Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostaja väittää ettei tuote toimi, miten toimia?

Vierailija
12.12.2014 |

Eli myin tietokoneen netissä. Kohteessa luki,  etten vastaa postin kuljetuksesta mutta voin postittaa. 

Hän halusi sen postilla, ei halunnut herkästi särkyvää-lisää vaikka siitä kysyin. Pakkasin koneen mahdollisimman hyvin ja kone todella toimi täältä lähtiessä, kun sen vartavasten testasin. 

Nyt ostaja kuitenkin väittää ettei koneen hiiri toimi kunnolla, välillä toimii mutta välillä ei. 

Pitääkö mun muka tosiaan korvata hinta hänelle, vaikka minulla kone toimi? Miten tälläisissä tilanteissa on tarkoitus toimia? Itse en rikkinäistä konetta takaisin halua, mistä tiedän vaikka olisi sen itse vahingossa hajottanut... 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yksityisten välisissä kaupoissa ei ole mitään yhtö ainoaa tapaa toimia oikein. Viime kädessä niitä käsitellään riita-asioina käräjäoikeudessa jos sovintoon ei päästä muutoin mutta muuten toimitaan siten kuten osapuolet sopivat.

Vierailija
2/17 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni mikäli tavara vvaihtaa omistajaa niin jos se on rikki hänen sen saadesaa ja olet tehny selväksi ettet korvaa postin aiheuttamasta vahingosta niin ei tarvi korjata. Ja ongelma on luultavasti hiiressä jos toimii välillä ja välillä ei se hiiri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:33"]

No yksityisten välisissä kaupoissa ei ole mitään yhtö ainoaa tapaa toimia oikein. Viime kädessä niitä käsitellään riita-asioina käräjäoikeudessa jos sovintoon ei päästä muutoin mutta muuten toimitaan siten kuten osapuolet sopivat.

[/quote]

En usko että satasen koneesta lähdetään mihinkään käräjäoikeuteen sentään. 

Mutta miten ne siellä oikeudessa toteaa sitten sen kenen syyksi tämä lankeaa? 

Vierailija
4/17 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:34"]

Tietääkseni mikäli tavara vvaihtaa omistajaa niin jos se on rikki hänen sen saadesaa ja olet tehny selväksi ettet korvaa postin aiheuttamasta vahingosta niin ei tarvi korjata. Ja ongelma on luultavasti hiiressä jos toimii välillä ja välillä ei se hiiri

[/quote]

Jep, ajattelinkin että voin olla reilu ja korvata esim usb-hiiren hintaisen korvauksen tililleen jos näin haluaa... Mutta koko konetta en suostu korvaamaan.

Vierailija
5/17 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse korvata noilla tiedoilla mitään. T: Juristi

Vierailija
6/17 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se hiiri toimii välillä ja välillä ei, niin onko kyseessä langaton hiiri? Siinä voi olla ongelma.

Vierailija
7/17 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hiiri mikä siinä näppiksen alla on, ei ole ihmisille tarkoitettu. Oikea hiiri maksaa alle kympin. Voi ziizus.

Vierailija
8/17 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei tosiaan tarvitse korvata mitään.

Postissa paketteja heitellään, ei olisi mikään ihme jos siinä tulee hiireen/liittimeen kosketushäiriö. Ostaja voi itse hommata uuden hiiren, ei nekään montaa euroa maksa.

Toki jos haluat olla erityisen reilu, voit tulla vastaan asiassa, mutta mikään pakko ei ole.

Vierailija
9/17 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

Oli viimeinen kerta kun myyn konetta postin välityksellä niin tälläiseltä vältytään jatkossa. 

Vierailija
10/17 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko optinen hiiri (eli ei semmoinen vanha rullahiiri)? Ne ei toimi sileällä pöytäpinnalla, käske kokeilla hiirimaton tai vaikka ruutupaperin päällä. Ja vaihtaa patterit jos on langaton.

Vierailija
11/17 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa 10e hänelle uudesta hiirestä niin eiköhän ole tyytyväinen!

Vierailija
12/17 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis pöytäkone? Eikä ostaja puhu läppärin touchpadistä? Koska silloinhan vika ei ole hiiressä vaan usb-portissa ja miksi hän valittaisi, ettei hiiri toimi, jos sai sinulta vain koneen ja hiiri on oma?

Vierailija
13/17 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö kauanko meni aikaa siitä hetkestä kun ostaja sai paketin, siihen hetkeen kun hän ilmoitti ettei hiiri toimi?

Vierailija
14/17 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:07"]

Onko siis pöytäkone? Eikä ostaja puhu läppärin touchpadistä? Koska silloinhan vika ei ole hiiressä vaan usb-portissa ja miksi hän valittaisi, ettei hiiri toimi, jos sai sinulta vain koneen ja hiiri on oma?

[/quote]

Ei vaan läppäri..  Touchpadista kyse. 

Vierailija
15/17 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:09"]

Tiedätkö kauanko meni aikaa siitä hetkestä kun ostaja sai paketin, siihen hetkeen kun hän ilmoitti ettei hiiri toimi?

[/quote]

Pari päivää.

Vierailija
16/17 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:10"]

[/quote]

[/quote]

Oletko varma, ettei siinä ollut vikaa, jos itse käytit erillistä hiirtä?

Vierailija
17/17 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:13"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:10"]

[/quote]

[/quote]

Oletko varma, ettei siinä ollut vikaa, jos itse käytit erillistä hiirtä?

[/quote]

Olen varma kun itse en käyttänyt erillistä hiirtä. Kone oli mulla varakoneena, josta nyt päätin luopua. Käytetty muutaman matkan verran ja testasin ennen myyntiä että ihan kaikki toimi.