Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhästä joulusta vielä

Vierailija
12.12.2014 |

kyynel silmissä luin viestejä jouluavustuksista.
Olkaa onnellisia ketkä pystyvät viettämää ja laittamaan perheelle ja ennenkaikkia lapsille sen joulun. Meillä jää joulut viettämättä, yksinkertaisesti ei ole rahaa. Lapsilisäthän tulee juuri ennen joulua mutta suurin osa siitä menee laskuihin. En ole jaksanut edes hakea mistään avustuksiakaan enää. Diakonissa tokaisi että jouluksi varatut rahat on jo käytetty. Aiemmin ollsan lasten kanssa vietetty 4 lasta vanhemmillani mutta heidän poismeno muutti joulun vieton.. Jos olisin yksinäinen ei rahaton joulu haittaisi pätkääkään mutta lasten puolesta murehdin kun ei olekaan mitä odottaisi silmät kirkkaina.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin asut?

Vierailija
2/25 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en, köyhiä olivat. Köyhyys on periytyvää

Vierailija
4/25 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista apua toivoisit?

Vierailija
5/25 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset teillä on? Asun Tampereen seudulla, voisin tuoda lahjat teille tai mitä sitten keksitäänkään...

Vierailija
6/25 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette sossun asiakkaita niin eiköhön joulupuu keräksestä tule paketit

Vierailija
7/25 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun viettoon ei tarvitse rahaa. Jouluruat on edullisempia kuin arkiruoka, ja koristeitakin varmasti löytyy edellisvuosilta. Taas yksi huijausyritys, älkää vastatko tälle.

Vierailija
8/25 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolo. Lapsilisät on tarkoitettu lapsiin. Ei sun laskuihin.

Vierailija
9/25 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain äidiltäni 900 euroa jouluksi

Vierailija
10/25 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole sossun asiakas vaikka kriteerit täyttyisivätkin. Enkä tämän kautta kerjää mitään avustuksia. Kunhan vain avauduin. Köyhä ja masentunut saa kuolla ja kuihtua pois

Vierailija
11/25 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko tosissasi lähtisit ajaa 100 km viedäksi lahjoja tai jotain. Trolli?

Vierailija
12/25 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 14:06"]

en ole sossun asiakas vaikka kriteerit täyttyisivätkin. Enkä tämän kautta kerjää mitään avustuksia. Kunhan vain avauduin. Köyhä ja masentunut saa kuolla ja kuihtua pois

[/quote]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 14:06"]Jos olisin yksinäinen ei rahaton joulu haittaisi pätkääkään mutta lasten puolesta murehdin kun ei olekaan mitä odottaisi silmät kirkkaina.[/quote]

Eli annat lasten kärsiä, kun et itse viitsi hakea toimeentulotukea? Hieno homma. Hae apua masennukseesi ja vaikka edunvalvoja siksi aikaa, että pystyt taas itse huolehtimaan asioista. Lapsesi kärsivät, olet heille sen velkaa että pidät perheenne asioista huolen ja esim. haet tuet joihin olette oikeutettuja.

Vierailija
13/25 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsistani huolehdin ja ruokaa ja rakkautta saavat. Joulu on köyhälle ylimääräinen menoerä. Ei kai sossusta ole pakko hakea mitään? Urpo olet

Vierailija
14/25 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin saatiin neuvolan avustuksella vain  MLL:n lahjakortti. Muita lahjoja varten piti itse ottaa yhteyttä avustaviin ryhmiin. Onneks mun kaveri kertoi noista ryhmistä.

Vierailija
15/25 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei saari edes sitä mll joululahjakorttia kun täällä päin myönnetään vain lasun asiakkaille. No, onneksi joulu vain kerran vuodessa

Vierailija
16/25 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On harmi kun niin monella tekee tällä hetkellä tiukkaa, en yhtään halua vähenksyä köyhyyttä. Mutta silti ihmettelen näitä "jää joulu viettämättä" - miten niin jää joulu viettämättä?

Syödä täytyy kuitenkin, tekee jouluruoasta sen mikä on edullista, tämä onnistuu helposti. Lahjoja ei ole pakko olla, tai sitten hakee kirpputorilta lapsille jotain parilla eurolla. Luo joulun tunnelmaa, viettää aikaa yhdessä, laulaa joululauluja, lukee halutessaan jouluevankeliumin. Käy kävelyllä katselemassa jouluvaloja tai näkyykö joulupukkeja.

Vierailija
17/25 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

katso sellainen kuin Lenkkiä leipäjonosta. Niillä on Porissakin kassien jakoa. Lisäksi siellä on työttömien yhdistys, sikäli kuin olet työtön.

Olen samaa mieltä, että kannattaisi hakea avustusta. Sun tilanteeseen se on tarkoitettukin. Miksi turhaan väsyttää itseään, ei se tee lapsillekaan hyvää (olen nylkyköyhistä olosta itsekin, ja kärsinyt paitsi aineellisesta puutteesta, myös vanhempien ongelmista ja avunhaun vieroksumisesta).

Vierailija
18/25 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 14:08"]

[/quote]

Joo, ajan työkseni autoa, myös Poriin päin, joten ei se mulle suuri vaiva olisi. Mutta ap ei halua mitään apua, joten turhaan edes ehdotin.

Vierailija
19/25 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 14:08"]

[/quote]

Selvästi olet etelä-suomen hedelmä. Tiedätkös meille pohjoisen ihmisille 300km sivu menee vielä ihan ilman ylimääräistä mainintaa edes. Itse ajan helposti viikonlopun viettoon (3 päivän viikonloppu) joskus jopa n. 800km sivu, melekeen 2 päivää perillä kun yöllä ajaa. Ja tietäisitpä mitä välimatkat on Lapissa, huh huh, et selviäisi päivääkään ;)

Vierailija
20/25 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksi joulu mielletään niin kalliiksi? Jouluruuat tekee todennäköisesti halvemmalla kuin normiarkiruuat. Kinkku tietenkin maksaa, mutta niitäkin on tarjouksessa eikä tarvitse ostaa niin paljoa. Lapsille saa jo kympillä paketin ja joillekinhan ne joululahjakeräyksetkin menevät, miksi ei siis teille? Siksikö vain ettet sä ole vaivautunut niitä hakemaan? Ja joulu tulee joka vuosi samaan aikaan, takuuvarmasti jokainen saa säästettyä tai ostettua esim. juhannuksen alesta jotain kaappiin odottamaan joulua. Joulun taika tulee ihmisistä, ei tavarapaljoudesta eikä marttyyriydestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi