Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini osti meille pesutornin, mies kitisee, kun ei tuonut vaippoja.

Vierailija
12.12.2014 |

Eli: Äitini osti meille alle vuosi sitten noin 1000 euroa maksavan pesutornin. Jos äitini ei olisi sitä tarjoutunut ostamaan (hän muuten vain halusi), mieheni olisi joutunut maksamaan sen.

Miehen vanhemmat käy meillä silloin tällöin, aika harvoin, ja heillä on tapana tuoda pienimmille vaippapaketit.

Äitini kävi tässä yks päivä kylässä ja hänen lähdettyään mies sanoi v*ttumaisella, naama mutrussa äänellä: "Eikä edes tuonu vaippoja. Mun vanhemmat tuo aina vaippoja". Painottaen mun-sanaa.

Minua alkoi nyt jälkeenpäin kiukututtamaan tuo, kun aloin sitä miettimään. Ja ei, ei olla niin köyhiä, että meille tarttis niitä vaippoja kenenkään tuoda.

Tällaisia tilanteita on enemmänkin, jossa mieheni puhuu negatiiviseen sävyyn, halveksien äitiäni, vaikka siihen ei mitään syytä pitäisi olla. Äitini käy täällä hyvin harvoin kun asuu kaukana ja on sellainen perusmukava, aina hyvällä tuulella. Koskaan ei ole loukannut tai suututtanut miestäni.

Omia vanhempiaan mies taas ylistää niin, että se monesti ihan naurattaa. Esim.: vanhemmat ovat sanoneet ostavansa jonkun tietyn Brio-lelun yhdelle lapsistamme lahjaksi. Mies sitten kertoo siitä minulle silmät suurina ja mahtailevalla äänellä: "Ne aikoo oikein ostaa BRIIIIO-LELUN". Siis oikein kunnolla painottaa ja venyttää tuota brio-lelua. Puhuu ihan kuin ne olisi jotain tuhansia euroja maksavia leluja.

Kuitenkin jos äitini on ostanut meille/minulle/lapsillemme jotain oikeasti kallista ja laaduksta, mies on siinä vieressä vain naama mutrulla, kun itse ihailen, ja sanoo usein myös jotain negatiivistä. Äitini lähdettyä siis.

Kerran kun äitini kävi täällä eikä tuonut lapsillemme mitään ihmeellistä (minun mielestä ei joka kerta tarvitsekaan), mieheni kiukutteli siitäkin ja sanoi samalla mahtailevalla äänellä heti äitini lähdettyä: "Oisit näyttäny sille mitä mun vanhemmat toi" (tietenkin taas painottaen mun-sanaa). Muutaman vaatteen olivat tuoneet, kun olivat hiljattain käyneet kylässä.

Kirjoitin tämän tänne koska haluan kuulla onko tällaisia miehiä tai vaimoja enemmänkin. Tuo on oikeesti alkanut ärsyttämään!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:59"]

Nousi verenpaine ihan vaan kun luinkin ton jutun.... En kestäis kattella tollasta hetkeäkään.

[/quote]

Aina uudelleen ja uudelleen hämmästyttää miten helposti tietyn aihealueen provot menevät läpi.

Vierailija
2/35 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: tee lista mieti mitä oma äitisi on ostanut teille sillä aikaa kun teilä on ollut lapsia. Ja sama juttu mitä miehen vanhemmat on ostanut. Katsot sitten kumman äiti on ostanut enemmän (luultavasti sun äiti, koska 1000€ pesutorvi vs vaippapaketit ja Brion lelut.. Saa ostaa aika hemmetin monta, että on yhtä arvokas) Ja kaiva tämä lista seuraavan kerran esiin, kun toisen vanhemmat on käynyt kylässä.

Loppuu se miehen leijailu, ja sun äitin morkaaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ei tarvii sietää tollasta. Se on sun äiti eikä sun miehellä ole oikeutta tuollaiseen käytökseen. Sanot vaan miehellesi et antaa olla viimeinen kerta kun käyttäytyy noin ja piste.

