Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään joka asuu/asunut Englannissa?

Vierailija
12.12.2014 |

Olen muuttamassa Englantiin enkä ole koskaan ennen ollut siellä. Millaista siellä on verrattuna Suomeen? Jännittää kovasti.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ihan hirveesti kokemusta oo perus duunarihommista täällä, mutta noin yleisesti meininki on että taukoja saa 30 min 6 tunnin työputkea kohti. Ihan normaalia on myös 12h työpäivä. Palkkaus... No, kyllä sillä toimeen tulee jos ei kovin leveästi haaveile elävänsä. Eläminen on täällä yleisesti ottaen halvempaa kuin suomessa mutta palkkataso on myös matalampi. Monet ihan perus duunarityöt on minimipalkalla millä ei paljon juhlita (joku noin £6/h), mutta asiantuntijatehtävissä taas voi tienatakin ihan mukavasti. Valitettavasti siinä se luokkajako näkyy... Duunareilla ei ole varaa muuttaa paremmille asuinalueille joten monet joutuu asumaan alueella jolla ei välttämättä haluaisi, alueella jolla on paljon ns social housing (vrt kaupungin vuokralähiöt). Jotkut niistäkin on ihan ok, osa taas... No sanotaanko että oon tyytyväinen ettei ole sellaisella alueella tarvinnut paria kuukautta pidempään asua. Naapurikadulla puukotukset oli viikottaisia eikä sitä naisena kauheasti houkutellut liikkua pimeällä. Eli kannattaa oikeasti ottaa selvää ennen kuin alueelle muuttaa. Kannattaa myös harkita kyliä isompien kaupunkien ulkopuolella. Hintataso saattaa (kylästä riippuen) olla ihan affordable ja yleensä kulkuyhteydet on ihan ok ja monesta kylästä löytyy se kuuluisa pubi (jonka kautta pääsee tutustumaan paikallisiin helposti), community centre, koulu, päiväkoti ja posti/kauppa -kombo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä