Voiko kaulan kipuilu vasemmalla puolen johtua lihaskivuista
Koko hartia on siltä puolen kipeä ja kaulassa kiputuntemuksia vasemmalla puolen korvan alta solisluuhun asti. Minulla paikattu hammas samalta puolen ja pelkään, että puren öisin hampaitani, koska olen jännittäjä. CRP otettu tänään ja se oli alle 8, joten ei kai voi olla mitään hammasperäistä tulehdusta?
Kiitos jos joku osaa vastailla!
Kommentit (15)
Onko tuo ihan tietoa, että voi johtua?
Mies paineli hartian/selän puolelta ja siellä on samalla puolen niin kipeitä kohtia, että meinaa taju lähteä ja käteen asti säteilee. Tuo kaulan kipu on ärsyttävä, ajoittain kiristävä ja tylppä ei siis terävää kipua, mutta kun se kipu alue ulottuu solisluusta korvan alle/leuan yhtymäkohtaan, niin se mietityttää koko ajan.
ap
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 19:56"]Onko tuo ihan tietoa, että voi johtua?
Mies paineli hartian/selän puolelta ja siellä on samalla puolen niin kipeitä kohtia, että meinaa taju lähteä ja käteen asti säteilee. Tuo kaulan kipu on ärsyttävä, ajoittain kiristävä ja tylppä ei siis terävää kipua, mutta kun se kipu alue ulottuu solisluusta korvan alle/leuan yhtymäkohtaan, niin se mietityttää koko ajan.
ap
[/quote]
On tietoa. Ikäni olen niskavaivoista kärsinyt. Mulla ainakin tuollaista on toisinaan.
Onko sinullakin sellaista että tuntuu välillä ilkeältä taivuttaa kaulaa, vaikkei satu niin kiristää tai tuntuu omituiselta
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 20:11"]Onko sinullakin sellaista että tuntuu välillä ilkeältä taivuttaa kaulaa, vaikkei satu niin kiristää tai tuntuu omituiselta
[/quote]
Jep, aina kun pääsee pahasti jumiin niskat, niin toiselle puolelle tulee just semmonen ärsyttävä kiristävä tunne. Koputan puuta, en hetkeen oo kärsiny siitä kun vihdoin oon saanu aikaseks käydä säännöllisesti fysioterapeutilla hieronnassa.
Minulla johtuikin niskanikamista, vaikka luulin olevan lihasperäistä. Ihan pelkkä hieronta ei riittänyt.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 20:17"]Minulla johtuikin niskanikamista, vaikka luulin olevan lihasperäistä. Ihan pelkkä hieronta ei riittänyt.
[/quote]
Ne kannattais tarkistuttaa myös ap:n, ainakin jos hierontaa on kokeiltu eikä ole ollut apua.
Ehdottomasti on mahdollista. Et usko, mitä kaikkia kipuja bruksismi aiheuttaa. Katso terveyskirjastosta, ei hevin uskoisi, jos ei olisi kokemusta. Purentalihas on ihmisen vahvin lihas. Purentakiskoa suosittelen.
t. kisko + Triptyl + Lyrica ja silti varsinkin stressatessa kipuja
Sydänvaivat voivat oireilla kaulakipuna.
Olen joutunut nyt hammasvaivojen vuoksi syömään etuhampailla, kun en pysty puremaan purentahampailla kun ovat vielä arat ja siksi minulla on myös syödessä "purenta väärä"..
ap
Lihaskipu, palelu tai lentsu...