Vierailija
4/35 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:17"]

Todella lapsellinen tapaus. Miksi ihmeessä et sanonut, että pesutorni maksaa aika paljon enemmän kuin vaippapaketti? Joka kerta kun mies arvostelisi ikävästi tai olisi naama mutrulla mun vanhempien takia, sanoisin asiasta.

[/quote]'

mahtavaa, että tässä ketjussa naiset oikein kilvan hehkuttaa, kuinka pitää pistää luu kurkkuun miehelle, joka arvostelee anoppiaan, mutta miehen taas pitää aina seistä naisen rinnalla omia vanhempiaan vastaan, olipa kyse mistä asiasta tahansa.

Joo, siis typerää tuo miehen käytös, mutta aika paljon havinaisempaa kuitenkin noin kuin toisinpäin.

Vierailija
5/35 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellinen mies.

Vierailija
6/35 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääli mies. Miten viitsit tuollaista katsella ja/tai kuunnella?

Vierailija
7/35 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille miehelle mikä ärsyttää, ei se tajua omaa käytöstään, jos et sano mitään! Ei mikään järjen jättiläinen tuo mies, miten oletkin tuollaisen onnistunut nappaamaan, mutta yritä kouluttaa.

Vierailija
8/35 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kattelis kovin kauaa. Aika moukalta vaikuttaa.

Vierailija
9/35 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei tuo mummut tullessa yhtää mitään. Ja silti ollaa tyytyväisiä vaikka taloudellinen tilanne on erittäin tiukka. Välillä tuntuu ettei oo varaa siihen vaippapakettiin mut eipä se mummujen tehtävä oo ostaa. Kouluta vähä sitä ukkoas!!!

Vierailija
10/35 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuspää lapseksijäänyt mammanpoika

Vierailija
11/35 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydä ei saa, jos mitään ei tuo. Surullista.

Vierailija
12/35 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, erittäin lapsellinen mies, ja vielä useita lapsia olet hänen kanssaan tehnyt. Sääliksi käy sinua.

Vierailija
13/35 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huomauttaisin miehelle siitä, että siinä vaiheessa kun MUN äiti tuo tonnin arvoisen pesutornin niin se kyllä kattaa aika moneksi vuodeksi lahjat ja vaipat, että ihan turhaan sä mussuttelet siitä että sun vanhemmat tuo aina vaippoja kun käyvät.. Ne ei paljoakaan maksa.

Huomauttaisin myös siitä, että hänen tapansa korostaa hänen vanhempien paremmuutta on todella rasittavaa.

Vierailija
14/35 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske miehellesi kuinka monta vaippapakettia sillä pesutornin hinnalla saa ostaa. Konkretisoi äitisi panoksen.

Stereotyyppisesti se olisi nainen jonka oma äiti on ihana ja anoppi kamala, mutta osaa ne näköjään miehetkin...

Vierailija
15/35 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oleksää naisen kanssa yhdessä? ei kuulosta yhtään miehelle toi sun miehesi.

Vierailija
16/35 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isäpä on vahvempi kun sun isä. 

Joo lapsellinen mies, mutta ei tämä vanhempien vertailu muutenkaan ole hirveän aikuista. 

Vierailija
17/35 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella lapsellinen tapaus.
Miksi ihmeessä et sanonut, että pesutorni maksaa aika paljon enemmän kuin vaippapaketti?
Joka kerta kun mies arvostelisi ikävästi tai olisi naama mutrulla mun vanhempien takia, sanoisin asiasta.

Vierailija
18/35 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee laskelma siitä, kumpi puoli on tuonut rahallisesti enemmän. Kyllä ukon naama venähtää.

Vierailija
19/35 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vaan rauhallisesti mieheltäsi, että "Onko sinulla todellakin noin heikko itsetunto vai oletko vain typerä?"

Vierailija
20/35 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan minäkin tuota laskemista ja sitten sanot miehellesi, että vanhemmillasi on niin ja niin monta vaippapakettia vielä tuomatta, että saavat kiinni MUN äitini.