Ymmärrättekö ihmisiä, jotka ovat tyytyväisiä alhaiseen koulutustasoonsa ja duunaritöihinsä?
Kommentit (35)
Jonkunhan on duunarihommatkin tehtävä. Meillä töissä duunarit lepposia,fiksuja ja huumorintajuisia. Mukavaa ollut!
Jos työntekijöitä on liian vähän, se on työnantajan vika. Ei niitä töitä tarvii aina kotiin tuoda, vaikka työ vaatisikin koulutusta ja osaamista. Monesti on kyse vain huonosta delegoinnista, paskantärkeydestä ja oganisointikyvyttömyydestä.
En ymmärrä ihmisiä, jotka haluaa tehdä rutiineja päivästä toiseen ja vuodesta toiseen. Arvostan kyllä duunariammattejakin, kuten sairaanhoitajia ja perhepäivähoitajia.
Haaveilen välillä, että saisin tehdä niitä duunarihommia, joita tein opiskeluaikoina...
t. aineenopettaja
Ennen en minäkään tajunnut, miksi ihmeessä joku haluaa " vain" duunariksi. Nyt kun on saanut itse tuta akateemisten töiden haittaavan pahasti vapaa-aikaa (vaikka mielenkiintoisia ovatkin) ja perhe-elämää, niin ymmärrän hyvin duunareita ja duunari-miestäni, jotka saavat nauttia päivittäin tunteesta että on oikeasti saanut jotain aikaan ja tehnyt sen peräti hyvin. Hyvin monet urasuuntautuneet akateemiset ystäväni ovat olleet burnoutin partaalla ja elämä pyörii vaan itsensä kehittämisen ympärillä, kaikki muu elämä on kutistunut työn jalkoihin.
Esimiesasemat ja yrittäjänhommat eivät minusta juuri ole kadehdittavia kuin rahan puolesta ja rahakin on sellainen asia, että asenteella vähäkin riittää ja elämä on mielekästä kun taas paljosta ei välttämättä edes ehdi nauttia....
Yliopiston käynyt ei välttämättä ole sivistynyt, eikä duunari ole välttämättä juntti tai vähä-älyinen.
Minä ainakin muistan jo lapsuudesta monia perhetuttuja, jotka olivat duunariammateissa, mutta silti tietämystä monessa asiassa oli enemmän kuin keskivertopalstailijalla täällä.
harva teistä tuntuu edes tietävän millaista työtä duunarit tekevät. Kysykääpäs joltain tutulta, kuinka monta päivää töissä on samanlaista rutiinia... Jos siis satutte tuntemaan vaikka autonkorjaajia tai siistijöitä tai rekkakuskeja.
Minulla on monta duunariystävää jotka peittoavat älykkyydessä ja etenkin viisaudessa jotkut akateemiset ystäväni. Väittäisin että duunarimieheni on monessa suhteessa älykkäämpi kuin minä, akateemisen loppututkinnon suorittanut ihminen. Duunareissa on niin älykkäitä ja menestyviä kuin tyhmiä ja vähemmän pärjääviä, erilaisia ihmisiä siis erilaisine taitoineen ja kykyineen.
Musta pääasia on että saa tehdä työtä mistä pitää eikä niinkään minkä " tasoista" se on. Kaikkea työtä ja työntekemistä pitää arvostaa ja mun mielestä niillä jotka arvottaa ihmisen työn tai koulutuksen mukaan on jotain pahasti vialla omassa itsetunnossa..
Juu, ja itse en ole ns. duunari vaan korkeasti koulutettu ja ns. hyvässä työssä..
Mutta eipä sillä, eiköhän niitä akateemisia tarvita ihan yhtälailla. :)
T. Duunari/Kotiäitinä tällä hetkellä..
Ja monet akateemiset rahoittaa opintonsa duunaritöissä. :)
Toisille tärkeää työ, toisille esim perhe
arvostan todella jokaista ihmistä, jotka tekevät ihan sellaista perusduunia kuten siivous, hoitotyö, kaupungin kunnossapito, jotka on oikeasti niitä tärkeitä töitä. JOtkut huuhaa markkinointihölynpölycopywriterekonomit on niiiin paljon turhempaa sakkia kuin perusduunarit.
T: Toimittaja...