Paljonko tai mitä saatte jouavustuksia?
Itse saatiin diakoniasta 100e lahjakortti kauppaan. 6henkinen perhe. Kaveri sai vain 50euron kortin vaikka 5lasta. Ja tuttava sai 70e lahjakortin mll.tä.
Kommentit (160)
En ole tajunnutkaan että avustusten saaminenkin on kilpailulaji...
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 13:33"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 12:32"]
MLL:ltä saatiin tuo 70 € lahjakortti. Jouluapua-ryhmästä saatiin kinkku sekä kolmelle nuorimmalle neljä pakettia kullekin ja teineille kaksi pakettia kummallekin. Parista muusta Facebookin ryhmästä tuli leffalippupakkaus,100 € lahjakortti, laivaristeilyliput koko perheelle ja kahdelta lahjoittajalta vielä kassilliset jouluherkkuja.
[/quote]
Mitä ihmettä. Varmasti on mukavaa, että saatte viettää kerrankin yltäkylläistä joulua, mutta miksi hait niin monesta eri paikasta? Suomessa on valitettavan paljon köyhiä perheitä, ette varmaankaan ole ainoita. En usko, että monikaan näistä lahjoittajista tiesi, että teillä on jo talo täynnä lahjoja.
[/quote]
Mun kaveri kertoi eri ryhmistä ja kehotti hakemaan. Tuntee meiät ja tietää, ettei ole helppoa viiden lapsen kanssa. Ja noissa facebookin ryhmissä ainakin näkee, että muutkin on kommentoineet ketjuun. Eikä me olla ainoita, jotka on niistä saaneet useammalta lahjoittajalta. Jotkut on saaneet yhteydenottoja jopa kymmeniltä lahjoittajilta.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 13:08"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 13:04"]
En ole pakottanut ketään lahjoittamaan. Ja mies on ollut työttömänä jo 4 vuotta. On yrittänyt saada töitä, mutta ei niitä tällä paikkakunnalla ole nuoremmillekaan. 4
[/quote]
Miksi ei opiskele uutta ammattia? niin mieheni teki kun akateeminen ammatti ei enää työllistänyt, opiskeli duunari ammatin ja töitä riittää.
[/quote]
Mun mies on jo 48. Eikä täällä ole oikeen opiskelupaikkojakaan. Oppisopimuspaikkaa on yrittänyt kans saada, mutta ei sellastakaan ole löytynyt.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 13:39"]
MLL:ltä saatiin tuo 70 € lahjakortti. Jouluapua-ryhmästä saatiin kinkku sekä kolmelle nuorimmalle neljä pakettia kullekin ja teineille kaksi pakettia kummallekin. Parista muusta Facebookin ryhmästä tuli leffalippupakkaus,100 € lahjakortti, laivaristeilyliput koko perheelle ja kahdelta lahjoittajalta vielä kassilliset jouluherkkuja.
[/quote]
Mitä ihmettä. Varmasti on mukavaa, että saatte viettää kerrankin yltäkylläistä joulua, mutta miksi hait niin monesta eri paikasta? Suomessa on valitettavan paljon köyhiä perheitä, ette varmaankaan ole ainoita. En usko, että monikaan näistä lahjoittajista tiesi, että teillä on jo talo täynnä lahjoja.
[/quote]
Mun kaveri kertoi eri ryhmistä ja kehotti hakemaan. Tuntee meiät ja tietää, ettei ole helppoa viiden lapsen kanssa. Ja noissa facebookin ryhmissä ainakin näkee, että muutkin on kommentoineet ketjuun. Eikä me olla ainoita, jotka on niistä saaneet useammalta lahjoittajalta. Jotkut on saaneet yhteydenottoja jopa kymmeniltä lahjoittajilta.
[/quote]
Okei, no tämä on ihan uutta mulle, että moni tosiaan tekee noin. Joskus olen pohtinut, että voisin myös lahjoittaa ja samalla kertoa lapsille, että omista vähistäkin voi antaa muille. Mutta tää kyllä pistää miettimään uudemman kerran.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 13:40"]
En ole pakottanut ketään lahjoittamaan. Ja mies on ollut työttömänä jo 4 vuotta. On yrittänyt saada töitä, mutta ei niitä tällä paikkakunnalla ole nuoremmillekaan. 4
[/quote]
Miksi ei opiskele uutta ammattia? niin mieheni teki kun akateeminen ammatti ei enää työllistänyt, opiskeli duunari ammatin ja töitä riittää.
[/quote]
Mun mies on jo 48. Eikä täällä ole oikeen opiskelupaikkojakaan. Oppisopimuspaikkaa on yrittänyt kans saada, mutta ei sellastakaan ole löytynyt.
