Millä ajalla taaperon yh:t ehditte liikkua tarpeeksi?
Te joilla ei ole mummo ja vaarit hoitamassa ja jeesaamassa niin miten ehditte saada liikuntaa tarpeeksi?
Kommentit (31)
No mihin se jonkun yyhoon aika muka menee? Instaan, muuhun somepaskaan ja realityyn? 😂 Get real ja mene ulos.
Aika paljon lapsen kanssa ( ja esim. lapsi painona) mutta meillä on myös erittäin hyvä sali, jossa on järjestetty lastenhoito ja mm. varhaiskasvatuksen opettaja-opiskelija tuttuni työskentelee siellä vastaavana
Siis vain yhden taaperon? Ymmärtäisin ehkä jotenkin jos niitä taaperoita olisi 4 sekä muutama isompi mukana ja kaikki erityislapsia. Kuinka saamaton ja uusavuton voi olla?
Vierailija kirjoitti:
No mihin se jonkun yyhoon aika muka menee? Instaan, muuhun somepaskaan ja realityyn? 😂 Get real ja mene ulos.
Olipa tyhmä kommentti. Esimerkiksi työhön, kotitöihin, opiskeluun, vapaaehtoistyöhön, lapsen kanssa olemiseen. jne. Itse vielä tuon lisäksi huolehdin mm. isovanhempani ja kehitysvammaisen sisarukseni tarpeista. Ja yh. olen koska mieheni kuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa tyhmä kommentti. Esimerkiksi työhön, kotitöihin, opiskeluun, vapaaehtoistyöhön, lapsen kanssa olemiseen. jne. Itse vielä tuon lisäksi huolehdin mm. isovanhempani ja kehitysvammaisen sisarukseni tarpeista. Ja yh. olen koska mieheni kuoli.
Ja toki tuon vapaaehtoistyön varmaan voisi lopettaa, mutta se myös antaa itselleni tosi paljon sitä kaipaamaani aikuisten seuraa.
Lähetään joka aamu aamupalan jälkeen 30 min-45 min vaunulenkille. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä saat lapsen istumaan koko ajan rattaissa? Omat lapset halusi sadan metrin välein kävelemään, jolloin seisottiin vartti kerrallaan ihmettelemässä jotain öttiäistä tai autoa. Tunnin lenkillä päästiin puoli kilometria.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä ehtii ennen töitä vaunulenkille saisi herätä 5.00 että ehtisi
Ei ehdikää, hyötyliikunta on kova sana, työntelee rattailla kauppaan joka päivä, leikittää lasta leikipuistoissa, kotona voi tehdä vaikka 15min pika jumpan kun lapsi nukkuu...
Vierailija kirjoitti:
Siis vain yhden taaperon? Ymmärtäisin ehkä jotenkin jos niitä taaperoita olisi 4 sekä muutama isompi mukana ja kaikki erityislapsia. Kuinka saamaton ja uusavuton voi olla?
No kerro nyt, miten yksinhuoltaja saa taaperon hoidon ohessa harrastettua kunnolla liikuntaa. Kyllä mä ainakin lähdin kotoa liikkumaan ja mies jäi lapsen tai lapsen kanssa kotiin siksi aikaa, kun mulla oli taaperoita.
Laitahan se taapero kantorinkkaan ja anna mennä. Jos salille haluaa, niin hoitoapua sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä saat lapsen istumaan koko ajan rattaissa? Omat lapset halusi sadan metrin välein kävelemään, jolloin seisottiin vartti kerrallaan ihmettelemässä jotain öttiäistä tai autoa. Tunnin lenkillä päästiin puoli kilometria.
Jaa, jostain syystä mun lapset ovat istuneet ihan suosiolla. Kuten syöttötuolissa tai autossakin.
Taapero polkupyörän peräkärryyn ja siirtymät pyörällä.
Kotona crosstrainer, jota pääsee sekunnissa käyttämään, jos tulee hetki, jolloin taapero nukkuu, katsoo lastenohjelmia, jne.
Kyllä meilläkin taaperoille on vaunulenkit kelvanneet oikein mainiosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/pikku-piia-turvavaljaat
Sillä ajalla kun taapero on hereillä. Siinä on ihan tarpeeksi liikuntaa päivälle kun hänen kanssaan touhuaa ja juoksee perässä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät tee työtä, joka alkaa klo 8. Voi sen lenkin tehdä iltapäivällä/illallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät tee työtä, joka alkaa klo 8. Voi sen lenkin tehdä iltapäivällä/illallakin.
Näinpä, järjen käyttö olisi ihan suotavaa, ettei tarvitse möläytellä ihan tyhmyyksiä.
*muttakunaamupalasyödäänaamulla*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taaperollekin voi pitää kuria. Ei ole pakko pysähdellä niin kauan kuin taapero haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taaperollekin voi pitää kuria. Ei ole pakko pysähdellä niin kauan kuin taapero haluaa.
Sitten kun motoristen taitojen herkkyyskaudet on missattu ja taaperosta kasvanut kömpelö ja mahdollisesti ylipainoinen leikki-ikäinen, voi miettiä että ihanko oikeasti kannatti kurilla estää lapsen luontainen liikunnallisuus. Ja vielä oman kuntoilun vuoksi!
-eri
Eikö sen taaperon voi päästää irti jossain puistossa tai metsässä ja sitten itse juosta perässä?