt ja ompeleminen, helmiaskartelu, akvaarioiden pystyttäminen ja hoitaminn, kuntosaliharjoittelu, kukkien kasvattaminen ja pihan laittaminen.  Olen myös tykännyt tehdä kodin pintaremontit, maalaamiset ja tapetoinnit. [/quote] No kiva jos sulla on pokkaa tuollaiseen. Itse en kyllä kuuna päivänä voisi jäädä kotiin askartelemaan jollain helmillä jos mies painaa samaan aikaan ylipitkä päivää ja yrittää teitä elättää. On kai sillä miehelläni oikeus vapaa-aikaan ja lasten kanssa oloon. [/quote] Mistäs sinä tiedät mitä ap:n mies haluaa?

[/quote]

Ihan rehellisesti, en tiedä yhtäkään miestä joka ei joko olisi pettänyt tai eronnut kotirouvastaan. Sellainen vain pidemmän päälle ei ole niin jännittävää. Naisella ei ole aktiivista aikuista seuraa päivisin (paitsi kenties naapureiden kotirouvat), mies taas näkee ja tapaa töissä monenlaisia, älykkäitä, huoliteltuja ja kiinnostavia persoonia. Kyllä lähtevät muiden matkaan ja helposti, erityisesti purjehdusreissut ovat aikamoista säätöä vaikka sieltä joskus kotiin muistetaan viesteilläkin. Vahvin parisuhde on niillä, joilla eniten yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja samantasoista keskustelua. Kuinka se voi pysyä sellaisena, jos toinen on 15 vuotta kotona ja toinen töissä. 
[/quote]
Keskusteletko miehesi kanssa pelkkiä työasioita? Yhtälailla se voi sunkin ukkos ettiä työpaikaltaan uuden naisen. (Voit tulla nyt huutamaan miten sinähän olet unelmavaimo ja mies ei ikinä vaihtaisi moista kultakimpaletta..)

Meillä mies on toivonut että olisin kotona lasten kanssa. Voi vittu, valehtelee mokoma sika! Kerron sille kyllä heti että sinä kerroit totuuden.

Vierailija
13/54 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:31"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:25"]"No kiva jos sulla on pokkaa tuollaiseen. Itse en kyllä kuuna päivänä voisi jäädä kotiin askartelemaan jollain helmillä jos mies painaa samaan aikaan ylipitkä päivää ja yrittää teitä elättää. On kai sillä miehelläni oikeus vapaa-aikaan ja lasten kanssa oloon."   Mikä ihme sua vaivaa, kun käyt länkyttämässä joka ketjussa? Erityisesti tuntuu närästävän se, että ihmiset ovat onnellisia kodeissaa ja perheissään. Pistä se kännykkäsi jäähtymään jo.   [/quote] Öh, tää oli kyllä mun ensimmäinen kommentti tänään tänne. Minulla on katsoa muutakin elämää kuin kodin seinät ja av - toisin sinulla näköjään :D

[/quote]

Ensimmäinen kommentti ja aloitit perjantaiyön palstailun ilkeilemällä muille? Sinun elämänsisältösi tuottaa ilmeisesti aikamoista pahansuopuutta ja kitkeryyttä, en kyllä kadehdi. T: leppoisa kotirouva
[/quote]
Sanoisin kyllä kommenttisi perusteella että pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin. Että se siitä "leppoisasti kotirouvasta" ;)

Vierailija
14/54 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 19:00"]

Tottakai koululaiset jo osaa, mutta onhan se ihanaa että äidillä on aikaa lapsilleen. Kuulostaa mukavalta elämältä AP.

[/quote]Koen sen itsekin niin, ihanaa elämää ap

Vierailija
15/54 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että se on sinulle mieluista. Ja hienointahan tässä on se, että meillä on tässä maassa vapaus valita.

Vierailija
16/54 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tuli vahingossa alapeukku, sori!

Vierailija
17/54 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on! Oikeasti harvalla on siihen edes varaa ihan oikeasti Olen tosi tyytyväinen, että olen voinut olla kotona jo monta vuotta ja se on miehenkin toive. Hän tekee ajoittain vaikka ylitöitä yhtään nurisematta, että pysymme leivänsyrjässä. On ihana olla lasten kanssa ja toisaankin vastassa, kun isotkin tulevat koulusta. Kysellä miten päivä meni ja olla perillä siitä onko huolia vai iloja.

Itselle jää myös paljon aikaa. Voi tehdä sitä mikä eniten kiinnostaa ja innostaa. Itselleni on vuosien varrelle mahtunut monia harrastuksia ja innostuksia: vaikkapa kirjoittaminen, kirjoittajien ryhmän vetäminen netissä, laulaminen kuorossa, monenlaiset käsityöt ja ompeleminen, helmiaskartelu, akvaarioiden pystyttäminen ja hoitaminn, kuntosaliharjoittelu, kukkien kasvattaminen ja pihan laittaminen.  Olen myös tykännyt tehdä kodin pintaremontit, maalaamiset ja tapetoinnit.

Vierailija
18/54 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:10"]

Onhan se ihanaa. Mutta mitä teet itseäsi varten? Miten kehität itseäsi

[/quote]

Olet epäkypsä äitiyteen kun sinulla on vielä omat ambitiosi toteuttamatta.

Vierailija
19/54 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:18"]Sorry mutta kuulostaa kyllä tosi sisällöttömältä toi sun elämä. "Saa antaa lapsille välipalaa..." Haloo, kyllä koululaiset osaa itsekin ottaa. 
[/quote]
No ei kai se nyt ala tähän jokaista elämän tapahtumaa kirjaamaan.

Vierailija
20/54 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:25"]

[/quote]

[/quote]

Mielestäni et  voi kutsua tilannettasi etuoikeudeksi, koska se ei absoluuttisesti sitä ole. Monen etenkin pitkälle opiskelleen naisen mielestä tuollainen kotitouhuilu päivästä, viikosta ja vuodesta toiseen olisi aivan kauhea kohtalo ja resurssien hukkaan heittämistä. Jos joutuisin pois asiantuntijatehtävistä, joissa olen ja joita varten olen opiskellut 8 vuotta yliopistossa, olisin mielestäni kaukana etuoikeutetusta. Minun lapseni saavat silti paljon äidin (ja isän) rakkautta, vaikken ole heitä koulupäivän jälkeen vastaanottamassa kotona. Minkälaisen mallin aikuisen naisen elämästä haluat lapsillesi näyttää? Toivotko, että tyttäresi tulevaisuus on kotiäitiys vai jotain muuta?