[/quote]
Tekosyitä. Oli minunkin mieheni nelikymppinen. Muuttaa viikoiksi opiskelemaan toiselle paikkakunnalle. Minä olin lapsen kanssa paljon yksin kun mies opiskeli muualla, lapsi oli vuoden kun mies aloitti opiskelut.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 13:48"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tekosyitä. Oli minunkin mieheni nelikymppinen. Muuttaa viikoiksi opiskelemaan toiselle paikkakunnalle. Minä olin lapsen kanssa paljon yksin kun mies opiskeli muualla, lapsi oli vuoden kun mies aloitti opiskelut.
[/quote]
Mun miehellä on myös sairauksia, joiden vuoksi ei voi mitä tahansa opiskella. Eikä muuta viikoiksi pois perheensä luota, se vaihtoehto ei nyt tule kysymykseenkään. En voi velvoittaa teinejä ottamaan isänsä roolia viideksi päiväksi viikossa, heillä on omat koulunsa käytävänään.
Minusta kaksi lahjaa teineille ja neljä pienemmille ei ole paljon. Eikä kinkku + 170 € lahjakortteina seitsemän hengen perheelle. Laivaliput on ehkä vähän extraa, mutta niitäkin saa parilla kympillä per matkustaja. Pari kassillista ruokaakin menee noin isossa perheessä yhdessä päivässä.
Voi vittu.. mää pidän sittenkin ne jouluapu-lahjoitukseen aikomani tavarat itse. Olen nimittäin melkoisen köyhä itsekin, mutta turhaa, uutta tavaraa olisi ollut. Ahneille ei heru..
Mua hävettäisi niin paljon ruinata vielä lisää apua sellaisessa valtiossa, jossa veronmaksajat elättävät kaikki rahattomat. Valtiolta sataa tukia ja avustuksia, ja aina vaan ollaan käsi ojossa uhkailemassa että "jos et anna niin sitten ei tule meidän lapsille joulua!!"
Joulun on lasten juhlaa ja lapset EIVÄT TARVITSE x-boxeja ja merkkivaatteita onnelliseen jouluun, ne ovat vain aikuisten egon kiillotusta. En todellakaan ole rikkaasta perheestä mutta aina on ollut ihanat joulut: piparitalo, kynttilät, joululaulut ja parasta oli että kaikki olivat hyvällä tuulella. Teimme itse kortteja ja koristeita. Parhaat lahjani koskaan olivat Harry Potter-kirja ja valkoinen nalle. Haluan lasteni nauttivan joulun tunnelmasta, enkä opettaa että lahjat ovat se tärkein.
Mun vanhemmat laittoi pari tonnia meille joulurahaa. Kuten joka vuosi.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 13:39"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No shit. Tässä kohtaa voisi taas kysyä, että onko EHKÄISY tuttu juttu
Ei saada mitään avustuksia. Olemme opiskelijapariskunta. Kuusen saamme isäni metsästä ja teen äitini kanssa jouluruaat itse. Ostamme pieniä lahjoja läheisille, miehelleni minulla on hieno juliste ja erikoiskahvia, sukulaistytöille vaatteita. Harjoittelemme joululauluja moniäänisesti. Ihana joulu tulossa. :)
Ei jumankauta :D. Ketju, jossa kehuskellaan mitä kaikkea on saatu lahjoituksina. Huomaa, että väärille ihmisille on menneet. Sairasta touhua. Tämä sama luuserielämäntyyli opetetaan sitten niille omille kakaroille, joita on paaaaaljon :D.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 13:48"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mun miehellä on myös sairauksia, joiden vuoksi ei voi mitä tahansa opiskella. Eikä muuta viikoiksi pois perheensä luota, se vaihtoehto ei nyt tule kysymykseenkään. En voi velvoittaa teinejä ottamaan isänsä roolia viideksi päiväksi viikossa, heillä on omat koulunsa käytävänään.
[/quote]
Mun mielestä tämmöisiltä tuet pois jotka eivät edes yritä!
Olen vilpittömästi onnellinen kaikkien puolesta, jotka ovat saaneet paketteja ja muutakin hyvää! Hyvä, että kaikki tai useimmat tarvitsevat saavat edes jotain, älkäämme olko kateellisia heille. Itsekin lahjoitin kivan summan vähävaraisille lapsiperheille: he kyllä sen ansaitsevat!
Miksi ihmiset, joilla ei ole varaa elättää lapsiaan, lisääntyvät?
Muistaako muuten joku, oliko 90-luvun lamavuosina samanlainen "jou"avustusbuumi?
Miksi lisäännytte noin paljon, jos olette rahattomia? Todella itsekästä. Muiden elätettäviksi teette lisää yhteiskunnan elättejä.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 14:04"]
Ei jumankauta :D. Ketju, jossa kehuskellaan mitä kaikkea on saatu lahjoituksina. Huomaa, että väärille ihmisille on menneet. Sairasta touhua. Tämä sama luuserielämäntyyli opetetaan sitten niille omille kakaroille, joita on paaaaaljon :D.
[/quote]
Niin, aattele. Aloittaja kysyy, mitä palstalaiset ovat saaneet jouluavustuksina ja vain muutama vastaa kysymykseen, suurin osa suoltaa ihan muuta paskaa.
[/quote]