Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi kun osaisin oksentaa ahmimisen jälkeen

Vierailija
12.12.2014 |

Mutta en osaa. Eilen sain taas ahmimiskohtauksen ja nyt harmittaa.

http://lohtusyoppo.blogspot.fi/2014/12/ahmimiseksi-meni-eilisilta.html

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se nyt niin vaikeaa ole. Yritä edes

Vierailija
2/11 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ÄLÄ opettelekaan. Itse sairastin lukioaikoina bulimiaa ja jouduin lopulta kahdeksaksi kuukaudeksi sairaalahoitoon huonon kunnon (henkisen ja fyysisen) vuoksi. Hampaista lähti kiille, sydämeen tuli rytmihäiriöitä, vartalo muuttui "löysäksi" vaikka olin laiha, masensi, ahdisti, kaverit hävisi, perhesuhteet kärsivät, menetin monta arvokasta vuotta oksentamiselle. Lisäksi ahmiminen söi kaikki rahani, tukka lähti ihan tuppoina irti eikä ole vielä näin vuosienkaan jälkeen muuttunut yhtä paksuksi ja hyväuntoiseksi mitä se alunperin oli. Hampata vihloo ja ne reikiintyy ihan itsestään nykyään. Käytin myös laksatiiveja ja nykyään lentää oksennus pelkästä Toilax purkin näkemisestä... En kyllä suosittele. Hae apua nyt äkkiä siihen ahmisieen, sillä "pelkkä" ahmiminen on vielä helpompi hoitaa kuin bulimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksentelu pilaa hammaskiilteen ja kasvattaa rumat leukaperät kun sylkirauhaset turpoavat. Hae apua syöpöttelyyn ammattilaiselta.

Vierailija
4/11 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ahmi. Kun et osta herkkuja, ei ole ahmittavaa.

Vierailija
5/11 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:30"]

[/quote]

Ihanan naiivia. Vaan kun bulimikko ahmii vaikka vehnäjauhoja jos ei muuta ole saatavilla... Ei siihen todellakaan mittä sipsipussia ja irtokarkkeja tarvita. Mä ainakin bulimikkona vedin leipää, makaronia, juustoa ja metwurstia ihan sellaisenaan, join paljon maitoa, napsin kaikkea mitä kaapeista löytyi ja se oli siinä. 

Vierailija
6/11 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta herkkuja, vaan käytä ne rahat johonkin muuhun kivaan.

Vierailija
7/11 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:30"]

[/quote]

Ihanan naiivia. Vaan kun bulimikko ahmii vaikka vehnäjauhoja jos ei muuta ole saatavilla... Ei siihen todellakaan mittä sipsipussia ja irtokarkkeja tarvita. Mä ainakin bulimikkona vedin leipää, makaronia, juustoa ja metwurstia ihan sellaisenaan, join paljon maitoa, napsin kaikkea mitä kaapeista löytyi ja se oli siinä. 
[/quote]

Riippuu bulimikosta, eivät kaikki. Olen nro7 ja kyllä minäkin pahana aikana vedin paahtoleipää voilla ja pelkkää tonnikalaa, metwurstia yms, mutta nyt ahmiminen rajoittuu pelkkiin sipseihin, karkkiin, muroihin ja limsaan. Muihin ei enää tule niin pakottava himo.

Vierailija
8/11 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti vakavasti oletko terapian tarpeessa. Ja jos oksentelemaan haluat alkaa, hanki vatsansuojalääkkeet, jotka poistavat vatsan happamuuden, jotta oksentelu ei pilaa hampaitasi. Itse olen nyt ollut vuoden terapiassa ja syömishäiriöni on poissa. Suuren avun sain myös syömishäiriökeskuksen ruokapäiväkirjasta. Se opettaa syömään säännöllisesti, mikä osaltaan vähentää ahmimisen tarvetta. Lisäksi se laittaa miettimään tunnetiloja, joita sinulla on ruokaan ja syömiseen liittyen. Minulla tunnepäiväkirja auttoi jo reilussa viikossa kun aloin ymmärtää pahaa oloani ja käyttämään itseni lohduttamiseen muita keinoja.

Vierailija
9/11 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta leipää kotiin. Etenkään vaaleaa, pullamössöleipää. Ihan turhaa.

Vierailija
10/11 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu; syö terveellistä ruokaa paljon ja sen jälkeen pureskelet esim.karkkia ja syljet pois!
Ei ainakaan lihota ja saa hyvän maun suuhun sekä on terveellisempää kuin itse aiheutettu oksentaminen.

Vierailija
11/11 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:35"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:30"]

[/quote]

[/quote]

Niin? Kun kaapit ovat tyhjät, ei ole ahmittavaa.