Mitä olette saaneet työpaikalta joululahjaksi?
Me saatiin tänä vuonna pieni vihkonen, jossa on yhden joululaulun sanat, muutama jouluruno ja yksi jouluinen resepti.
Kommentit (104)
Ei niin mitään olla saatu vuosiin, eka oli selityksenä "huonot ajat", ja nyt on keksitty miellyttävämpi "lahjoitetaan hyväntekeväisyyskohteeseen" (kohdetta ei mainita, joten epäilen...). Iso yksityinen yritys.
Meillä ei anneta työntekijöille joululahjoja mutta tulospalkkausbonukset vuoden toiselta puolikkaalta maksetaan joulukuun lopussa joten ne 7 tonnia kyllä lämmittää ihan erilailla kuin herkkukorit tms. Vaikkakin totta tuossa on että itse ne on tienattu tekemällä pitkää päivää.
Yksityinen konsulttiyhtiö.
Pikkujouluja ei ole firma kertaakaan 10 vuotisen urani aikana järjestänyt. Joululahjat ja kortit lopetettiin n 5 vuotta sitten vedoten että on vaikeat ajat. Ja luvattiin että henkilöstölle järjestetään kesäjuhlat, no niitä on nyt odoteltu aika kauan.
Lahjan ei tarvitsisi olla iso, vaikka suklaa levysin ois kiva. Saatais edes jotain tai vaikka ees sähköinen joulukortti kun kerran tilinauhakin tulee s-postiin ei pitäs kortin lähetys olla ylitsepääsemätöntä.
IT-alalla, suurehko kohtuullisen hyvää tulosta tekevä pörssifirma. Joululahjaksi ei yhtään mitään, ei edes joululounasta. Pari kollegaa sai YT-neuvottelujen myötä potkut.
Joka vuosi on ollut kivat pikkujoulut, lisäksi saadaan joulukukat ja jouluherkkukorit.
Miten jotkut kehtaa täällä ruinata kun ei saa työpaikalta joululahjaa / saa jotain "huonoa"? Se ei ole mikään työnantajan velvollisuus, vaan kiva bonus.
Yhdeltä työnantalta suklaakonvehteja isohko rasia. Kahdelta muulta en vielä tiedä.
Joulukinkun ja vapaavalintaisia joulusuklaita kympillä.
No olin sijaisena välitysfirman kautta puhelinvaihteessa lehtifirmassa ja sain lahjakortin, glögiä ja vaikka mitä. Nyt olen vakituisena yksityisellä enkä saa mitään, pelkkää kyykytystä ja en edes lomapäivää aatonaattona vaan lapsi on vietävä tarhaan. Esimies pn lapseton asshole.
Eikös nuo lahjat ole työantajalle vähennyskelpoisia verotuksessa?
Viime vuonna saimme hunajaa..
Itella muisti postimerkkiarkilla.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 19:49"]
IT-alalla, suurehko kohtuullisen hyvää tulosta tekevä pörssifirma. Joululahjaksi ei yhtään mitään, ei edes joululounasta. Pari kollegaa sai YT-neuvottelujen myötä potkut.
[/quote]
Ei jätä oikein muita vaihtoehtoja kuin että Tieto Oyj? :D
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 14:44"]
Me saatiin tänä vuonna pieni vihkonen, jossa on yhden joululaulun sanat, muutama jouluruno ja yksi jouluinen resepti.
[/quote]
Kinkku, joulukori ja sadanviidenkympin lahja"kortti". Vähän nuukemmin, kuin viime vuonna.
Viime vuonna sain ison herkkuboksin, sisällä oli kaikkea tapenadeista kekseihin, suklaaseen ja alkoholittomaan rosé-viiniin, en muistakaan mitä kaikkea siellä oli mutta pitkään se riitti :) eli siis kaikkea herkkua mitä ei itse yleensä tulisi ostettua, tykkäsin! Tänä vuonna aloitin kahdessa eri firmassa, saa nähdä mitä sieltä tulee. Ei sillä että odottaisin mitään lahjuksia.
Tässä jotain mitä mä oon saanut vuosien varrella työpaikoilta:
- Iittalan Kivi tuikku
- kaks dvdtä ja suklaakonvehteja
- merkkiurheilulaukku
- Iittalan pieni metallikulho ja suklaata
- sykemittari
Tänä vuonna saadaan aktiivisuusrannekkeet.
Meidän porukka (valtiolla) sai tehdä vähän palkallista ylityötä loppuvuodesta. Ens vuodesta ei tiedä, riittääkö määrärahat.
Aikaisemmin laadukas pyyhepaketti,kylpytakki, hackmanin valurautapata, kattiloita,salkullinen aterimia yms. Nykyisin ei enää mitään.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 14:44"]
[/quote]
Millaista TUHLAUSTA! Ne olisi voinut myös heijastaa seinälle piirtoheittimellä, mutta vain hetkeksi.
Joulupuuroa. Mutta ainakaan viime vuonna en ehtinyt sitä työpäivän aikana syödä. HUS <3
Kolmatta vuotta peräkkäin Pentikin valkoista astiastoa, jossa firman nimi painettu pohjaan. Olen tykännyt! Lisäksi suklaata.